printlogo


کد خبر: 233712تاریخ: 1400/3/1 00:00
اخبار

میزبانی کوپا آمه‌ریکا از کلمبیا پس گرفته شد
فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی میزبانی کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ را از کلمبیا پس گرفت. به گزارش استار، اعتراضات خیابانی در کلمبیا در روزهای گذشته اوج گرفته است و به همین خاطر فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی میزبانی کوپا آمه‌ریکا را از این کشور گرفت. قرار بود این کشور در کنار آرژانتین میزبان رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ باشد ولی اعتراضات گسترده در کلمبیا در روزهای اخیر سبب شد این تصمیم گرفته شود. در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی آمده است: بازی‌هایی که قرار بود در کشور کلمبیا برگزار شود، در کشور دیگری برگزار خواهد شد. به همین خاطر در روزهای آینده اطلاعات مربوط به محل جدید میزبانی بازی‌ها منتشر خواهد شد. آرژانتین فعلا تنها میزبان این دوره از رقابت‌هاست و ممکن است تمام دیدارها را میزبانی کند. بازی افتتاحیه کوپا آمه‌ریکا در بوئنوس‌آیرس بین آرژانتین و شیلی در تاریخ ۱۳ ژوئن / 23 خرداد برگزار می‌شود. پیش‌تر آلخاندرو دومینگس، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ با حضور محدود تماشاگران برگزار می‌شود. 
***
 ادعای جنجالی «آ.اس» درباره خداحافظی زودهنگام بیل از فوتبال
یک رسانه مادریدی مدعی شد ستاره ولزی رئال‌مادرید فصل آینده از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند. نشریه «آ.اس» اسپانیا خبر داد گرت بیل که در فصل اخیر به صورت قرضی برای تاتنهام بازی کرد، تابستان به برنابئو بازمی‌گردد. ستاره ولزی قصد دارد فصل آینده برای رئال بازی کند و بعد از پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی کند. بیل هنوز 31 سال دارد ولی در چند سال گذشته افت داشته است. به همین خاطر از رئال به تاتنهام باشگاه سابقش رفت. بیل از سال 2013 برای رئال بازی می‌کند. این بازیکن ولزی در 7 سال گذشته برای کهکشانی‌ها 171 بازی انجام داد و 80 گل به ثمر رساند. او به صورت قرضی فصل اخیر را برای تاتنهام، باشگاه سابقش بازی کرد. ستاره ولزی در این فصل با تاتنهام عملکرد خوبی داشت و در 30 بازی 14 گل به ثمر رساند. 
***
۲۵ سال حبس در انتظار دکتر شخصی مارادونا
دادستان آرژانتین از تلاش برای مقصر نشان دادن پزشک دیگو مارادونا به خاطر مرگ وی خبر داد. به گزارش تایمز، پس از مرگ دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، دادستان اتهام قتل عمد را مطرح کرد و در مجموع ۷ نفر متهم شدند. کمتر از ۶ ماه پس از مرگ مارادونا، دادستان عمومی اتهام قتل عمد را علیه تیم پزشکان و پرستاران اسطوره آرژانتین مطرح کرد. روزنامه لاناسیون و ایستگاه تلویزیونی TN با استناد به محافل قضایی در روز پنجشنبه، «لئوپولدو لوک» پزشک شخصی مارادونا، «رآگوستینا کوزاچوف» روانپزشک او و چندین پرستار را در مرگ وی مقصر دانستند. مارادونا ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۰ در ۶۰ سالگی در یک مجتمع مسکونی خصوصی در شمال بوئنوس‌آیرس بر اثر حمله قلبی درگذشت. وی ۲ هفته قبل از آن از بیمارستان مرخص شده بود و در آنجا تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود. یک کمیسیون تخصصی پزشکی اخیرا پزشکان و پرستاران را به خطاهای جدی متهم کرده بود. در گزارش دادستان آمده است: اگرچه متخصصان پزشکی از وضعیت نامناسب بیمار اطلاع داشتند اما اقداماتی را انجام دادند که مغایر روش استاندارد بود و در اقدامات لازم کوتاهی کردند. این موضوع، وضعیت مارادونا را بدتر کرد و او را در شرایط مرگ قرار داد. در صورت اثبات این خطاها، پزشک مارادونا ممکن است به ۲۵ سال زندان محکوم شود. 

Page Generated in 0/0061 sec