printlogo


کد خبر: 233525تاریخ: 1400/2/27 00:00
اخبار

دریافت وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با تاکید بر اینکه هرگونه مشارکت برای تامین هزینه مدارس داوطلبانه است و به هیچ وجه اجباری نیست، گفت: دانش‌آموزان مدارس دولتی مجبور نیستند مبلغی برای ثبت‌نام بپردازند و فقط هزینه بیمه حوادث و کتاب را می‌پردازند. رضوان حکیم‌زاده با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام مدارس، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه تنظیمی، مدارس دولتی و غیردولتی هر کدام براساس ضوابط خود اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌کنند. وی افزود: هرگونه مشارکت برای تامین هزینه مدارس داوطلبانه است و به هیچ وجه اجباری نیست، بنابراین دانش‌آموزان مدارس دولتی مجبور نیستند مبلغی برای ثبت‌نام بپردازند و فقط هزینه بیمه حوادث و کتاب را می‌پردازند. حکیم‌زاده افزود: مطابق مصوبات شورای نظارت مرکزی مدارس غیردولتی، این مدارس نیز موظف هستند شهریه اصلی را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند و می‌توانند هزینه ثبت‌نام را از دانش‌آموزان براساس دستورالعمل دریافت کنند. به گزارش ایسنا، ثبت‌نام مدارس برای سال جدید به جز پایه یکم ابتدایی، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در سامانه پادا به نشانی http://pada.medu.ir انجام خواهد شد و زمان ثبت‌نام دوره‌های مختلف تحصیلی براساس ضوابط و مقررات مربوط در سامانه سیدا اعلام خواهد شد. ثبت‌‌نام میان‌پایه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت‌نام می‌شود و نیازی به مراجعه دانش‌آموزان یا اولیای آنها به مدرسه نیست. 
***
ممنوعیت هرگونه تجمع پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های خطیر ناجا در سال ۱۴۰۰ موضوع انتخابات است گفت: نیروی انتظامی براساس تجربیات گذشته و پیش‌بینی‌‌های لازم به صورت صددرصدی آماده برگزاری انتخاباتی امن و پرشور است. سردار حسین اشتری با تاکید بر اینکه با انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مطلوب ان‌شاءالله در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: برگزاری انتخابات امن از اولویت‌هاست. در این جهت هرگونه تجمع قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و براساس قانون برخورد می‌شود. اشتری درباره تسلط پلیس بر فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: با متخلفان انتخاباتی در فضای مجازی نیز برخورد می‌شود؛ نباید عده‌ای تصور کنند در جهت تشویش اذهان عمومی و تخریب افراد می‌توانند دست به انجام هر کاری بزنند، با این افراد نیز براساس قانون برخورد خواهد شد. 
***
فرسودگی ۶۰ درصد اتوبوس‌های تهران 
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مترو پایتخت 1500 واگن کمبود دارد و 60 درصد اتوبوس‌ها نیز فرسوده است، گفت: حمایت دولت برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی ضروری است. سیدمناف هاشمی در مراسم رونمایی از ۲ ایستگاه اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 متروی تهران، اظهار داشت: پایتخت 1500 واگن مترو کسری دارد و ما نتوانسته‌ایم اقتصاد حمل‌و‌نقل شهری را به هیچ شکلی اصلاح کنیم. اگر دولت کمک نکند شاید بیش از 25 سال طول بکشد تا مشکل توسعه متروی تهران برطرف شود. هاشمی بیان داشت: ‌هوای پاک حق شهروندان است و از دولت انتظار داریم خارج از نگاه سیاسی به این پروژه اقتصادی و ملی توجه کند. وی تأکید کرد: دولت باید سهم خود را در حمل‌و‌نقل عمومی بپردازد؛ غیر از مترو، وضعیت اتوبوسرانی هم مناسب نیست و 60 درصد اتوبوس‌ها عمر بالای 10 سال دارند و فقط هزار دستگاه اتوبوس طی 5/1 سال گذشته دست از کار کشیده‌اند، چرا که فعالیت آنها برای مالکان‌شان توجیه اقتصادی نداشته است. وی اعلام کرد: خط 10 متروی تهران با 30 هزار میلیارد تومان نیاز بودجه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد ولی باید توجه داشت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند حمل‌و‌نقل عمومی را توسعه دهد. 
***
کمک 2/1 هزار میلیارد تومانی نیکوکاران به نیازمندان
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک یکهزار و ۲۱۶ میلیارد تومانی نیکوکاران به نیازمندان در قالب «پویش ایران همدل» در ماه مبارک رمضان خبر داد. علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اجرای «پویش ایران همدل» اظهار کرد: این پویش در راستای حمایت از نیازمندان و توزیع غذای گرم و همچنین افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شد. وی تصریح کرد: در قالب پویش ایران همدل، اطعام مهدوی و افطاری ساده اجرا شد که در این زمینه 19 میلیون پرس غذای گرم در ایام ماه مبارک رمضان بین نیازمندان در مناطق مختلف توزیع شده است. عسگریان با اشاره به اینکه ۲ میلیون و 300 هزار بسته غذایی نیز در مناطق محروم و صعب‌العبور در ایام ماه مبارک رمضان توزیع شد، خاطرنشان کرد: اقلام و مواد غذایی اشاره شده در بیش از 4 هزار و 460 نقطه در سطح کشور توزیع شد. وی با بیان اینکه با وجود تمام شرایط سخت اقتصادی، کمک‌های مردم در ایام ماه مبارک امسال نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است، گفت: سال گذشته در قالب پویش ایران همدل 540 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که این رقم امسال به یکهزار و 216 میلیارد تومان رسیده است. 
***
بارش باران از امروز
کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان گفت: از دوشنبه (امروز) در مناطقی از استان‌های البرز، قم، قزوین، مرکزی، غرب اصفهان، لرستان، کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، گیلان و مازندران بارش رخ می‌دهد؛ بارش‌ها روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی ادامه پیدا خواهد کرد وی ضمن اشاره به اینکه طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر دمای هوای افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: چهارشنبه دمای هوا مجددا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

Page Generated in 0/0066 sec