printlogo


کد خبر: 233800تاریخ: 1400/3/3 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با ایمان عالمی، پیشکسوت استقلال درباره عملکرد این تیم
فرهاد باید حفظ شود

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال پس از ۲ شکست متوالی در لیگ برتر و جا ماندن از کورس قهرمانی، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برابر ذوب‌آهن به برتری دست پیدا کرد تا امید هواداران این تیم برای لمس یک جام در این فصل همچنان زنده بماند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد آبی‌پوشان پایتخت با ایمان عالمی پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد.
***
* استقلال پس از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان و بازگشت به ایران در ۲ دیدار لیگ برتر از جمله داربی شکست خورد اما در رقابت‌های جام حذفی توانست از سد ذوب‌آهن عبور کند و به جمع ۸ تیم برتر راه‌ یابد؛ عملکرد استقلال در مجموع چطور بود؟
به نظر من پس از اینکه در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفتیم، بچه‌ها از نظر بدنی تحلیل رفته بودند و احتیاج به ریکاوری داشتند. متأسفانه فاصله بازی‌ها کوتاه بود و ریکاوری انجام نشد. در بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر مصدوم و محروم داشتیم و شرایط به شکلی بود که بازی را از دست دادیم اما در داربی حق استقلال شکست نبود. بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند. ضمن اینکه اگر دقیقه ۳ پنالتی استقلال را می‌گرفتند، شرایط متفاوت می‌شد. در این شرایط جام حذفی برای استقلال خیلی مهم است، چرا که شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست دادیم و تنها در این رقابت‌ها می‌توانیم به جام برسیم. ۲ تیم استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی در نیمه اول محتاط بودند، البته خط دفاعی ذوبی‌ها فوق‌العاده کار کرد. هر دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها خلق کردند و می‌شد به گل هم برسند که بی‌نتیجه بود. نیمه دوم اما متفاوت بود. استقلال خیلی خوب کار کرد و شرایط تیم هم از نظری خلاقیت‌ و هم از نظر تاکتیکی فوق‌العاده بود که باعث شد برنده بازی هم باشیم. استقلال باید همه سعی و تلاشش را کند تا به قهرمانی جام حذفی برسد. 
 
* استقلالی‌ها در سال‌های گذشته در سمت راست بهترین عملکرد را داشتند اما به نظر می‌رسد در این فصل عملکرد چندان خوبی ندارند.
من هم همین اعتقاد را دارم. البته در آسیا با توجه به شرایط اردویی و بازی‌ها و نظم و انضباطی که در آنجا حاکم بود، بازی‌های بهتری انجام دادند اما اگر از ابتدای فصل بخواهیم بگوییم، بله! سمت راست ما صلابت و ثبات لازم را نداشته است. حتی در سمت چپ هم این اتفاق افتاده است؛ جایی که محمد نادری مصدومیت‌های زیادی داشته و میلیچ هم ۲ ماه نبود. ضمن اینکه غیر از چپ و راست‌، خط دفاعی ما هم مشکلاتی دارد. شاید قدرت هجومی ما باعث شده ضعف دفاع چندان به چشم نیاید. باید استقلال در فصل آینده در دفاع، سمت راست و هافبک دفاعی بازیکن خریداری کند. جای خالی علی کریمی در استقلال هنوز پر نشده و مهدی‌پور کارش را انجام می‌دهد اما جوان است و هنوز به تجربه کریمی نرسیده است. 
 
* افت رشید مظاهری در چند بازی اخیر و گل عجیبی که استقلال با اشتباه حسینی از ذوب‌آهن دریافت کرد، این سؤال را در ذهن ایجاد کرده که آیا بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌ها نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد یا مشکل از نداشتن انگیزه و روحیه خود بازیکن است. 
آقای غلامپور چند سال است مربی دروازه‌بان‌‌هاست و کارش را هم دارد انجام می‌دهد. افت و خیز برای هر بازیکنی اعم از مدافع، مهاجم، هافبک و دروازه‌بان وجود دارد. حالا در بازی با ذوب‌آهن از حسین حسینی درون دروازه استفاده کردند که رقابت بین ۲ گلر شکل بگیرد. حسینی حدود ۲۰ بازی روی نیمکت بوده و یک اشتباه هم کرده که خدا را شکر بچه‌ها با زدن گل برتری تیم را جمع و جور کردند. 
 
* عملکرد مجیدی را در مدتی که روی نیمکت تیم نشسته چطور دیدید؟ به او برای فصول بعد باید فرصت داده شود؟
فرهاد بعد از رفتن شفر و استراماچونی و این بار بعد از رفتن فکری با تجربه بیشتری به نیمکت استقلال رسید.
انتخاب‌هایی که او انجام داد، خیلی خوب بود. حضور آقای کمالوند بار فنی تیم را بالا برد، البته نباید تفکرات خود فرهاد و نظمی را که به تیم آورد هم نادیده گرفت. به نظر من او باتجربه‌تر شده و حضورش در تیم می‌تواند مفید باشد. باید فرهاد کارش را در تیم ادامه دهد. بازیکنان هم او را دوست دارند. تنها مشکل تیم دفاع گروهی و فردی است که در آینده باید ترمیم شود. 
 
* قرار است مربی ایتالیایی به کادر مجیدی البته به عنوان مشاور اضافه شود؛ با توجه به زمان کم تا پایان لیگ، به نظر شما این مربی می‌تواند به کمک تیم او بیاید؟
بله! اگر مربی باتجربه‌ای باشد می‌تواند به تیم کمک و مشکلات تیم را پیدا و آنالیز خوبی ‌کند. البته به قول شما نیاز به زمان دارد و باید دید با فرهنگ و امکانات و ابزارهای ما می‌تواند کار کند یا خیر. 
 
* گفته شده قانون منع به کارگیری خارجی‌ها در فصل بعد برداشته می‌شود؛ کیفیت لیگ ما در این فصل بابت ممنوعیت استفاده از خارجی‌ها پایین نیامده بود؟ 
تأثیر که گذاشته است. یکسری از بازیکنان با کیفیت ما ترانسفر شدند و یکسری بازیکن مثل شیخ دیاباته و میلیچ کمک حال تیم‌شان بودند. طبیعی است که حضور مربیان تراز اول و بازیکنان خوب خارجی به کیفیت لیگ کمک می‌کند. نه تنها در ایران، بلکه در تمام باشگاه‌های جهان هم بازیکنان خارجی بسیار تأثیرگذارند و باعث می‌شوند تیم‌های ملی و باشگاه‌ها رشد پیدا کنند. 
 
* امروز استقلال با صنعت نفت آبادان بازی دارد؛ این دیدار را چطور می‌بینید؟
صنعت نفت یک تیم جوان است، بازیکنان مستعد و خوبی دارد. اوایل فصل با کیفیت بازی کردند اما طبیعی است که تیم‌هایی که جوان هستند در ادامه دچار دردسر می‌شوند. صنعت نفت مقابل تیم‌های بزرگ با جان و دل بازی می‌کند، چرا که می‌داند دیده می‌شود. استقلال بازی سختی دارد و امیدوارم با همان سیستم 2-4-4 که مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی بازی کرد و پیروز شد، در این دیدار هم به زمین برود. 

Page Generated in 0/0052 sec