printlogo


کد خبر: 233703تاریخ: 1400/3/1 00:00
اخبار

پیام سامی یوسف برای حمایت از کودکان غزه
سامی یوسف، خواننده و آهنگساز در پیامی خواستار این شد تا طرفدارانش در برابر کشته شدن کودکان در غزه واکنش نشان دهند. به گزارش «وطن‌امروز»، سامی یوسف، خواننده مطرح مسلمان در پیامی اینستاگرامی به کشته شدن کودکان در غزه اعتراض کرد. وی گفت: ۶۱ کودک در ۱۰ روز در غزه کشته شدند. آنها تروریست نبودند. سرباز نبودند. بچه بودند. وی افزود: ادم التنانی یکی از آنها بود. او ۴ سال داشت. آنها دیگر بیدار نمی‌شوند اما ما باید این روند را متوقف کنیم. سامی یوسف در ادامه گفت: اسم‌شان را تکرار کنیم و به دیگران هم بگوییم. 
این پیام با حمایت هواداران وی روبه‌رو شده است. 
***
نهمین «سریع و خشن» رکورد دوران کرونا را شکست
نهمین قسمت از سری فیلم «سریع و خشمگین» با موفقیت در نخستین فرصت عرضه در بازارهای بین‌المللی به کارش ادامه می‌دهد. ددلاین نوشته است: نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» که با عنوان «F۹» منتشر شده، چهارشنبه فروش خود در بازارهای بین‌المللی را با نمایش در کره و هنگ‌کنگ و همچنین روسیه و چند کشور در خاورمیانه آغاز کرد و در ۲ روز اول بیش از ۱۰ میلیون دلار فروخت. همچنین تخمین‌زده می‌شود فروش نخستین اکران فیلم در چین در نیمه‌شب پنجشنبه به مبلغی حدود 2/9 میلیون دلار رسیده باشد که به این معنی خواهد بود که فروش بین‌المللی فیلم پیش از رسیدن به روزهای آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه به بیش از ۲۰ میلیون دلار رسیده است. فیلم «F9» رسما کارش را در چین آغاز کرده و در حال حاضر تخمین‌زده می‌شود پیش‌فروش آن تا یکشنبه به حدود ۳۵ میلیون دلار برسد. این مبلغ تقریبا هم اندازه پیش‌فروش فیلم سال ۲۰۱۷ «سریع و خشمگین» است. 
***
داستان‌های هزار و یک شب در رادیو
نمایش رادیویی «هزار افسان» به کارگردانی میکائیل شهرستانی، هر شب از رادیو نمایش پخش می‌شود. به گزارش رادیو نمایش، نمایش رادیویی «هزار افسان» را سمیرا عباسی شکوهی بر اساس داستان‌های هزار و یک‌ شب به صورت رادیویی تنظیم کرده است. در این نمایش رادیویی تعداد زیادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند. نمایش رادیویی «هزار افسان» به کارگردانی میکائیل شهرستانی، تهیه‌کنندگی محمد مهاجر، صدابرداری علی حاجی‌نوروزی و افکتوری نرگس موسی‌‌‌پور، از شنبه اول خرداد، ساعت ۰۰:۳۰ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود. 
***
«نامیرا» به شبکه 2 رسید
مستند «نامیرا» به کارگردانی علی تهرانی و روایت کامران تفتی روانه آنتن شبکه ۲ شد. به گزارش روابط عمومی شبکه ۲ سیما، «نامیرا» مستندی است روایی از گذر لحظات ویژه‌ای که خانواده‌های اهدا‌کننده و گیرنده عضو تجربه کرده‌اند. این مستند در ۳ قسمت به بیان داستان‌هایی ویژه از خانواده‌هایی می‌پردازد که رفتن عزیزان‌شان آغازی برای دیگران شده است. گفت‌وگو با والدین اهدا‌کنندگان و دریافت‌کنندگان عضو، بخش‌هایی از این مستند است که با مشارکت انجمن اهدای عضو ایرانیان در شبکه ۲ سیما تولید شده است. «نامیرا» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی علی تهرانی از جمعه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن شد. 
***
«دیوارکش» به نمایش درمی‌آید
امروز شنبه حوزه هنری، مستند «دیوارکش» از آخرین تولیدات مرکز مستند «سفیر فیلم» را برای فعالان فضای مجازی اکران خواهد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمهدی دزفولی، تهیه‌کننده مستند «دیوارکش» گفت: این مستند بزودی در دسترس همگی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت اما پیش از انتشار عمومی آن، این اثر برای طیف‌های مختلف فرهنگی اعم از فعالان فضای مجازی، برخی اساتید دانشگاه‌ها و چهره‌های فرهنگی و هنری و همچنین برخی از مستندسازان اکران خواهد شد تا اگر ایراد و ابهامی در کار وجود دارد برطرف شده و بازخوردهای کار را بسنجیم و با رفع ایرادات و شبهات، مستند را به صورت عمومی منتشر کنیم. دزفولی تاکید کرد: مخاطب اصلی این مستند توده جامعه ایران است که در فرآیندهای اجتماعی و سیاسی اثرگذار هستند و امیدواریم که بتوانیم با این مستند بر این توده مردم تاثیرگذار باشیم. محسن آقایی، کارگردان «دیوارکش» هم با بیان اینکه این اثر مستندی است که حرف‌های اجتماعی و سیاسی متفاوتی را می‌زند، ابراز امیدواری کرد جدیدترین مستندی که تولید کرده است همانند ۲ مستند قبلی او با نام‌های «پرزیدنت آکتور سینما» و «ایکسونامی» دچار حواشی ناخواسته نشود و این بار بتواند بخوبی اثرگذار شده و دیده شود. این مستندساز همچنین درباره درونمایه مستند گفت: ارتباط مسائل سیاسی با حوزه مسائل جنسی از موضوعات مهم در ایران و غرب است که در این مستند به بررسی همین موضوع پرداخته‌ایم. این مستند طوری ساخته شده است که هم مخاطب با آن همراهی کند و هم ما بتوانیم حرف‌های خود را به صورت ساده و همه‌فهمی بزنیم. مستند «دیوارکش» بزودی در بسترهای پخش عماریار و فیلمگردی و همچنین در سایت موسسه «سفیرفیلم» برای عموم در دسترس و قابل مشاهده خواهد بود.

Page Generated in 0/0071 sec