printlogo


کد خبر: 233801تاریخ: 1400/3/3 00:00
اخبار

جان باختن ۲۱ دونده در دوی ماراتن چین
تغییرات آب و هوایی سبب شد تاکنون ۲۱ دونده در دوی ماراتن چین جان خود را از دست بدهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی چین اعلام کردند به دنبال تگرگ، یخبندان و وزش باد شدید در منطقه‌ای در چین که یک مسابقه دوی فوق ماراتن کوهستانی برگزار شد، به دونده‌های شرکت‌کننده در مسابقه آسیب وارد شد و ۲۱ نفر کشته شدند. ژانگ از مقامات شهر بایین چین گفت: تغییرات ناگهانی هوا در حوالی ظهر در قسمتی از ارتفاعات منطقه که در جنگل رودخانه زرد در نزدیکی شهر بایین در شمال غربی استان گانسو رخ داد، سبب شد این حادثه تلخ اتفاق بیفتد. همچنین بلافاصله یک تیم نجات به محل حادثه اعزام شد که موفق شد ۱۸ شرکت‌کننده را نجات دهد. ژانگ افزود: 8 دونده دیگر نیز به دلیل جراحات جزئی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. در مجموع ۱۷۲ دونده در این رقابت حضور داشتند که این حادثه رخ داد و بلافاصله مسابقه متوقف شد و تیم‌های نجات به صحنه آمدند. گانسو، یکی از فقیرترین مناطق چین است که از شمال با مغولستان و از غرب با استان سین‌کیانگ همسایه است. سیل و رانش زمین در گذشته در این استان رخ داده و سبب مرگ خیلی از افراد شده است. 
***
سکوت جمعی آسمان‌خراش‌ها
در حالی که ۸ روز از شروع اردوی تیم ‌ملی بسکتبال می‌گذرد، اعضای کادر فنی از انجام هرگونه مصاحبه درباره روند آماده‌سازی ملی‌پوشان خودداری می‌کنند! به گزارش ایسنا، اردوی تیم‌ ملی بسکتبال ایران در حالی از روز ۲۶ اردیبهشت آغاز شده است که تا امروز تقریبا هیچ یک از رسانه‌ها موفق به انتشار اخباری از روند آماده‌سازی ملی‌پوشان‌ نشده‌اند، چرا که اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم‌ ملی در اقدامی عجیب سکوت کرده و پاسخگوی رسانه‌ها نیستند. این دور از اردوهای تیم‌ ملی در حالی شروع شد که چند خبر مهم در بدو اعلام اسامی نفرات اردونشین به‌ وجود آمد. مصدومیت حامد حدادی، دعوت نشدن سجاد مشایخی و حضور بازیکنانی جدید در ترکیب تیم‌ ملی از جمله موضوعاتی هستند که نیاز است کادرفنی تیم ‌ملی به صورت شفاف درباره آنها با رسانه‌ها صحبت کنند تا طرفداران این رشته دانشگاهی نیز در جریان وضعیت تیم ‌ملی قرار بگیرند. با اینکه ۸ روز از آغاز تمرینات ملی‌پوشان می‌گذرد اما هنوز هیچ خبری به صورت رسمی درباره اردوی بسکتبالیست‌ها منتشر نشده است. نه‌تنها اعضای کادر فنی تیم ملی از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری می‌کنند، بلکه به نظر می‌رسد حتی ملی‌پوشان را هم از انجام هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها منع ‌کرده‌اند. در شرایط کنونی و حساسیت بازی‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا، به نظر می‌رسد بهتر بود حداقل فدراسیون بسکتبال یک روز مشخص را برای دیدار اهالی رسانه از اردوی تیم ‌ملی مشخص می‌کرد تا با انتشار اخبار مربوط از دریچه رسانه‌ها، طرفداران این رشته بیشتر در جریان امور تیم ‌ملی قرار بگیرند. در شرایط کرونایی که باعث شد هواداران بسکتبال در طول یک فصل حتی یک بار هم وارد سالن مسابقات لیگ نشوند، به نظر می‌رسد در جریان قرار گرفتن آنها از وضعیت ملی‌پوشان کمترین حق هواداران به شمار می‌رود که باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.
***
پیشنهاد وسوسه‌انگیز الهلال به کونسیسائو
الهلال، حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد وسوسه‌انگیزی به سرمربی کنونی پورتو داده است. به گزارش اسپورت، با وجود آنکه الهلال عربستان بتازگی با یک مربی پرتغالی قرارداد امضا کرده است اما به نظر می‌رسد قرارداد این مربی تا پایان فصل جاری است و همین باعث شده است تا این باشگاه متمول عربستانی به دنبال مربی سرشناسی برای هدایت تیم فوتبالش در فصل جدید باشد. روزنامه «اوجوگو»ی پرتغال نوشت که باشگاه الهلال عربستان در حال مذاکره با کونسیسائو است و پیشنهاد وسوسه‌انگیزی به این مربی جوان داده است. این روزنامه در ادامه نوشت: کونسیسائو دوست دارد در پایان فصل از پورتو جدا شود و این باعث شده است تا الهلال حقوق ۸ میلیون یورو در فصل بدون کسر مالیات را به این مربی پرتغالی پیشنهاد دهد. الهلال در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ عربستان است و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم باید به مصاف استقلال برود. 

Page Generated in 0/0064 sec