printlogo


کد خبر: 233856تاریخ: 1400/3/4 00:00
اخبار

چمران: شهر مرد میدان می‌خواهد
رئیس سابق شورای شهر تهران نوشت: بزرگراه امام علی‌، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین بزرگراه شهری به طول ۳۵ کیلومتر در خاورمیانه است و اجرای آن در آن مدت کوتاه نظیر ندارد که کار ارزشمندی است و از عهده هر شورا و شهرداری برنمی‌آید؛ شهر مرد میدان می‌خواهد. به گزارش تسنیم، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: شهر مرد میدان می‌خواهد! بزرگراه امام علی‌، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین بزرگراه شهری به طول 35 کیلومتر در خاورمیانه است و اجرای آن در این مدت کوتاه نظیر ندارد که کار ارزشمندی است. البته کار «مردان میدان» است و از عهده هر شورا و شهرداری برنمی‌آید؛ شورای شهر توانمند و کارآمد می‌تواند مردان میدان را به میدان آورد. 
***
تعویض پلاک فقط در ۱۰ دقیقه
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از آغاز به کار سیستم شماره‌گذاری اینترنتی به صورت پایلوت در ۲ مرکز میثم و خاوران تهران خبر داد. سرهنگ علی محمدی تصریح کرد: ۲ خط در هر کدام از این مراکز به صورت پایلوت راه‌اندازی شده و روزانه ظرفیت شماره‌گذاری ۲۰۰ خودرو را دارد. وی اعلام کرد: افراد برای شماره‌گذاری اینترنتی باید از طریق سایت راهور ۱۲۰ اقدام و بعد از ورود به این سایت‌ گزینه ‌سامانه نقل و انتقال اینترنتی را انتخاب کنند و بقیه مراحل را انجام دهند یا اینکه از طریق ‌سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی (سخا) برای این امر اقدام کنند. سرهنگ محمدی مهم‌ترین مزیت شماره‌گذاری اینترنتی را انجام ۸۰ درصد پروسه کاری شماره‌گذاری به واسطه گوشی تلفن همراه یا رایانه‌های شخصی عنوان کرد و گفت: خریدار و فروشنده صرفا برای کمتر از ۲۰ درصد کار یعنی بازدید اصالت خودرو و نصب پلاک در مراکز تعویض پلاک حاضر می‌شوند که فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. وی در پاسخ به این پرسش که شماره‌گذاری اینترنتی برای کدام دسته از خودروها امکان‌پذیر است، گفت: خودروهای سواری شخصی در این مرحله امکان ثبت‌نام و دریافت خدمات را دارند و خودروهای حمل بار، وانت‌بار و عمومی در این مرحله از این طریق شماره‌گذاری نخواهند شد. 
***
احتمال اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه در صورت تصویب در ستاد کرونا خبر داد. علیرضا رئیسی دیروز در این باره گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو ( ۱۴ و ۱۵ خردادماه) تصمیم‌گیری‌هایی در جریان است و فکر می‌کنم فردا (امروز سه‌شنبه) در کمیته امنیتی- اجتماعی وزارت کشور این پیشنهاد از طرف ما ارائه شود تا در تعطیلات پیش‌رو، ممنوعیت سفر را اعمال کنیم. وی افزود: با توجه به تعطیلات چند روزه، همانطور که می‌دانید درست است در وضعیت نزولی بیماری هستیم اما خیلی از شهرها و استان‌ها در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و وضعیت بسیار شکننده‌ای است. یکی از عوامل موثر در انتشار بیماری معمولا سفرها و ترددها، تجمعات و میهمانی‌هاست. این پیشنهاد داده شده است تا در ایام تعطیلات از یک روز قبل از آغاز تعطیلات تا یک روز بعد از آن را منع سفر قائل شویم. وی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: منع سفر گاهی بر اساس شهرهای قرمز و نارنجی است ولی این موضوع یک ممنوعیت است و سختگیری زیادی برای انجام سفرها قائل خواهیم شد.
***
امتحانات نهایی استاندارد می‌تواند جایگزین کنکور شود
دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش گفت: امتحان نهایی با کیفیت و استاندارد لازم می‌تواند جایگزین آزمون تستی کنکور شود. محمود امانی‌طهرانی با اشاره به لزوم حذف کنکور ادامه داد: امتحانات با کیفیت و استاندارد لازم می‌تواند به مرور زمان جایگزین کنکور شود، چون کنکور نتیجه زحمات و تلاش دانش‌آموزان را در مدت 3-2 ساعت می‌سنجد ولی امتحان با کیفیت و استاندارد نتیجه زحمات دانش‌آموزان را در طول سال می‌سنجد. وی اظهار داشت: باید کاری کنیم که اعتبار امتحانات نهایی از کنکور بیشتر شود. کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگویی مناسب برای جایگزینی آن ارائه شود. امانی‌طهرانی با تاکید بر اینکه مدرسه قلب تپنده آموزش‌و‌پرورش است، افزود: برای شکوفایی مدارس باید دست در دست هم تلاش کنیم چون آینده کشور در گرو مدارس مستقل و آموزش‌و‌پرورش باکیفیت است. 
***
هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در 6 استان
 سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به احتمال وقوع سیل در 6 استان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی، آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ از روز سه‌شنبه (امروز) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود. از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه و برق‌گرفتگی، احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد، بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و مناطق مستعد وقوع صاعقه بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع و در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برابر صاعقه و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی توصیه می‌کند. بنا به این گزارش، در هشدار نارنجی‌‌ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌های جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.

Page Generated in 0/0057 sec