printlogo


کد خبر: 233471تاریخ: 1400/2/26 00:00
ونیز برای یک جشنواره کاملا فیزیکی آماده می‌شود

جشنواره فیلم ونیز آماده می‌شود فرش قرمزش را برای برگزاری دوره ۲۰۲۱ به صورت کاملا فیزیکی پهن کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره فیلم ونیز آماده می‌شود تا یک جشنواره تمام‌عیار فیزیکی را در ماه سپتامبر با انتخاب فیلم‌هایی پرمخاطب برگزار کند. 
در حالی که جشنواره فیلم تورنتو از ۹ تا ۱۸ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریور) قرار است مانند ساندنس ۲۰۲۲ به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری برگزار شود، ونیز که از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود، قصد دارد جشن سینما را با حضور صدها خبرنگار و دوربین از سراسر جهان، در لیدو برگزار کند. 
این همان سناریویی ‌است که برگزار‌کنندگان بی‌ینال ونیز برای بی‌ینال معماری خود هم در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند ۲۲ ماه مه ‌این رویداد را با بیش از ۱۰۰ پروژه معماری و با حضور شرکت‌کنندگانی از ۴۶ کشور برپا کنند، البته برگزار‌کنندگان این رویداد می‌گویند با رعایت همه پروتکل‌های «کووید-19» این رویداد را در منطقه ونتو که به اصطلاح منطقه زرد خوانده شده و از نظر کرونا کم‌خطر محسوب می‌شود برگزار خواهند کرد. در همین حال نخستین سروصداها از فیلم‌هایی که قرار است راهی ونیز شوند در حال بلند شدن است و بازسازی «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو بشدت به نمایش در لیدو امیدوار است. 
ویلنوو آخرین بار سال ۲۰۱۶ با فیلم علمی- تخیلی «ورود» در ونیز حضور داشت. از دیگر فیلم‌هایی که انتظار حضورشان در لیدو می‌رود می‌توان از درام شخصی «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو یاد کرد. «Freaks Out» ساخته گابریله مانتی، کارگردان ایتالیایی درباره 4 آدم عجیب که در یک سیرک کار می‌کنند و شهرشان سال ۱۹۴۳ توسط نیروهای متفقین بمباران می‌شود دیگر فیلمی است که انتظار حضورش در لیدو می‌رود. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود امسال بونگ جون هو، کارگردان «انگل» ریاست بخش رقابتی جشنواره را بر عهده دارد و از روبرتو بنینی، سازنده و بازیگر «زندگی زیباست» با اهدای جایزه یک عمر تجلیل می‌شود. 
***
    نشست مطبوعاتی جشنواره کن ۲۰۲۱ به تعویق افتاد   
جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ نشست مطبوعاتی خود و در نتیجه انتشار فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره را یک هفته عقب انداخت. به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که قرار بود کنفرانس مطبوعاتی جشنواره فیلم کن برای معرفی فیلم‌های منتخب امسال اواخر ماه مه برگزار شود، این نشست یک هفته عقب افتاد و به ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) موکول شد. دلیل این تغییر تاریخ معرفی فیلم‌های امسال، انبوه فیلم‌هایی است که به جشنواره ارسال شده‌ است. به همین دلیل انتظار می‌رود بخش رسمی جشنواره بویژه بخش مسابقه، گسترده‌تر از همیشه و حد معمول باشد. در سال‌هایی که جشنواره در ماه مه‌ برگزار می‌شد، فهرست فیلم‌های منتخب یک ماه زودتر از شروع جشنواره اعلام می‌شد. کن قرار است افتتاحیه خود را ۶ جولای برگزار کند و آغازگر جشنواره امسال فیلم رمانتیک موزیکال «آنت» ساخته لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار است. انتظار می‌رود دوره ۲۰۲۱ از نظر حضور ستاره‌ها کم‌فروغ نباشد. در همین حال ۲ فیلم از فیلم‌های حاضر در این دوره که توسط تیری فرمو، رئیس جشنواره حضورشان تاکنون تایید شده «آنت» و «بندتا» ساخته پل ورهوفن هستند. فیلم‌های دیگری که احتمال حضور آنها می‌رود شامل «روز پرچم» ساخته شان پن، «قدرت سگ» جین کمپیون، «منطقه ۱۳ پاریس» ژاک اودیار، «یک قهرمان» اصغر فرهادی، «سه طبقه» نانی مورتی، «تیتان» جولیا دوکورنائوو «در زمان حیات او» ساخته امانوئله برکات هستند. امسال ریاست بخش رقابتی جشنواره فیلم کن با اسپایک لی است. 

Page Generated in 0/0055 sec