printlogo


کد خبر: 233790تاریخ: 1400/3/3 00:00
چند خبر از جشنواره جهانی فیلم فجر
از جزئیات فروش بلیت‌ جشنواره تا فعالیت سالن‌های روباز

فروش بلیت فیلم‌های راه‌یافته به سی‌‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از صبح سه‌شنبه چهارم خرداد آغاز می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فرآیند بلیت‌فروشی سی‌‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری محمدمهدی عسگرپور از ساعت ۹ صبح ۴ خرداد از طریق سایت سینماتیکت آغاز می‌شود. افرادی که دارای کارت جشنواره هستند، با شماره تلفنی که پیش از این در پرتال جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، از طریق سایت سینماتیکت می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر هر روز، بلیت فیلم‌های مورد نظر خود را تهیه کنند. اعضای باشگاه مخاطبان جشنواره جهانی فیلم فجر هم با همان شماره تلفنی که در باشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، از ساعت ۱۲ تا ۱۵ از طریق سایت سینماتیکت می‌توانند بلیت‌های خود را به صورت نیم‌بها خریداری کنند. افرادی هم که قصد خرید بلیت به صورت آزاد را دارند، می‌توانند از ساعت ۱۵ هر روز، به همین سایت مراجعه کنند. چنانچه بعد از این زمان، ظرفیتی باقی مانده باشد، علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه بلیت‌فروشی مراجعه و بلیت تهیه کنند. قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان تعیین شده است و امکان کنسلی بلیت خریداری‌شده نیز وجود دارد. فیلم‌های سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سالن‌های سینما چارسو، سالن‌های یک و ۲ سینما آزادی و سالن روباز سینما کانون در تهران به نمایش درمی‌آیند. 
 
* جزئیات اکران فیلم‌ها در سالن‌های روباز
سینماهای چارسو، آزادی و کانون میزبان اکران حضوری فیلم‌های سی‌‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند بود که از میان سالن‌های در نظر گرفته ‌شده، ۲ سالن به ‌صورت ویژه برای اکران فیلم‌ها در فضای روباز تجهیز شده‌اند. 
میثم مزلقانی، مدیر اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر درباره جزئیات نمایش فیلم‌ها گفت: سالن شماره ۷ پردیس سینمایی چارسو در طبقه هشتم این مجموعه برای اکران به ‌صورت روباز تجهیز شده است تا با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ نفر، میزبان مخاطبان جشنواره باشد. همچنین ۶ سالن دیگر پردیس چارسو هم به سنت دوره‌های قبل جشنواره جهانی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به اکران فیلم‌های جشنواره اختصاص پیدا خواهد کرد. وی درباره دیگر سالن روباز جشنواره گفت: سالن سینمای روباز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ظرفیت ۱۵۰ نفر میزبان علاقه‌مندان در ۲ سانس خواهد بود. یکی از ویژگی‌های این سالن که برای جشنواره سی‌‌وهشتم تجهیز شده، امکان استفاده مخاطبان از هدفون حین تماشای فیلم برای شنیدن صدای فیلم با کیفیت بهتر و بدون مزاحمت صداهای پیرامون است. مزلقانی درباره زمان نمایش فیلم‌ها عنوان کرد: اکران فیلم‌ها در سالن‌های روباز از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و هر روز در ۲ سانس فیلم‌ها در این سالن‌ها به نمایش درخواهد آمد. وی ادامه داد: ۲ سالن سینما آزادی هم امسال به ترکیب سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره اضافه شده که با ظرفیت ۳۰۰ نفر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. همه این سالن‌ها برای عموم مخاطبان جشنواره قابل استفاده است و ۲۴ ساعت قبل از اکران، امکان خریداری آنلاین بلیت فیلم‌ها بر اساس جداول اکران برای مخاطبان وجود دارد. مدیر اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر تأکید کرد: فرآیند اکران حضوری فیلم‌ها در همه سالن‌های نمایش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی که طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا درباره سالن‌های سینما اعلام می‌شود، خواهد بود و ضمن ضدعفونی مستمر سالن‌ها، استفاده از ماسک و تب‌سنجی برای تمام حاضران الزامی است. 
 
* معرفی فیلم‌های بخش جلوه‌گاه شرق
بخش رقابتی جلوه‌گاه شرق در سی‌‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند و کوتاه ایرانی و خارجی خواهد بود. در فهرست فیلم‌های بلند این بخش، ۳ فیلم سینمایی «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند، «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و «افسانه بناسان، غول چراغ جادو» به کارگردانی حبیب احمدزاده سینمای ایران را نمایندگی می‌کنند. در کنار این ۳ فیلم، فیلم‌های «۲۰۰ متر» از اردن، «در کنار دریا» از ژاپن، «آنیما» از چین، «من به آتش می‌زنم» از کره‌جنوبی، «در میان سایه‌ها» از ترکیه، «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» از افغانستان، «به زیر آسمان و زمین» از لبنان، «سلمی» از عمان و «جاده‌ای به بهشت» از قرقیزستان در بخش جلوه‌گاه شرق به رقابت می‌پردازند. در فهرست فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق این دوره از جشنواره، ۲ فیلم «واداشته» به کارگردانی سیاوش گرجستانی و «من ایرانی‌ام» به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد از ایران حضور دارند. در بخش فیلم‌های کوتاه خارجی، «دهکده رهاشده» از گرجستان، «آنیا» از آذربایجان، «گرازها» از افغانستان، «رفاه کودکان» از کره جنوبی، «لعل» از ترکیه، «شب‌های نانتونگ» از چین، «کوهستان سرخ» از لبنان و «بیت‌لحم ۲۰۰۱» از فلسطین به رقابت می‌پردازند. 
سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد به دبیری محمدمهدی عسگرپور، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0098 sec