printlogo


کد خبر: 233593تاریخ: 1400/2/28 00:00
اخبار

قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر انقلاب در پی سخنرانی روز جهانی قدس
گروه‌های مقاومت و جریان‌های فلسطینی با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌ به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، از مواضع رهبر حکیم انقلاب در روز قدس امسال تشکر کردند.  به گزارش تسنیم، گروه‌ها و جریان‌های مقاومت فلسطینی با ارسال نامه‌ها و پیام‌های مکتوب جداگانه، از سخنرانی و مواضع رهبر انقلاب در روز قدس تشکر کردند.  در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه‌ راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شد.  جبهه‌ مردمی آزادی‌بخش فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ مبارزه‌ مردمی فلسطین و ائتلاف نیروهای فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشورهای اسلامی، نام و یاد شهید حاج‌‌قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.  
***
برنامه هفتم باید بر اساس اولویت‌های اصلی مردم تدوین شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن اولویت‌های مجلس و چگونگی پرداختن به این اولویت‌ها، عنوان کرد: در این زمینه، اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس و نحوه تدوین برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار دارد. محمدباقر قالیباف در نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی متشکل از اعضای هیأت‌رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها، با تأکید بر ضرورت اولویت‌بندی در مجلس برای تحقق شعار سال، عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه اولویت‌های کشور را احصا کرده و گزارش آن در صحن برای نمایندگان ارائه می‌شود تا اولویت‌های مجلس بویژه در زمینه نظارت بر 6 قانون تصویب‌شده در حوزه تولید مشخص شود. رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این گزارش در ۲ بُعد نظارت و تقنین خواهد بود و کمک خواهد کرد تا موضوعاتی که اولویت دارند شناسایی شوند. قالیباف با برشمردن اهمیت تدوین قانون برنامه 5 ساله هفتم توسعه، یادآور شد: امسال سال پایانی قانون 5 ساله ششم است و ما باید با دقت قانون برنامه هفتم را تدوین کنیم تا دولت آینده بر اساس این ریل‌گذاری در حوزه اجرا حرکت کند. در این حوزه نیز باید اولویت‌ها را مد نظر داشت تا بر این اساس سیاست‌گذاری‌ها انجام شود. 
***
جهانگیری درخواست مرخصی کرد!
معاون اول رئیس‌جمهوری برای تمرکز بر انتخابات و استفاده نکردن از امکانات و فضای کار دولت، از رئیس‌جمهوری درخواست مرخصی کرد. به گزارش فارس، معاون اول رئیس‌جمهوری برای تمرکز بر انتخابات و استفاده نکردن از امکانات و فضای کار دولت، از رئیس‌جمهوری درخواست مرخصی کرد. پس از ثبت‌نام اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری، وی برای تمرکز بر انتخابات ۱۴۰۰ و استفاده نکردن از امکانات و فضای کار دولت درخواست مرخصی‌اش تا روز انتخابات را به رئیس‌جمهوری داده است. او اکنون منتظر پاسخ حسن روحانی به این درخواست است.
***
اسماعیل هنیه:
پیام تشکر و درود خود را به رهبر انقلاب و ملت ایران اعلام می‌کنیم
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با تبریک پیروزی‌ها و موفقیت‌های فرزندان غیور ملت فلسطین و حماس به عنوان یکی از نیروهای مهم و تاثیرگذار در جهاد ارزشمند و تعیین‌کننده فلسطین، گفت: مردم شریف فلسطین بیش از ربع قرن در برابر جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کرده‌اند، با این جنایتکاران جنگیده‌اند و شهید داده‌اند و نشان دادند که پرچمدار بیداری اسلامی هستند. علی‌اکبر ولایتی با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی، شهید راه قدس که جان خود را در این راه نثار و خدمات بزرگی به برادران فلسطینی ارائه کرد، به روح پاک شهدای گرانقدر مقاومت و همه شهیدان ادای احترام کرد. 
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مساله فلسطین، گفت: از مواضع و مطالب ارزشمند و قوی جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم و مایل هستم از طریق جنابعالی به مقام معظم رهبری و ملت ایران سلام و درود بفرستم و تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های پیشرو برای حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف است و به لطف خداوند در سنگر نخست امت اسلامی برای دفاع از قدس، ارزش‌های اسلامی و فلسطین حضور داریم. 
***
۱۰۰۰ فروند پهپاد تحویل ارتش می‌شود
توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی و تجهیزات منصوب بر آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی ارتش امضا شد. به گزارش تسنیم، در فاز نخست این توافقنامه، در مدت زمان کوتاهی، هزار فروند پهپاد توسط وزارت دفاع تولید و به ارتش تحویل می‌شود. در آیین امضای این توافقنامه، امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: امروز یک قرارداد بسیار خوب و مبارک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد. این قرارداد یک نقش اساسی در ارتقای کمی و کیفی قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ایفا خواهد کرد. وی تصریح کرد: این قرارداد هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع و کیفیت، قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی را تا حد بسیار بالایی ارتقا خواهد داد. در ادامه امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امروز پهپادها نقش بسیار مهمی در ابعاد مختلف رزم اعم از شناسایی، رزمی و پهپاد هدف دارند، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ پهپادی در رده پنجم یا ششم قدرت‌های دنیا قرار دارد و ما در تأمین پهپادهای پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح خودکفا هستیم. 

Page Generated in 0/0060 sec