printlogo


کد خبر: 233823تاریخ: 1400/3/3 00:00
اخبار

نتایج احراز صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری سه‌شنبه اعلام می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتایج احراز صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری سه‌شنبه اعلام می‌شود. عباسعلی کدخدایی پس از نشست دیروز این شورا درباره روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در جمع خبرنگاران گفت: برخی آقایان به شورای نگهبان مراجعه کردند و برخی دیگر به صورت مکتوب مطالبی را اضافه کردند. وی افزود: طبیعتا ما باید طبق قانون اگر نکته‌ای را برای خود دارای ابهام می‌بینیم یا مطلبی هست که فرد ثبت‌نام‌کننده لازم می‌بیند توضیح دهد، باید با اعضا صحبت کند. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما در طول هفته گذشته به همراه اعضای شورای نگهبان ملاقات‌هایی داشتیم و همچنین به صورت مکتوب مطالبی را دریافت کردیم که در جلسات شورای نگهبان هم مطرح شده است. وی در ادامه با اعلام اینکه نتایج احراز صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری سه‌شنبه اعلام می‌شود، گفت: خوشبختانه این دور با توجه به توضیحی که داده شده بود، عموما کاندیداها برنامه‌های خود را ارسال کرده بودند و برنامه‌ها هم موثر بود. برنامه‌هایی که خودم دیدم یا به اعضا ارائه کردیم، آقایان بر اساس همان برنامه‌ها اعلام نظر کرده بودند. 
***
دستگیری عاملان انفجار سراوان توسط وزارت اطلاعات
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد با تلاش سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در ادارات کل اطلاعات سیستان‌و‌بلوچستان و آذربایجان غربی، ۳ تیم تروریستی متلاشی و عاملان انفجار تروریستی اول فروردین سال جاری سراوان شناسایی و دستگیر شدند. این انفجار کور تروریستی که در میدان کوزه سراوان رخ داد، منجر به شهادت یک نوجوان 16 ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد. عناصر این تیم وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده بودند و با هدایت گروهک، اقدام به این جنایت کردند. از این تیم که به دنبال اقدامات تروریستی دیگری بود، یک قبضه کلت کمری و 60 کیلو مواد منفجره به همراه ریموت کنترل و چاشنی انفجاری، کشف و ضبط شد. یک تیم دیگر نیز در سیستان‌و‌بلوچستان شناسایی و با دستگیری آنها از چند اقدام ایذایی و تروریستی جلوگیری شد. این تیم با هدایت گروهک تروریستی جنایتکار مستقر در اروپا، به دنبال اقدامات تروریستی در سطح استان و انفجار وحشیانه در اماکن مذهبی، برای تفرقه‌افکنی و اختلافات مذهبی بود. از سرکرده شرور این تیم تروریستی که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد، ۲ قبضه کلت کمری و ۲ قبضه کلاش به همراه مقادیری ابزار و مواد ساخت بمب کشف شد. همچنین یک تیم مسلح که برای اخاذی و اقدام تروریستی از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده بود، تحت رصد قرار گرفت و پس از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی ارومیه، ۲ نفر از آنها کشته شدند و یک نفر متواری شد. از این تیم تروریستی، ۲ قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاری و مهمات به دست آمد. وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار می‌دهد هر گونه اقدام علیه امنیت کشور، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد. ضمن اینکه کشورهایی که مأمن فعالیت این گروه‌های تروریستی هستند، باید پاسخگوی اقدامات تروریستی آنها نیز باشند. 
***
نگرانی فرمانده سنتکام از پهپادهای کوچک گروه‌های مقاومت
فرمانده سازمان تروریستی سنتکام ضمن اشاره به عقب بودن آمریکا از روش‌های مقابله با پهپادهای گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا، تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در عراق را «خطرناک» توصیف کرد. «کنث فرانکلین مک‌کنزی» رئیس سازمان «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» (موسوم به سنتکام) و فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا درباره فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کوچک که در اختیار ایران و گروه‌های مقاومت منطقه است، ابراز نگرانی کرد. مک‌کنزی در مصاحبه با خبرنگارانی که حین سفر به منطقه غرب آسیا او را همراهی می‌کردند، گفت پیدا کردن راه‌های مؤثر برای مقابله با حملات پهپادی مشابه هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در یکی از پایگاه‌های عراق، اولویت سازمان تروریستی سنتکام است. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی با اذعان به اینکه آمریکا فاصله زیادی با راهکار نهایی برای مقابله با پهپادهای کوچکی دارد که مورد استفاده گروه‌های مقاومت عراقی است، هشدار داد استفاده از این پهپادها توسط این گروه‌ها در سال‌های آینده بسیار بیشتر خواهد شد. 
***
فتح خرمشهر یک نقطه عطف تاریخی بود
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت. در بخشی از این پیام آمده است:«فتح خرمشهر»، فراتر از یک پیروزی و افتخار در عرصه نبرد با دشمن اشغالگر در حقیقت یک نقطه عطف مهم و تاریخی در عرصه‌های درخشش ایران و ایرانی برابر توطئه‌های دائمی استکبار جهانی، از دفاع‌مقدس در جنگ ۸ ساله تحمیلی تا دفاع‌مقدس امروز مدافعان حرم در جنگ‌های نیابتی و مقابله با تروریسم تکفیری به شمار می‌رود. در بخش دیگری از این پیام با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی و با یاد و نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سپهبد شهید صیاد شیرازی آمده است: به آحاد ایرانیان مومن، انقلابی و شجاع اطمینان می‌دهیم نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران در سایه هدایت‌های حکیمانه مقام شامخ ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌ العالی و وحدت، همدلی و حمایت شما مردم شریف و قهرمان، راهبرد قدرت‌افزایی دفاعی، تهاجمی و بازدارنده را دستور کار دائمی خود دانسته و با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هر نوع تهدید علیه استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور عزیزمان مهیا و مجهز بوده و به فضل الهی اجازه نخواهند داد از اردوگاه دشمنان خبیث و مکار، گزندی به این سرزمین مقدس برسد. 

Page Generated in 0/0053 sec