printlogo


کد خبر: 233458تاریخ: 1400/2/25 00:00
اخبار

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح:
موازنه قدرت به نفع فلسطین تغییر یافته است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه در میدان‌های مقابله رزمندگان مقاومت فلسطینی در مصاف با رژیم صهیونیستی با حملات پیوسته موشکی پدیدار شده، بیش از هر زمانی به نفع فلسطین تغییر یافته است. سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان و به شهادت رسیدن جمعی از مردم فلسطین در یورش نظامیان سفاک صهیونیست به مسجدالاقصی و سایر نقاط سرزمین‌های اشغالی، بر ضرورت ایجاد یک ائتلاف راهبردی و واقعی مقتدر برای حل و فصل مساله فلسطین تأکید کرد. در بخشی از این پیام آمده است: با تأکید بر این حقیقت که موازنه قدرت در پرتو گفتمان پرفروغ مقاومت و انتفاضه و آنچه هم‌اینک در میدان‌های مقابله مجاهدان و رزمندگان مقاومت فلسطینی در مصاف با رژیم جنایتکار صهیونیستی با حملات پیوسته موشکی پدیدار شده، بیش از هر زمانی به نفع فلسطین تغییر یافته است؛ به رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن بویژه شیطان بزرگ و رژیم تروریست آمریکا هشدار می‌دهیم که جبهه مقاومت اسلامی و ادامه‌دهندگان راه شهدای مقاومت، مسیر آزادی فلسطین و بیت‌المقدس و زوال قطعی رژیم صهیونیستی از جغرافیای منطقه و ارض مقدس را هموار کرده‌اند و شعله‌های آتش خشم مقدس آنان سرانجام حیات و حضور شیطانی این تبهکاران غاصب را به تل خاکستر تبدیل خواهد کرد. 
***
انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور و هلاکت ۲ تروریست خبر داد. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم تروریستی که اخیرا در به شهادت رساندن ۲ نفر از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیکشهر دخیل بوده‌اند، با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق، در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار و پس از درگیری به طور کامل منهدم شد. بنا بر اعلام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این درگیری ۲ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی از آنان کشف و ضبط شد. در درگیری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تروریست‌ها یک نفر از رزمندگان این قرارگاه نیز مجروح شد.
***
خالد  مشعل:
از ایران به خاطر ایستادگی در کنار فلسطین تشکر می‌کنم
رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین گفت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، دامی برای نظامیان این رژیم خواهد بود. «خالد مشعل» در مصاحبه‌ای به اظهارنظر درباره جنگ غزه و روابط این جنبش با کشورهای مختلف پرداخت. او به خبرگزاری روسیا الیوم گفت ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این، انجام عملیات نظامی زمینی در غزه را آزموده و می‌داند که این عملیات چگونه علیه‌ نیروهایش خواهد شد و هر گونه عملیات زمینی، دامی برای ارتش اسرائیل خواهد بود. خالد مشعل تأکید کرد مردم فلسطین به دنبال آزادی هستند و هیچ زمانی در راستای رسیدن به هدف خود توقفی نخواهند داشت و همچنین تصمیم برای مقاومت، تحت تأثیر دخالت‌های کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد بود. این مقام ارشد حماس درباره سلاح مقاومت در غزه نیز گفت: «ساخت سلاح در غزه انجام می‌شود و از خارج غزه هیچ موشکی به حماس نمی‌رسد». وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ورود حزب‌الله لبنان به جنگ وجود دارد یا نه، پاسخ داد: «این مسأله به طرفی که می‌خواهد در درگیری کنونی وارد شود، مربوط می‌شود. ما ارزیابی امور را به خودشان واگذار می‌کنیم. حماس و گروه‌های فلسطینی متوجه پیچیدگی اوضاع هستند و از کسی نمی‌خواهیم که وارد جنگ شود اما امیدواریم همگی در این معرکه ورود کنند». خالد مشعل درباره آتش‌بس نیز گفت: کسی که تجاوز را آغاز کرده باید متوقف کند و رژیم صهیونیستی باید از مسجدالاقصی خارج شده و شهرک‌نشینان را بیرون کند و حملات به غزه را متوقف کرده و دست از اخراج اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس بردارد. وی در پایان به رابطه حماس و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و روابط ۲ طرف را «بسیار عالی» توصیف کرد و گفت ایران در کنار حقوق فلسطینی‌ها ایستاده و حماس از این موضع ایران تشکر می‌کند. 
***
رد صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها ۴ روز برای اعتراض مهلت دارند
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از فرصت ۴ روزه داوطلبان رد صلاحیت‌شده انتخابات شوراها برای اعتراض خبر داد. هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام داوطلبان رد صلاحیت‌شده در هیات‌های عالی نظارت استان، مستند به تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ ابلاغ نتایج ۴ روز برای ثبت اعتراض خود وقت دارند. 
***
مذاکره‌کننده چین با عراقچی دیدار کرد
در ادامه رایزنی‌ها در وین، عصر دیروز دیداری دوجانبه میان روسای هیأت‌های چین و ایران انجام شد. در این نشست که در محل اقامت سیدعباس عراقچی، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران برگزار شد، طرفین به بحث و بررسی وضعیت گفت‌وگوها و برخی موضوعات حائز اهمیت پرداختند. گفتنی است طی روزهای گذشته رایزنی‌های هیأت‌های ایران و 1+4 به صورت مستمر در سطوح و قالب‌های مختلف ادامه یافته است. از جمله اینکه پنجشنبه و جمعه ۲ نشست چهارجانبه میان روسای هیأت‌های ایران و ۳ کشور اروپایی برگزار شد. علاوه بر این، دیدارهایی نیز میان عراقچی و انریکه مورا، معاون سرویس خارجی اتحادیه اروپایی انجام شد و چندین جلسه کارگروه هسته‌ای و همچنین چند جلسه کارشناسی ایران و ۳ کشور اروپایی در حوزه رفع تحریم نیز تشکیل شده است. 

Page Generated in 0/0051 sec