printlogo


کد خبر: 233792تاریخ: 1400/3/3 00:00
بازگشایی سینما‌های فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی

در حالی که سینماهای فرانسه از چهارشنبه گذشته کارشان را با اکران ۴۵ فیلم شروع کردند، هنوز فیلم‌های زیادی در صف اکران هستند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سینماهای فرانسه پس از ۶ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا از چهارشنبه شروع به کار کردند و با اقبال وسیع مردم روبه‌رو شدند اما تعداد فیلم‌هایی که راهی سینماها شدند ۲ تا ۳ برابر حد معمول بود. برای مثال سینما گودو با داشتن ۶ پرده و سالن، برای نخستین هفته شروع به کار مجدد خود ۱۸ فیلم را روی پرده می‌برد. فرانسه با داشتن بیش از ۲ هزار سالن سینما شماری از فیلم‌های مطرح داخلی و بین‌المللی را برای اکران آماده کرده که «دور دیگر» توماس وینتربرگ، برنده جایزه اسکار و فیلم فرانسوی «دی‌ان‌ای» ساخته میوِن از جمله آنها هستند. «سرزمین آوارگان» و «پدر» نیز از دیگر فیلم‌های فهرست اکران هستند. فیلم ابرقهرمانی هالیوودی از جمله «بیوه سیاه» و «جوخه خودکشی» نیز در فهرست اکران جای دارند. با شروع موج دوم شیوع کرونا در اکتبر گذشته (مهرماه) ۲۰۴۵ سالن سینما در فرانسه تاکنون بسته مانده بودند. بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است و سینماها با ظرفیت ۳۵ درصد شروع به کار کردند. با فروش ۳۰۵ هزار بلیت برای روز چهارشنبه که نخستین روز شروع به کار سینماها بود، بیشترین اقبال به سینما در نخستین روز بازگشایی در اروپا، در فرانسه صورت گرفت. این رقم برابر با فروش در چنین روزی از سال ۲۰۱۹ بود که «جان ویک: فصل ۴» و «علاء‌الدین» راهی سینماها شده بودند. سینماهای فرانسه در تابستان ۲۰۲۰ پس از نخستین موج بیماری کرونا با اکران «تنت» کریستوفر نولان شروع به کار کرده بودند تا مردم را ترغیب به بازگشت به سینما کنند اما بازگشت مجدد فقط به مدد یک فیلم مشهور هالیوودی شروع نشده و به جای آن طیف وسیعی از فیلم‌ها راهی سینماها شدند. 
***
    مل گیبسون در نقش بزرگ‌ترین سارق تاریخ کانادا   
مل گیبسون بازیگر یک فیلم جنایی با عنوان «راهزن» شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «راهزن» با اقتباس از رمان پرفروش رابرت کناکل با عنوان «راهزن پرنده» ساخته می‌شود و آلن آنگار کارگردانی آن را انجام می‌دهد. نوشتن فیلمنامه این فیلم اقتباسی را کریگ ونمن بر عهده داشته و علاوه بر اقتباس از رمان پرفروش، آن را با توجه به مصاحبه‌های اد آرنولد روزنامه‌نگار با گیلبرت گلوین جونیور تکمیل کرده است. گلوین جونیور یک سارق آمریکایی است که از ۶۳ بانک و جواهرفروشی سرقت کرده بود و در آمریکا به زندان افتاد اما توانست از زندان فرار کند و به کانادا برود. وی بعدها با نام رابرت وایتمن به کارهایش ادامه داد. گلوین جونیور در کانادا ازدواج کرد و شغلی به عنوان مشاور امنیتی سفر به دست آورد اما همچنان به کارهای جنایی خود ادامه می‌داد. پیش‌تر اعلام شده بود داستان زندگی این سارق با بازی «دوامل» در نقش اصلی ساخته می‌شود. در این فیلم مل گیبسون در نقش تامی گانگستر بازی خواهد کرد. وی فردی است که در کانادا با وایتمن همکاری می‌کند تا بزرگ‌ترین سرقت تاریخ کانادا را رقم بزنند. گیبسون که برای «شجاع دل» برنده اسکار شده، برای کارگردانی «هکسا ریج» نامزد کسب اسکار شد. دوامل نیز بتازگی با بازی در سریال ابرقهرمانی «میراث ژوپیتر» نتفلیکس دیده شده است. 

Page Generated in 0/0052 sec