printlogo


کد خبر: 233714تاریخ: 1400/3/1 00:00
وضعیت اسفبار مالی قرمزها و خطری که آنها را تهدید می‌کند
چوب حراج به آرامش

سیده‌الهه موسوی: بدهی‌های باشگاه پرسپولیس باعث شده بازیکنان این تیم به رغم توفیق در صدرنشینی لیگ فشرده امسال، صعود به جمع 16 تیم برتر قاره کهن و 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری، موفق نشوند به خواسته خود (دریافت مطالبات)
دست یابند و با وجود رو به اتمام بودن فصل فوتبالی، اغلب آنها 30 تا 35 درصد مطالبات‌شان را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که طی ماه‌های اخیر در گفت‌وگوهایی که مسؤولان باشگاه با برخی بازیکنان داشتند، آنها موافقت خود را با بخشیدن بخشی از مطالبات فصول گذشته خود نیز اعلام کردند و امیدوار بودند با شکل‌گیری این اتفاق در نهایت موفق شوند درباره مطالبات فصل جاری به نتیجه مطلوب‌تری دست یابند. 
با این حال باشگاه پرسپولیس در ابتدا با پرونده مربوط به مطالبات برانکو ایوانکوویچ و در ادامه دستیارانش، دستیاران گابریل کالدرون و در نهایت ماریو بودیمیر، نتوانست شرایط مناسبی برای پرداخت به بازیکنان کنونی تیم ایجاد کند. بازیکنان پرسپولیس که بعد از موفقیت در لیگ قهرمانان 2020 حتی به صدر جدول فصل جاری نیز رسیدند و در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه دوم قرار دارند، تاکنون یک‌سوم دریافتی داشته‌اند، در حالی که مطابق تعهد باشگاه این مبلغ باید در ابتدای نیم فصل دوم (3 ماه قبل!) حداقل به 60 درصد می‌رسید. 
بازیکنان پرسپولیس در چند مرحله قصد داشتند نسبت به بی‌توجهی باشگاه به مطالبات‌شان موضع‌گیری و حتی اعتصاب کرده و تمرین نکنند که در نهایت با صحبت‌های انجام شده و همین‌طور به خاطر هواداران این موضوع عملی نشد. 
 
* این رفتار در این شرایط اقتصادی درست نیست
این درست که باشگاه پرسپولیس مشکلات عمیق مالی دارد و بروز این مشکلات، علل مختلفی - بویژه بدهی‌های عظیم گذشته- داشته است اما به هر حال تیمی که در کورس قهرمانی قرار دارد، آن هم با تیمی - سپاهان- که با وجود خصوصی بودن(!) از مواهب مالی عجیب صنعتی برخوردار است، درست نیست بازیکنانش که انصافا بدون توجه به معضلات فراوان باشگاه هم به بازی خوب‌شان ادامه دادند و هم نتایج خوب 5 فصل اخیر را تداوم بخشیده‌اند، در این شرایط اقتصادی کشور، با بی‌توجهی و بی‌مهری روبه‌رو شوند و در آخرین دیدارهای فصل که به اوج حساسیت هم رسیده، در قیاس با رقیب قدرتمندشان از ذهنیت آماده‌ای برخوردار نباشند. مسؤولان پرسپولیس باید این را در نظر بگیرند که باشگاه با بدهی‌های سنگینی مواجه است که بزودی با احکام صادره بیش از پیش گریبان‌گیرشان خواهد شد. بخشی از درآمدهای این فصل باشگاه هزینه شده و از طرفی هزینه‌ها نسبت به فصول گذشته افزایش داشته‌ و در این وضعیت اقتصادی که شرکت‌ها ورود و سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و چالش‌های بسیاری برای افزایش درآمد وجود دارد، باید تلاش خود را افزون کنند. اصلا چه ایرادی دارد با توجه به زمان فعلی فصل که حساسیت شدید شده است، جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه مانند 30 میلیاردی که برای پرداخت بدهی‌های قبل به خارجی‌ها قرض گرفت، باز هم قرض بگیرد؟ وقتی بازیکنان تیم تا این حد همکاری کرده‌اند، خوب است باشگاه هم به تعهداتش عمل کند. 
یقینا با ادامه‌دار شدن روند فعلی هم انگیزه بازیکنان کم می‌شود و هم انرژی باشگاه گرفته خواهد شد. در عین حال تقویت تیم با جذب بازیکنان جدید برای فصل آینده نیز که از شهریور با رقابت پرسپولیس با تیم جسور استقلال تاجیکستان، شگفتی‌ساز و پدیده فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود، با این شرایط مالی در وضعیت مبهمی قرار گرفته است. 

Page Generated in 0/0054 sec