printlogo


کد خبر: 233461تاریخ: 1400/2/25 00:00
اخبار

افزایش قیمت نان تخلف است
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت درباره گرانی نان در برخی نانوایی‌ها، اظهار داشت: به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته‌ایم و ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این باره نگرفته است. اگر قرار است در این باره تصمیم‌گیری شود موضوع در ستاد مطرح و از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام و برای اجرا به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود اما فعلا هیچ برنامه‌ای در این باره در دستور کار نیست. صدیف بیک‌زاده افزود: نان به عنوان کالای اساسی حساسیت خاصی دارد و برای افزایش قیمت آن، از قبل تصمیم‌گیری می‌شود. وی تصریح کرد: اگر یک واحد نانوایی اقدام به گران کردن نان کند، این اقدام تخلف است و مردم می‌توانند این تخلف را از طریق شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود. بیک‌زاده درباره میزان تخصیص ارز برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر نیز گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای روغن‌های خام موجود در بنادر تخصیص یافت. 
***
جشن کارگران هفت‌تپه به همراه دانشجویان پس از خلع ید
جمعى از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر و شهید چمران اهواز به همراه کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در مقابل این شرکت تجمع و جشن برگزار کردند. روح‌الله دشتی، مسؤول کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این مراسم، گفت: کارگران شرکت هفت‌تپه به ما یاد دادند که چگونه پای‌ آرمان‌های خود بایستیم و ناامید نشویم و تا لحظه رسیدن به هدف خسته نشویم. وی همچنین گفت: مانع اول برداشته شد و الان باید سراغ موانع بعدی برویم و فکر نکنیم قضیه تمام شده است. همچنین محسن نراقی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به اقدامات دیوان محاسبات و قوه‌ قضائیه، اظهار داشت: تجربه خلع ید مالک شرکت هفت‌تپه ثابت کرد که مطالبه در فضای درست و آرام جواب می‌دهد و در کشور فساد سیستماتیک وجود ندارد و دستگاه‌های نظارتی هنوز با فسادها مبارزه می‌کنند. 
***
افزایش حق مسکن کارگران به ۴۵۰ هزارتومان بالاخره تصویب شد
اوایل فروردین‌ماه سال جاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حق مسکن کارگران از ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ماهانه ۴۵۰ هزار تومان را با قید فوریت جهت تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال کرده بود که این مصوبه در نهایت در جلسه آخر هیات دولت به تأیید نهایی رسید. طبق مصوبه شورای عالی کار، این افزایش باید از فروردین‌ماه در دستمزد کارگران اعمال شود، از این رو هر زمانی که در دولت تصویب شود، باید مابه‌التفاوت ماه‌های قبل از آن توسط کارفرما به کارگر پرداخت شود؛ یعنی امسال کارفرما در حقوق اردیبهشت‌ماه علاوه بر اعمال حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی، باید ۱۵۰ هزار تومان نیز مابه‌التفاوت بابت حق مسکن فروردین‌ماه را به کارکنان خود پرداخت کند.  
***
افزایش تولید نفت ایران به 4/2 میلیون بشکه
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران به‌رغم تحریم‌ها همچنان به افزایش تولید نفتش ادامه می‌دهد و این رقم به 2 میلیون و 393 هزار بشکه در روز در ماه آوریل (اردیبهشت 1400) رسیده و جایگاه چهارمی تولید در میان اوپکی‌ها را از آن خود کرده است. به این ترتیب با این افزایش تولید، ایران جایگاه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک را پس گرفت و از کویت پیش افتاد. در حال حاضر، کشورهای عربستان با تولید 8 میلیون و 132 هزار بشکه در روز، عراق با تولید 3 میلیون و 920 هزار بشکه در روز و امارات با 2 میلیون و 614 بشکه در روز، ۳ کشور بزرگ تولیدکننده نفت اوپک به شمار می‌روند. ایران پیش از تحریم‌های آمریکا از سال 2018، سومین تولیدکننده نفت اوپک پس از عربستان و عراق بود. تولید نفت ایران در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به اسفند‌ماه سال گذشته 226 بشکه در روز افزایش یافته است. 
***
واگذاری سازمان تعاون روستایی با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستای با اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی و قانون ششم توسعه مغایرت دارد. ذبیح‌الله اعظمی‌ساردویی درباره واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی مخالف هستند و طرح این موضوع را غیرقانونی می‌دانند.  وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی در نشست هفته جاری خود موضوع واگذاری سازمان تعاون روستایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند، ادامه داد: اعضای کمیسیون کشاورزی تمام توان خود را برای جلوگیری از واگذاری غیرقانونی سازمان تعاون روستایی به بخش خصوصی به کار می‌گیرند. 

Page Generated in 0/0072 sec