printlogo


کد خبر: 233738تاریخ: 1400/3/2 00:00
اخبار

موزه فلسطین میزبان نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» می‌شود
نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با ۳۵ اثر از هنرمندان حوزه نقاشی انقلاب از روز دوشنبه ۳ خرداد در موزه فلسطین برپا می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه نقاشی با محوریت سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» با ۳۵ اثر از مجموعه آثار هنرمندان و اساتید انقلابی حوزه نقاشی از روز دوشنبه سوم لغایت دوازدهم خردادماه در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود. این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین تا ۱۲ خرداد به جز ایام تعطیل از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و پنجشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۵ میزبان عموم علاقه‌مندان و مخاطبان خواهد بود. آیین افتتاح نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، روز دوشنبه سوم خردادماه ساعت ۱۶ در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر، شماره ۷۴ برگزار می‌شود. 
***
روز «قصه و قصه‌گویی» در تقویم تصویب شد
 شورای فرهنگ عمومی ثبت سی‌ام آذر (شب یلدا) را در تقویم رسمی کشور به نام روز «قصه و قصه‌گویی» تصویب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ثبت سی‌ام آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قصه و قصه‌گویی، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده بود که بتازگی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است. این مناسبت پس از طرح و تصویب نهایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد. فاضل نظری، مدیرعامل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته با ارسال نامه‌ای رسمی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این پیشنهاد را با هدف پاسداشت و هدایت هدفمند میراث معنوی یلدا و سنت ارزشمند قصه و قصه‌گویی به‌صورت رسمی مطرح کرد. در این زمینه پس از موافقت دبیر این شورا، موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور ارجاع شد و کانون نیز مستندات و پژوهش‌هایی در حوزه قصه و قصه‌گویی به ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد. ایده نامگذاری یلدا به عنوان روز قصه و قصه‌گویی در تقویم رسمی کشور سال‌های گذشته توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح شد اما این پیشنهاد به ‌صورت رسمی در سال ۱۳۹۹ ارائه و در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0059 sec