printlogo


کد خبر: 233492تاریخ: 1400/2/26 00:00
اخبار

حذف ۳۰ درصد محتوای کتب درسی در امتحانات نهایی و کنکور
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره امتحانات و حذفیات کتب درسی توضیح داد و گفت: ۳۰ درصد محتوای کتب درسی حذف شده که برای ۲ پایه نهم و دوازدهم که امتحان هماهنگ و نهایی دارند از این حذفیات سوال طرح نمی‌شود و تصمیم در این مورد قطعی است. حسن ملکی گفت: برای تسهیل شرایط و متناسب‌سازی زمان آموزش و محتواهای درسی حدود ۳۰ درصد از محتوای هر یک از کتاب‌های درسی را به عنوان مطالعه آزاد تعیین کردیم. مطالعه آزاد به این معناست که هر دانش‌آموزی علاقه‌مند باشد می‌تواند به صورت اختیاری مطالعه کند و اگر هم مطالعه نکند یا فرصت نداشته و مایل نباشد، از آن بخش‌ها در امتحانات سوال مطرح نمی‌شود. این حذفیات را به استان‌ها هم اعلام کرده‌ایم؛ هدف این کار این بود که یک تناسب ایجاد کنیم. وی افزود: کاهش حجم کتب نوعی انعطاف است و اگر این کار را نمی‌کردیم پیامدها و آثار دیگری به همراه داشت. در واقع با این کار نظام تعلیم و تربیت خواست خودش را با شرایط سازگار کرده و اندکی منعطف کند تا قدری از مشکلات دانش‌آموزان و خانواده‌ها بکاهد. ملکی در پاسخ به اینکه آیا در 3-2 سال آینده با نسلی که ممکن است دچار افت تحصیلی شود، روبه‌رو نمی‌شویم و چطور باید این ۳۰ درصد را جبران کرد؟ گفت: اندکی افت به طور طبیعی وجود دارد و باید این واقعیت را پذیرفت. برای آغاز سال تحصیلی آتی صحبت‌های اولیه شده اما هنوز قطعی نشده، ممکن است برنامه‌ریزی شود که در ابتدای سال تحصیلی معلمان یک مروری به مطالب سال قبل داشته باشند. وی درباره اینکه آیا این ۳۰ درصد در کنکور هم لحاظ می‌شود؟ عنوان کرد: این حذفیات برای پایه دوازدهم هم شامل امتحانات نهایی و هم شامل کنکور می‌شود. این ۳۰ درصد برای ۲ پایه نهم و دوازدهم که امتحان هماهنگ و نهایی دارند، حذف شده و در واقع از این حذفیات سوال طرح نمی‌شود و تصمیم در این زمینه قطعی است. برای بقیه پایه‌ها مثلا دهم، یازدهم و... از اختیارات استان‌هاست؛ شرایط استان‌ها متفاوت بود و نمی‌شد نسخه واحدی تجویز کرد. 
***
اهدای ۵۰۰۰ بسته معیشتی و فرهنگی به خانواده دانش‌آموزان کم‌بضاعت تهرانی
همزمان با عید سعید فطر ۵۰۰۰ بسته معیشتی در۷۵۰ مدرسه تهران به خانواده‌های کم‌برخوردار دانش‌آموزان اهدا شد. مسؤول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آیین اهدای این بسته‌ها گفت: با کمک اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی و فرهنگی در ۷۵۰ مدرسه استان تهران بین خانواده‌های کم‌برخوردار دانش‌آموزان توزیع شد. میثم نعمتی افزود: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، حبوبات و همچنین بسته‌های پروتئینی گوشت قرمز و سفید است. به علاوه در این بسته‌ها کالاهای فرهنگی هم قرار گرفته است. وی افزود: بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی، رزمایش‌های متعددی را تحت عنوان رزمایش همدلی و احسان برگزار کرده که در ۵ مرحله از این رزمایش هر بار یک میلیون بسته توسط گروه‌های مردمی، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی در مناطق محروم کشور توزیع شده است. وی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار گروه جهادی در امر توزیع این بسته‌ها مشارکت دارند و بازوی اجرایی بنیاد احسان در امر خدمت‌رسانی به مردم هستند. سمیعی، مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده است. همچنین امروز در کنار کمک‌های ستاد اجرایی، بیش از یک میلیارد ریال نیز توسط دانش‌آموزان برای کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار دانش‌آموزان جمع‌آوری شد. 
***
مرگ ۵ نفر در پی سقوط خودرو از اتوبان شهید بابایی تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان باختن ۵ نفر در پی حادثه مرگبار در بزرگراه شهید یاسینی خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: ساعت ٢٣:٠٧ دقیقه روز جمعه ٢۴ اردیبهشت یک مورد حادثه خودرویی در بزرگراه شهید یاسینی، زیر پل شهید بابایی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده شد. آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند یک دستگاه خودروی پژو ٢٠۶ اس‌دی در حاشیه جاده داخل کانال آبی که خشک بود واژگون شده است. خودرو کاملا له شده بود. وی با بیان اینکه ۵ نفر داخل خودرو محبوس شده بودند، اظهار کرد: ظاهر امر نشان می‌داد این خودرو در مسیر بزرگراه شهید بابایی تردد می‌کرده که به دلایل نامشخصی پس از برخورد با گاردریل‌های کناری بزرگراه به پایین و حاشیه جاده شهید یاسینی سقوط کرده است. وی ادامه داد: آتش‌نشانان عملیات را آغاز و سرنشینان را که ۴ مرد و یک خانم بودند خارج کردند. بر اساس شواهد، این افراد حدودا ٣٠ تا ۴٠ سال سن داشتند که به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد هر ۵ نفر بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند. 
***
جریمه ۳۷۱ هزار وسیله نقلیه در تعطیلات عید فطر
رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال قانون ۳۷۱ هزار وسیله نقلیه در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد. به گزارش فارس، سردار سیدکمال هادیانفر درباره آخرین آمار سفر در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: با توجه ‌به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت و ممنوعیت سفر از ساعت 14 بیست‌و‌یکم اردیبهشت، پلیس راهنمایی و رانندگی با بهره‌گیری از 1291 دستگاه دوربین ثبت تخلف و همچنین استقرار نیرو در 2693 نقطه به همراه عوامل انتظامی اقدام به اعمال قانون برای برخورد با متخلفان کرد. وی گفت: در این طرح ۴ روزه در مجموع تعداد 371 هزار و 413 وسیله نقلیه اعمال قانون شدند. رئیس پلیس راهور ناجا افزود: میزان تردد در این بازه زمانی نسبت به تعطیلات سعید فطر سال 1399 به میزان 22درصد و نسبت به ایام عید فطر سال 1398، 40 درصد کاهش داشته است. وی اعلام کرد: این میزان نسبت به ایام تعطیلات نوروز امسال که سفر بلامانع اعلام شده بود، 61 درصد کاهش داشت.

Page Generated in 0/0064 sec