printlogo


کد خبر: 233745تاریخ: 1400/3/2 00:00
انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اضافه شدن بخش آهنگسازی، در بخش‌های موسیقی نواحی ایران، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اضافه شدن بخش آهنگسازی، در بخش‌های موسیقی نواحی ایران، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک منتشر شد. این دوره از جشنواره به دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در ۴ بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود. 
در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه و نی، در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا و هورن و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت. امسال بخش آهنگسازی با امکان استفاده از سازهای دستگاهی، نواحی و کلاسیک در قالب‌های دوئت، تریو و کوارتت به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده است، به طوری که متقاضیان با در نظر گرفتن سقف سنی ۲۹ سال می‌توانند در این بخش شرکت کنند. با توجه به شیوع بیماری کرونا، پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود. پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود. 
***
    محور اصلی جشنواره موسیقی نواحی مشخص شد   
ستاد اجرایی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تازه‌ترین جلسه خود ضمن بررسی تمدید ۳ ساله میزبانی شهر کرمان از این رویداد، موضوع و محور اصلی جشنواره را نیز مشخص کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، دومین جلسه ستاد اجرایی چهاردهین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد. در ابتدای این نشست، وحید محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آماده شدن پیش‌نویس تفاهمنامه بین استاندار کرمان و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری موسیقی نواحی در استان کرمان خبر داد. در این تفاهمنامه پیشنهاد برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان به مدت ۳ سال مطرح شده است. در ادامه محمدعلی مرآتی، دبیر جشنواره، فراخوانی را که در شورای سیاست‌گذاری نهایی شده است، قرائت کرد که در این فراخوان زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی مصادف با هفته وحدت سال جاری پیش‌بینی شده است. تم اصلی این دوره از جشنواره به منظور جذب‌ حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه، «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون‌قومی و بین‌قومی» در نظر گرفته شده است. 

Page Generated in 0/0069 sec