printlogo


کد خبر: 233756تاریخ: 1400/3/2 00:00
اخبار

تأکید دوباره IOC به برگزاری المپیک
رئیس کمیسیون هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد این بازی‌ها در شرایط ایمن برگزار می‌شود. جلسه هماهنگی برای برگزاری بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و با وجود افزایش اعتراض‌ها در ژاپن نسبت به برگزاری این بازی‌ها، «جان کوتس» رئیس کمیته هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد بیش از هر زمان دیگری روشن است برگزاری این بازی‌ها برای همه شرکت‌کنندگان و مردم ژاپن ایمن خواهد بود. مسابقات آزمایشی المپیک 5 رشته ورزشی بدون مشکل برگزار شد. او ادامه داد: ۷۵ درصد ساکنان دهکده ورزشکاران یا واکسینه شده‌اند یا تضمین داده‌اند واکسن می‌زنند. امیدوارم تا زمان برگزاری این بازی‌ها این رقم به بیش از ۸۰ درصد برسد. ممکن است کمیته‌های ملی المپیک سایر پرسنل شرکت‌کننده در بازی‌ها، از جمله نمایندگان رسانه‌ها را واکسینه کنند. او ادامه داد: کمیته بین‌المللی المپیک همچنین برنامه‌ای ایجاد کرده است که می‌تواند پرسنل پزشکی از خارج کشور را برای کمک به این رویداد به بازی‌ها ارسال کند. این طرح با هدف کاهش ترس در ژاپن مبنی بر اینکه کادر درمان ژاپن در بازی‌ها هم به کار گرفته شوند، اجرا می‌شود. «سیکو هاشیموتو» رئیس توکیو ۲۰۲۰ تأیید کرد تعداد شرکت‌کنندگان در بازی‌ها از خارج به ۵۹۰۰۰ نفر کاهش یافته است که ۲۳۰۰۰ نفر آن شامل مقامات کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی هستند. 
***
طارمی بهترین بازیکن ماه لیگ پرتغال شد
مهدی طارمی، مهاجم تیم فوتبال پورتو برای دومین‌بار عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال را از سوی سایت معتبر پرتغالی به دست آورد. سایت «گل پوینت» پرتغال با انتشار گزارشی از عملکرد مهدی طارمی در ماه مه، این مهاجم ایرانی را به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ پرتغال انتخاب کرد. طارمی از این سایت که به دقت عملکردش را بررسی کرده است، امتیاز 49/7 گرفته است. ملاک ارزیابی طارمی 5 هفته پایانی لیگ بوده است؛ جایی که او در 3 هفته موفق شد از همین سایت عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را بگیرد. گل پوینت نوشت: «این آخرین انتخاب ماهانه انفرادی لیگ پرتغال است اما سناریو تفاوت چندانی با روال گذشته ندارد. پورتو در ماه مه‌ قدرتمند بازگشت و برای سومین‌بار متوالی بهترین بازیکن ماه از تیم آبی و سفید (پورتو) بود. مهدی طارمی از نظر عملکرد کلی با امتیاز عالی 49/7 به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. او در ماه دسامبر ۲۰۲۰ هم به این عنوان رسیده بود». این سایت به قدرت بالای هجومی زوج طارمی و «تونی مارتینز» هم اشاره کرد و نوشت: «طارمی در این ماه ۴ گل زد که ۲ گل کمتر از پدرو گونکالوس از اسپورتینگ و یک گل کمتر از کارلوس جونیور از سانتاکلارا بود اما در پاس گل مهارنشدنی بود. طارمی بازیکنی بود که ۵ پاس گل داد بنابراین در ۹ گل تاثیر مستقیم داشت. مهدی در زمان حضورش در زمین به پورتو در ۶۹ درصد گل‌هایش کمک کرده است. او در شوت هم بسیار خوب عمل کرده است. با ۱۰ ضربه و ۴ شوت در چارچوب که نشان‌دهنده آمار باورنکردنی ۴۰ درصد شوت در چارچوب است». این سایت در ادامه گزارش خود به مقایسه عملکرد طارمی با دیگر بازیکنان برتر لیگ پرتغال پرداخته است. تیم پورتو در این فصل مسابقات لیگ پرتغال با کسب ۸۰ امتیاز، بعد از اسپورتینگ ۸۵ امتیازی نایب قهرمان شد. طارمی در نخستین فصل حضورش در پورتو و در مسابقات لیگ، ۱۶ گل زد و ۱۱ پاس گل داد. 
***
انتظار بیهوده شکوری و سمیعی برای تمدید قرارداد با بازیکنان
باشگاه پرسپولیس با وجود درخواست از بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد، همچنان منتظر حضور آنهاست. به گزارش مهر، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی جزو شاخص‌ترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می‌شوند که قرارداد آنها تا پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر اعتبار دارد. 
باشگاه پرسپولیس در حالی خواهان تمدید قرارداد آنها شده است که تاکنون به طور میانگین ۳۵ درصد از قراردادهای اعضای این تیم را پرداخت کرده است تا با عدم توجه آنها به درخواست ابراهیم شکوری، معاون اجرایی و جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روبه‌رو شود. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس به طور قطعی از جمع سرخپوشان جدا می‌شود تا از سال آینده در الاهلی قطر بازی کند. احمد نوراللهی نیز بشدت از شرایط تیم ناراضی است. این بازیکن هم مذاکره با باشگاه را برای تمدید قرارداد به زمان دیگری موکول کرده تا او نیز با توجه به حضور در تیم‌ ملی ایران به بررسی پیشنهاد خود از لیگ ستارگان قطر مشغول شود. قرار بود وحید امیری دیگر بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس نیز قراردادش را پس از داربی ۹۵ پایتخت که با برد یک بر صفر این تیم مقابل استقلال تهران همراه بود، تمدید کند اما امیری نیز از وضعیت مالی باشگاه راضی نیست تا از حضور در ساختمان باشگاه فعلا
سر باز بزند. شکوری که در روزهای اخیر بیشترین صحبت‌ها را درباره تمدید قرارداد با بازیکنان این تیم انجام داده است از انتقال کنعانی‌زادگان به قطر اظهار بی‌اطلاعی کرده و تمدید قرارداد با سایر بازیکنان را منوط به واکنش مثبت آنها برای مذاکرات کرده است. به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس منتظر دریافتی جدید بابت قراردادهای خود هستند تا سپس پای میز مذاکره برای افزایش مبلغ قرارداد در راستای ماندن در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی بنشینند. 

Page Generated in 0/0055 sec