printlogo


کد خبر: 233810تاریخ: 1400/3/3 00:00
اخبار

هیچ فرمانده‌ای واکسینه نشده است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از تحویل ۳۲ هزار دوز واکسن کرونا به ناجا خبر داد و گفت: مطلقا در مدیران تزریق واکسن نداشته‌ایم. سردار قاسم رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکسیناسیون کرونا در ناجا از چه رده‌ای آغاز شده است، گفت: تدبیر ناجا این بود مامورانی که در کف کار هستند و بیشتر با آلودگی‌ها مواجه هستند مانند مراکز درمانی، یگان‌های عملیاتی، مرزبانی و... در ابتدا واکسن کرونا را تزریق کنند. وی افزود: تعداد محدودی واکسن در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است که ما به نسبت اولویتی که گفتیم، تزریق را برای مأموران آغاز کرده‌ایم. جانشین فرمانده ناجا گفت: مطلقا در مدیران تزریق واکسن نداشته‌ایم، البته ممکن است مدیری دارای بیماری خاص باشد یعنی جزو گروه‌های پرخطر باشد و واکسن را تزریق کرده باشد اما اینکه ابتدا بخواهیم تمام فرماندهان و مدیران را واکسینه کنیم نه در برنامه داشته‌ایم و نه پسند می‌کنیم. سردار رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد واکسن در اختیار ناجا قرار گرفته است، گفت: وزارت بهداشت برای ۳۲ هزار مأمور واکسن در اختیار ما گذاشته اما نیاز ناجا بیش از این عدد است، بویژه که مسؤول انتظامات و آرامش انتخابات با نیروی انتظامی است، لذا باید تعداد واکسن بیشتری را به ناجا البته با اولویت بدهند. وی ادامه داد: عددی که ما برای دریافت و تزریق واکسیناسیون مأموران پیش‌بینی کرده‌ایم چیزی حدود ۱۵۰ هزار نفر است که البته این، تعداد مأموران ما برای مأموریت انتخابات است. 
***
نقل ‌و ‌انتقال فرهنگیان تمدید شد
مهلت ثبت‌نام نقل و انتقال فرهنگیان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه بود که تا ۵ خردادماه تمدید شد. شیوه‌نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قرارداد کار معین فرهنگیان هفته دوم اردیبهشت امسال ابلاغ شد که بر اساس آن نقل و انتقال برون‌استانی فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. البته مهلت زمان ثبت‌ اطلاعات، تکمیل فرم امتیازبندی، بارگذاری مدارک و مستندات لازم در سامانه پروفایل توسط متقاضی انتقال تا 31 اردیبهشت بود اما مهلت ثبت‌نام تا 5 خرداد تمدید شد. برخی فرهنگیان نیز در زمان ثبت اطلاعات در سامانه پروفایل با پیغام خطا مواجه شدند که قرار است کارشناسان امور اداری مناطق نسبت به ثبت‌نام این افراد مساعدت کنند. نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ لازمه انتقال دائم است، بر این اساس فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان ۲ برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ارائه درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی نیستند. دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه خدمت آموزشی تمام‌وقت در آموزش‌و‌پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی برای انتقال موقت برون‌استانی الزامی است. 
***
ورود سامانه بارشی جدید از غرب به کشور
بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، شمال و شرق خوزستان، ایلام، لرستان، کرمان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین امروز دوشنبه بارش پراکنده در استان‌های ذکر شده ادامه خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته، سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور شده و موجب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز، گیلان، تهران و شرق مازندران خواهد شد. چهارشنبه نیز رگبار و رعد و برق در استان‌های ذکر شده تداوم خواهد داشت. همچنین پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شرق تهران و سمنان بارش پراکنده رخ می‌دهد. سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری همچنین در نوار شمالی کشور بویژه سواحل شمالی کاهش نسبی دما روی می‌دهد و دریای خزر مواج است. 
***
پلیس هشدار داد
احتمال بلوکه دارایی‌ها در حوزه رمز ارز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: ارزهای دیجیتال فاقد هر گونه پشتوانه دولتی و بانکی بوده، لذا سرمایه‌گذاری در این زمینه با مخاطراتی همچون بلوکه دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است. سردار محمدرضا مقیمی ضمن هشدار مجدد درباره سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها، اظهار کرد: رمزارزها با عناوین و نماد‌های مختلفی توسط برخی کشورها ایجاد شده و فرآیندشان به گونه‌ای است که تاکنون برای هیچ یک از آنها پشتوانه‌ای مانند پول‌های ملی و طلا مشخص نشده و صرفا اعتباری در حافظه رایانه‌هاست. رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: فعالیت در بازار رمزارزها عملیات پیچیده و کاملا تخصصی است و به خاطر اینکه اکثر سرمایه‌گذاران بدون دانش و آگاهی کافی در این زمینه فعالیت می‌کنند بیم آن می‌رود که دارایی‌های شهروندان در معرض مخاطرات بازار رمزارزها قرار گیرد. وی تصریح کرد: چون مبدأ فعالیت رمزارزها در فضای حقیقی و قلمرو حاکمیت و قضایی جمهوری اسلامی ایران نیست و از طرفی فعالیت این عرصه در بستر فضای مجازی و اینترنت است، محوریت ابزار مبادله (پول) در اختیار حاکمان کمپانی‌های فراملی این فناوری قرار می‌گیرد و این کار را از لحاظ پیگیری‌های انتظامی و قضایی با مشکل مواجه می‌کند. این مقام انتظامی به سرمایه‌گذاران در این صنعت بیگانه هشدار داد و عنوان کرد: از آنجا که ایران تحت تحریم‌ها قرار دارد و هر گونه مبادلات با اشخاص با هویت ایرانی ممنوع بوده، از این ‌رو فعالان با افتتاح حساب در صرافی‌های خارجی باید با هویت غیرایرانی اقدام به ایجاد حساب کنند که در صورت شناسایی هویت فعال شده موجب مسدود شدن حساب اشخاص شده و ضرر و زیان برای افراد سرمایه‌گذار را به دنبال دارد.

Page Generated in 0/0054 sec