printlogo


کد خبر: 233766تاریخ: 1400/3/2 00:00
اخبار

چمران خبر داد 
آغاز رأی‌گیری لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات شورا‌
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب روز گذشته از آغاز رای‌گیری برای بسته شدن لیست ائتلاف برای انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: رای‌گیری از امروز آغاز شده و افراد تا ۴ خرداد برای رای دادن فرصت دارند. مهدی چمران با اشاره به اینکه رای‌گیری در سامانه ائتلاف انجام می‌شود، گفت: در این رای‌گیری ۲۷۰ نفر از کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران که به شورای ائتلاف پیوسته‌اند معرفی شده‌اند. این افراد یا از طرف احزاب و تشکل‌ها کاندیدا شده‌اند یا خودشان اعلام همکاری کرده‌اند. عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: روزمه این افراد در سامانه وجود دارد و رای‌‌دهندگان می‌توانند رزومه را مطالعه کرده و به کسانی که می‌خواهند رای دهند و حتما باید اسم ۲۱ نفر نوشته شود. چمران بیان کرد: ۶۳ نفر که بیشترین رای را بیاورند انتخاب خواهند شد و از بین آنها لیست نهایی بسته می‌شود. وی با تاکید بر این موضوع که رای‌گیری برای بسته شدن لیست ائتلاف آغاز شده است، گفت: افراد تا ۴ خرداد فرصت رای دادن دارند. عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: همچنین افراد می‌توانند به ۱۰ نفر هم رای دهند تا برای بسته شدن لیست نهایی در کنار اعضای شورای ائتلاف قرار گیرند. 
***
عدم رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های امتحانی را گزارش دهید
سخنگوی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران از راه‌اندازی سامانه‌ای در شبکه شاد برای دریافت درخواست‌ها و شکایات مردمی در شهر تهران پیرامون مواردی چون عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، مشکلات ثبت‌نام مدارس و دریافت وجوه و شهریه خبر داد. به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی در این باره توضیح داد: در راستای برقراری ارتباط شفاف و بدون واسطه میان فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «‌tehranedubox‌» در شبکه شاد کرد. وی افزود: تمام افراد می‌توانند پیام‌های صوتی، تصویری و نوشتاری خودشان را درباره مسائل مربوط به آموزش‌و‌پرورش شهر تهران اعم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی، مشکلات ثبت‌نام، دریافت وجوه و شهریه و سایر موارد به صورت مستقیم ارسال کنند. ثقفی با بیان اینکه مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران به صورت دائم این سامانه را رصد خواهد کرد و به تمام مواردی که از این طریق ارسال می‌شود رسیدگی ویژه خواهد شد، گفت: درخواست می‌کنیم در هر پیامی که ارسال می‌شود مشخصات کامل محل مورد اعتراض اعلام شود که مشخص باشد اعتراض درباره کدام مدرسه و حوزه امتحانی است تا بتوانیم پیگیری کنیم. هیچ الزامی نیست که اسم و مشخصات فرد درج شود، اطلاعات محرمانه است و رسیدگی فوری و دقیق به موارد ارسالی انجام خواهد شد. 
***
افزایش ۱۰ درصدی تأمین تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید تجهیزات اختصاص یافت. ما مسیر رو به جلویی داشتیم و خوشبختانه حمایت‌ها از سازمان آتش‌نشانی خوب بوده است. احتمالا بودجه امسال برای خرید تجهیزات حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. مهدی داوری با اشاره به اینکه به‌روز‌رسانی تجهیزات از نظر کمی و کیفی امسال نیز دنبال می‌شود، تاکید کرد: تجهیزات مدرن را وارد آتش‌نشانی خواهیم کرد. سیستم‌های مخابراتی آتش‌نشانی نیاز به تقویت دارد و امسال رفع این مشکل را در دستور کار قرار داده‌ایم، البته کمبودهایی مانند کمبود نیروی انسانی هم در این سازمان وجود دارد. داوری بیان داشت: کمبود نیروی انسانی آتش‌نشانی به شهرداری تهران اعلام شده است. خوشبختانه در 3-2 سال اخیر ۲۰۰ نفر جذب سازمان شده‌اند و مجوز جذب ۱۱۶ نفر دیگر را نیز گرفته‌ایم. قرار بود اردیبهشت‌ماه آزمون‌های جذب نیرو برای آتش‌نشانی برگزار شود اما به دلیل اپیدمی کرونا، اعمال پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا این آزمون‌ها برگزار نشد. وی ادامه داد: منتظر هستیم شرایط اپیدمی «کووید-۱۹» بهتر شود تا این آزمون را برگزار کنیم. مجوزهای دیگری را نیز برای جذب نیرو اخذ خواهیم کرد تا بتدریج کمبود نیروی انسانی آتش‌نشانی را جبران کنیم. 
***
کاهش ۶۰ درصدی بارش‌ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کاهش ۶۰ درصدی بارش‌ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، احد وظیفه ضمن بیان اینکه بارش‌ها در ایران طی اردیبهشت‌ماه حدود ۱۶ میلی‌متر بود، اظهار کرد: این در حالی است که میانگین نرمال بارش‌ها در این ماه ۱۸ میلی‌متر گزارش شده است. از این ‌رو می‌توان گفت در اردیبهشت‌ماه با کم‌بارشی ۱۵ درصدی مواجه بودیم. وی ادامه داد: هر چند طی اردیبهشت‌ماه در برخی مناطق ازجمله استان تهران و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش‌های خوبی داشتیم اما به‌ طور کلی میانگین بارش‌های ایران در این ماه نیز مانند فروردین کمتر از میانگین بلندمدت کشور بود. از سوی دیگر بارش‌ها طی دومین ماه بهار در تعدادی از استان‌ها از جمله فارس، چهارمحال‌و‌بختیاری،‌کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان، کرمانشاه و ایلام بسیار کم گزارش شد. وظیفه با اشاره به اینکه به‌ طور کلی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون در کشور حدود ۲۰ میلی‌متر بارش داشتیم، اظهارکرد: این در حالی است که میزان نرمال بارش‌ها در کشور طی ۲ ماه ابتدایی سال ۵۲ میلی‌متر است بنابراین بارش‌ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت حدود ۶۰ درصد کمتر از نرمال بود. 

Page Generated in 0/0065 sec