printlogo


کد خبر: 233549تاریخ: 1400/2/27 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده حجت‌الاسلام آل‌هاشم
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌ جمعه تبریز را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام ایشان به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجه‌‌الاسلام آقای سید‌محمدعلی آل‌هاشم دامت توفیقاته
درگذشت والده‌ مکرمه رحمت‌الله‌علیها را به جنابعالی و دیگر بازماندگان بالخصوص حضرت والد معظم دامت برکاته تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت را برای آن مرحومه و بقا و عافیت برای والد مکرم و جنابعالی مسألت می‌نمایم. 
سیدعلی خامنه‌ای -۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
***
حدادعادل:
 نیروهای انقلاب توان خود را برای پشتیبانی از آیت‌الله رئیسی به کار گیرند
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای که با امضای غلامعلی حداعادل منتشر شد، با اشاره به کاندیداتوری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: وظیفه همه نیروهای انقلاب اسلامی این است که حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از آیت‌الله رئیسی در عرصه انتخابات به کار گیرند. به گزارش فارس، متن کامل این بیانیه بدین شرح است: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور طیف گسترده‌ای از انواع گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی، مرحله مهمی از انتخابات پایان پذیرفت. اینک هنگام برداشتن گامی دیگر در مرحله‌ای دیگر است. خوشبختانه آیت‌الله رئیسی، با توجه به واقعیات جامعه و کشور و درخواست‌های مردمی فراوانی که از جمله از طریق شوراهای ائتلاف استان‌ها و شهرستان‌ها از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آمده بود ثبت‌نام کردند. اکنون پس از مرحله مطالبه حضور، مرحله حمایت و پشتیبانی فرا رسیده است و وظیفه همه نیروهای انقلاب اسلامی که خواهان عزت و سربلندی و رفاه ایران و ایرانی هستند این است که حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از ایشان در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاء‌الله میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه گسترش عدالت و مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم گشوده شود و فرصت خدمت در اختیار خدمتگزاری شایسته قرار گیرد. در این مرحله از حضور و در چند هفته‌ای که تا روز رأی‌گیری باقی است، همه خواهران و برادران عزیز و نیروهایی که تحت عنوان شورای ائتلاف در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند مراقب خواهند بود تا وحدت صفوف نیروهای انقلاب فشرده‌تر و مستحکم‌تر شود. مسلم است که با حضور آیت‌الله رئیسی انواع تخریب‌ها آغاز خواهد شد و دیگران سعی خواهند کرد با تبلیغات حساب‌شده خود دام‌هایی پیش پای نیروهای انقلاب بگسترانند. در این شرایط هشدار باید داد که مبادا نیروهای انقلاب با بدزبانی و تندی و ستیزه‌جویی به دام افتند و به ایجاد دوقطبی‌های مورد نظر آنان کمک کنند. سیره و سنت ما دعوت به حق و حفظ روحیه انقلابی بر پایه خردمندی و ادب و اخلاق اسلامی و منطق و برهان است. نکته دیگری که باید بدان توجه داشت این است که همچنان ‌که آیت‌الله رئیسی خود نیز اظهار داشته‌اند حضور ایشان نه‌تنها به معنی نفی حضور دیگر نامزدهای جبهه انقلاب در این مرحله از انتخابات نیست، بلکه ثبت‌نام چهره‌های موجه می‌تواند در عین افزایش مشارکت موجب هم‌افزایی و تقویت جبهه انقلاب باشد. از خداوند متعال مسألت می‌کنیم ملت ایران را در آزمون خطیر انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکتی پرشور و انتخابی درست موفق گرداند و ایران عزیز را به سوی آینده‌ای شایسته اسلام و ایران هدایت فرماید. 
***
نتیجه مصوبه شورای نگهبان کاهش ثبت‌نام‌های بی‌رویه بود
سخنگوی شورای نگهبان دیروز گفت: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود. به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی طی گفت‌وگوی تلفنی با صدای جمهوری اسلامی افزود: تعداد کسانی که برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند، 592 نفر بودند و طبیعتا شورای نگهبان به صلاحیت کسانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، در بررسی صلاحیت‌ها رسیدگی خواهد کرد و کسانی که آن شرایط را نداشته باشند، کنار گذاشته خواهند شد. سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فرصت قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها 5 روز است اما این بازه قابل تمدید به 10 روز هم هست، تصریح کرد: بررسی صلاحیت‌ها از امروز در شورای نگهبان آغاز می‌شود، البته طبق قانون اگر این 5 روز کافی نبود ما می‌توانیم این فرصت را 5 روز دیگر تمدید کنیم ولی در نهایت 10 روزه باید نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به وزارت کشور اعلام کنیم.  
***
زینب سلیمانی خطاب به ملت   فلسطین:
تا اخراج اشغالگران از هر ذره از خاک فلسطین کنار شما هستیم
زینب سلیمانی در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و مقاومت مردم فلسطین طی سخنانی گفت: ما با افتخار کنار اراده این ملت عزتمند که رژیم اشغالگر را شکست داده و هیمنه آن را سرنگون کرده، می‌ایستیم. به گزارش تسنیم، دختر شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در مسجدالاقصی و اراضی اشغالی و نوار غزه را محکوم می‌کنیم. او در ادامه با ذکر اینکه روح شهید سلیمانی به ملت مبارز فلسطین درود می‌فرستد، از رهبران و مجاهدان نبرد «شمشیر قدس» بویژه «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام قدردانی کرده و بر آنها درود فرستاد. زینب سلیمانی خطاب به ملت فلسطین پیام داد: «تا پیروزی نهایی شما و اخراج رژیم غاصب صهیونیستی از هر ذره از خاک فلسطین کنار شما هستیم».

Page Generated in 0/0152 sec