printlogo


کد خبر: 233571تاریخ: 1400/2/28 00:00
اخبار

قانون درباره تعویض ششم پیکان چه می‌گوید؟
اشتباه پیکانی‌ها در انجام ۶ تعویض در دیدار مقابل سایپا برای نخستین‌بار در این فصل رقابت‌های فوتبال دنیا رخ نداده و باشگاه رم ایتالیا پیش از این به خاطر اشتباه مشابه با جریمه مواجه شده است. به گزارش ایسنا، در بازی یکشنبه پیکان و سایپا در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر اتفاق عجیبی رخ داد و پیکانی‌ها به اشتباه اقدام به انجام ۶ تعویض کردند که این اشتباه از چشم داوران و ناظر بازی دور ماند تا سلسله اشتباهات تکمیل شود. پس از این بازی صحبت‌های متعددی از سوی افراد مسؤول و کارشناس انجام شد که تنها موضوع مشهودش، سردرگمی آنها از اتفاق رخ داده بود و آنها به طور قطع نتوانستند مقصر ماجرا را اعلام کنند. حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره این تخلف می‌گوید: «قوانین بین‌المللی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران در این باره می‌گوید ابتدا باید میزان تاثیرگذاری بازیکنی که به عنوان تعویض ششم یا بازیکن دوازدهم وارد زمین شده بررسی شود و سپس نسبت به نتیجه بازی، جریمه خاطیان و اعلام مقصران اصلی اعلام موضع کنیم. البته چیزی که مشخص است این است که ناظر فدراسیون و داور چهارم در این مورد کوتاهی کرده‌اند». اما آیا این اتفاق برای نخستین‌بار در جهان فوتبال رخ داده که چنین سردرگمی‌ای ایجاد کرده است؟ پاسخ این سوال منفی است، زیرا در ابتدای این فصل و در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم نهایی کوپا ایتالیا، رم به مصاف اسپتزیا رفته بود که در وقت‌های اضافه با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. رمی‌ها در این دیدار به خیال اینکه مانند قبل می‌توانند در وقت‌های اضافه یک تعویض اضافه انجام دهند، ششمین تعویض‌شان را هم انجام دادند اما آنها مرتکب تخلف شدند. فدراسیون فوتبال ایتالیا پس از این دیدار با اینکه رمی‌ها در این بازی شکست خورده بودند و بازیکن تعویضی‌شان هم تاثیری در مسابقه نداشت، رای به شکست ۳ بر صفر رم داد. رای فدراسیون فوتبال ایتالیا نشان می‌دهد آنها توجهی به تاثیرگذاری تعویض ششم رمی‌ها نداشته‌اند و تنها قانون را اجرا کردند. در نتیجه اگر قرار باشد مصداق بارزی برای بازی پیکان و سایپا در نظر گرفت، دیدار رم و اسپتزیا همان مثال است. با این حال باید منتظر ماند و دید که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال راجع به این ماجرای عجیب چه تصمیمی می‌گیرد. 
***
اسماعیل خلیل‌زاده همچنان عضو هیأت‌مدیره استقلال هست؟
با توجه به مشکلاتی که برای اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال پیش آمده، این سوال پیش می‌آید که آیا او همچنان عضو هیات‌مدیره است؟ به گزارش مهر، اخبار مربوط به تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن اسماعیل خلیل‌زاده، عضو و رئیس هیات‌مدیره استقلال یا به عبارتی پرنفوذترین عنصر مدیریتی این باشگاه در سال‌های اخیر از چندی پیش شنیده می‌شد تا اینکه اخیرا وی به عنوان متهم اصلی در پرونده کارخانه ابریشم گیلان و اخلال در نظام تولید بازداشت و روانه زندان شد. با توجه به اتهاماتی که به خلیل‌زاده وارد است و بازداشت وی، این سوال پیش می‌آید که آیا او همچنان عضو و رئیس هیات‌مدیره استقلال هست یا خیر و چرا این باشگاه یا وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی آن در این باره هیچ اظهار نظر رسمی نکرده و موضعی را اعلام نمی‌کند. به نظر نمی‌رسد خلیل‌زاده همچنان واجد شرایط جهت احراز مسؤولیتی به این مهمی در باشگاه استقلال یا هر باشگاه دولتی یا حتی خصوصی دیگر باشد و بهتر است وزارت ورزش هر چه سریع‌تر در این باره موضع رسمی خود را اعلام و مشخص کند آیا خلیل‌زاده همچنان عضو و رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال هست یا خیر. 
***
گردوخاک قوچان‌نژاد در هلند علیه باشگاه زووله
رضا قوچان‌نژاد، ستاره ایرانی زووله پس از پایان رقابت‌های لیگ هلند علیه باشگاه اظهاراتی جنجالی را به ثبت رساند و بشدت از کادر فنی انتقاد کرد. قوچان‌نژاد پس از پایان لیگ هلند در مصاحبه با سایت هلندی destentor به انتقاد از کادر فنی پرداخت و از خداحافظی خود با باشگاه زووله صحبت کرد. قوچان‌نژاد توفانی به پا کرد و درباره حس خداحافظی خود با باشگاه زووله گفت: احساس مزخرفی دارم. خوشحالم که دورانم در زووله به پایان رسید. من هیچ‌ وقت شانس منصفانه‌ای در این فصل به دست نیاوردم. همه این شانس را به دست آوردند و زیر نظر رسانه‌ها بودند، حتی الیانو و پله کلمنت که هافبک هم بودند ولی من چرا ذخیره‌نشین شدم؟ وی ادامه داد: بسیار ناامید شدم، زیرا فقط این فصل نبود که این گونه با من رفتار شد. سال پیش هم همین بود. وی درباره اینکه آیا این شرایط او را عصبانی کرده است، اظهار داشت: معلوم است. صددرصد! نه به خاطر این شرایط بسیار بدی که داشتم، بلکه به خاطر اینکه از من سوءاستفاده شد. من همیشه بهتر از خودم عمل کردم. من شنیدم از آنها که تیم مهاجم ندارد ولی یک لحظه به من توجه کنید: من 2 بار متوالی بهترین گلزن تیم شدم با بیش از 13 گل در هر فصل آن هم نه به عنوان بازیکنی در ترکیب اصلی، بلکه بازیکنی به عنوان جانشین. به نظرم کادر فنی به من فرصت خوبی نداد و نگاه خوبی نداشت. 

Page Generated in 0/0058 sec