printlogo


کد خبر: 233722تاریخ: 1400/3/1 00:00
اخبار

به منظور انتخاب اعضای لیست شوراها
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتخابات مجازی برگزار می‌کند
معاون سازماندهی شورای مرکزی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ائتلاف نیروهای انقلاب، انتخابات مجازی برگزار می‌کند. به گزارش مهر، احمد صادقی از ارسال پیامک به اعضای مجمع عمومی تهران به منظور شرکت در انتخابات مجازی این مجمع خبر داد. وی گفت: انتخابات مجازی مجمع عمومی تهران به منظور انتخاب اعضای لیست شورای اسلامی شهر تهران از ساعت ۸ صبح روز شنبه اول خردادماه تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه چهارم خردادماه برگزار خواهد شد. صادقی اظهار داشت: در این انتخابات مجازی اسامی ۲۷۰ نفر از کاندیداهای جبهه انقلاب که برای حضور در شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند در معرض انتخاب اعضای مجمع عمومی قرار می‌گیرد و پس از این انتخابات مجازی ۶۳ نفر به عنوان منتخبان مجمع به هیات انتخاب معرفی خواهند شد. وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۷۸ هزار نفر در مجمع عمومی مجازی تهران ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا زمان برگزاری این انتخابات مجازی این رقم به ۸۰ هزار نفر برسد. صادقی ادامه داد: اعضای مجمع عمومی تهران می‌توانند از طریق سایت شورای ائتلاف (shorayeetelaf.com‌) در این انتخابات مجازی شرکت کنند. 
***
بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش‌های ‌پراکنده طی چند روز آینده در برخی استان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شنبه اول خرداد در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه و مناطق مرتفع و کوهستانی واقع در استان‌های اردبیل، جنوب کردستان، شمال زنجان، غرب مازندران، شرق تهران، شمال سمنان، جنوب اصفهان، شرق فارس و جنوب کرمان بارش ‌پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه یکشنبه ۲ خرداد در برخی مناطق بارش رخ می‌دهد، ‌اظهار کرد: این بارش‌ها در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، ‌ایلام، شمال فارس، ‌چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، ‌البرز، تهران، سمنان، خوزستان و کرمان ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته ضیاییان، دوشنبه ۳ خرداد در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌‌های رشته‌کوه البرز و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش ‌پراکنده رخ‌ می‌دهد. علاوه‌ بر این مناطق، روز سه‌شنبه ۴ خرداد در بخش‌هایی از مرکز کشور نیز شاهد بارش ‌پراکنده خواهیم بود. در ۵ روز ‌آینده بارش در مناطق یاد شده بیشتر در ساعات بعدازظهر و به شکل باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد بود. همچنین بارش طی روزهای شنبه تا دوشنبه (یک تا ۳ خرداد) دارای شدت بیشتری است. 
***
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد
کشف سلاح‌های آمریکایی و دستگیری ۱۷ محکوم فراری در طرح کاشف
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام ۳ باند واردکننده سلاح به پایتخت، گفت: در این زمینه ۵۶ نفر دستگیر شدند و از آنها ۱۱۶ قبضه سلاح جنگی که بیشتر کلت کمری آمریکایی بود، کشف شد. به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی در بازدید از دستاوردهای عملیاتی فاتب و کشفیات باند بزرگ سلاح و مهمات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاهی که اکنون برپا شده مربوط به کشفیات حاصل از انهدام ۳ باند واردکننده سلاح بویژه سلاح‌های جنگی از غرب کشور به پایتخت است که به لطف خدا با انهدام هر ۳ باند و دستگیری ۵۶ نفر ۱۱۶ قبضه سلاح جنگی که بیشتر کلت کمری بود به همراه 3700 فشنگ کشف شد. وی افزود: برای نخستین‌بار ۸۰ درصد سلاح‌ها متعلق به آمریکا و استکبار جهانی بود که توانستیم این باندها را کشف کنیم. سردار رحیمی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در سال جدید، اجرای مرحله اول طرح کاشف را داشتیم که با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکارانم در پلیس انجام شد. وی ادامه داد: در این مرحله ۳۰۴ نفر از سارقان حرفه‌ای باندی و دارای سابقه سرقت به عنف، گوشی‌قاپی، سرقت اماکن، خودرو، لوازم خودرو، جعل و کلاهبرداری، سرقت مسلحانه، قتل و آدمربایی دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت گفت: همچنین حدود ۱۷ نفر از محکومان فراری در این مرحله دستگیر شدند و ۶۰ باند سرقت هم منهدم و ۱۵ باند زورگیری، گوشی‌قاپی، سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۱۶ باند سرقت خودرو، موتوسیکلت و لوازم آن، ۱۲ باند جعل و کلاهبرداری و ۵ باند آدمربایی و تجاوز دستگیر شدند. 
***
ایجاد بیش از ۴ هزار آشپزخانه برای پویش اطعام مهدوی
معاون اداری - مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره عملکرد و برآورد مالی طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان توضیحاتی ارائه داد. مجید باجلان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای پویش ایران همدل ۳ و برگزاری پویش اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان، ۴ هزار و ۳۶۰ آشپزخانه در سراسر کشور راه‌اندازی شد که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته است. او با بیان اینکه ۱۶۶ هزار و ۳۸۰ نفر به صورت داوطلب و افتخاری طی این مدت در این طرح شرکت کردند، گفت:۲۰ میلیون و ۱۹۱ هزار پرس غذای گرم در کل کشور در ماه رمضان توزیع شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشت. باجلان بیان کرد: جمع کل ارزش ریالی طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده ۱۲۹۲ میلیارد تومان برآورد شده که هزینه‌کرد‌های موجود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد داشته است. 

Page Generated in 0/0059 sec