printlogo


کد خبر: 233503تاریخ: 1400/2/26 00:00
اخبار

گفت‌وگوی تلفنی سردار قاآنی و اسماعیل هنیه
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درباره آخرین تحولات غزه گفت‌وگو کرد. 
به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماسی تلفنی از «سردار قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کرد. به گزارش شبکه خبری العالم، سردار قاآنی در این تماس تلفنی پاسخ منحصر به فرد و موفق مقاومت به تجاوز دشمن صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین را ستود. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین وحشیگری رژیم اشغالگر را محکوم کرد. 
اسماعیل هنیه نیز در این تماس تلفنی گفت نبرد قدس، نبرد تمام فرزندان ملت بوده و موضع ایران در حمایت از ملت فلسطین را ستود. درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم می‌پردازند.
***
انتقاد باقری‌کنی از انفعال کشورهای اسلامی در قبال غزه
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از «انفعال کشورهای اسلامی در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی» انتقاد کرد. علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توئیتر، در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بویژه غزه نوشت: صهیونیست‌ها دیگر چه جنایتی انجام دهند تا کشورهای اسلامی برای تشکیل اجلاس سازمان همکاری اسلامی اقدام کنند؟ برگزاری اجلاس فوق‌العاده‌ سازمان همکاری اسلامی در سطح سران، کمترین کاری است که دولت‌های اسلامی می‌توانند برای ملت مظلوم فلسطین انجام دهند. 
همچنین دبیر ستاد حقوق بشر در توئیت دیگری آورده است: کشورهای عربی که دیروز به بهانه صلح، دست دوستی به جلاد دادند و از پشت به امت اسلامی خنجر زدند و دشمن را به جای دوست جا زدند، امروز باید پاسخگوی خون کودکان، ضجه مادران و فریاد استغاثه پدران فلسطینی باشند که جز خدا هیچ پناهی ندارند. 
باقری‌کنی در ادامه سلسله توئیت‌هایش در رابطه با جنایت غزه، تاکید کرده است: «انتفاضه جدید در غزه ثابت کرد نه خنجر حماقت شیوخ عقب‌افتاده‌ چند کشور عربی و نه تیغ جنایت صهیونیست‌ها هرگز مقاومت کودکان و زنان و مردان فلسطینی را تضعیف نخواهد کرد». دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در آخرین توئیتش درباره مظلومیت فلسطین، یادآور شده است: به میدان آمدن وجدان جامعه بین‌الملل و دفاع تمام‌قد آزادی‌خواهان جهان فارغ از دین و مذهب از مظلومیت فلسطین و مقابله با پادگان تروریستی صهیونیستی، توفانی است که هیچ سامانه‌ دفاعی حتی گنبد آهنین را یارای مقاومت در برابر آن نیست. فلسطین زنده است و نفس می‌کشد. 
***
صهیونیست‌ها در محاصره جبهه مقاومت هستند
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز رژیم صهیونیستی غافلگیر شده و در محاصره کامل جبهه مقاومت قرار گرفته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه اظهار کرد: تحولات در حال جریان در سرزمین‌های اشغالی بی‌سابقه‌ترین تحولات از زمان جعل رژیم صهیونیستی بوده و از لحاظ بزرگی هیچ نمونه مشابهی ندارد. 
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ‌های پیشین فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در مقاطع مختلف افزود: طی سال‌های اخیر، جنگ‌های غزه و 33 روزه از جنگ‌های پیشین رژیم صهیونیستی بوده که هر کدام دارای مختصات خاص خود بوده‌اند. جوانی با بیان اینکه تحولات کنونی دارای مختصاتی منحصر‌به‌فرد است، ادامه داد: اکنون رژیم صهیونیستی غافلگیر شده و در محاصره کامل جبهه مقاومت قرار گرفته است. 
وی دلیل غافلگیری رژیم صهیونیستی را فشار‌های داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: اتفاقات روز‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی توان مقاومت را در مقابله با قدرت نظامی صهیونیست‌ها و آشکارسازی نقص سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی بخوبی به نمایش گذاشته است. 
جوانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود را کاملا از دست داده و اوضاع کاملا به نفع فلسطین و مقاومت تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ‌ وجه توانایی تغییر اوضاع به نفع خود را نداشته و بر اساس شواهد، روند رسیدن صهیونیست‌ها به پایان، یک روند پرشتاب است. 
معاون سیاسی سپاه پاسداران یادآور شد: آینده از آن ملت فلسطین و جبهه مقاومت بوده و رژیم صهیونیستی سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه امروز دست صاحبان اصلی سرزمین‌های اشغالی پر شده است، افزود: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی سنگ‌های در دست فلسطینی‌ها را به موشک تبدیل کرده است. معاون سیاسی سپاه پاسداران مطرح کرد: با اطمینان می‌توان گفت این تحولات خبر از آینده خوب پیروزی ملت مظلوم فلسطین بر دشمنان خود، رهایی سرزمین‌های اشغالی از دشمنان بیگانه و آزاد شدن قدس شریف می‌دهد. 

Page Generated in 0/0059 sec