printlogo


کد خبر: 233870تاریخ: 1400/3/4 00:00
اخبار

پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه‌های رهبران مقاومت فلسطین:
دل‌های ما در صحنه مبارزات شما حاضر است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌های آقایان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مبارزه با غاصبان فلسطین را مقاومت در برابر ظلم، کفر و استکبار خواندند و تأکید کردند: دل‌های ما در صحنه مبارزات شما حاضر و دعای ما برای دوام استمرار پیروزی‌های شما، دائم است. 
متن پیام‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
برادر مجاهد جناب آقای اسماعیل هنیه اعزّه‌الله
سلام علیکم
نامه‌ جنابعالی را که در آن شرح و تحلیل جهاد اخیر فلسطین را مرقوم داشته‌اید، دریافت کردم. مبارزه‌ شما، مقاومت در برابر ظلم و کفر و استکبار است و چنین مبارزه‌ای مرضی خداوند عزیز قدیر و مصداق: اِن تَنصُروا ‌الله یَنصرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم است. به حول و قوه‌ الهی پیروز خواهید شد و ارض مقدسه را از لوث وجود غاصبان تطهیر خواهید کرد؛ ان‌شاءالله. 
برادرتان سیدعلی خامنه‌ای
دوشنبه ۱۲ شوال ۱۴۴۲ -۳ خرداد ۱۴۰۰
***
بسم‌الله الرحمن الرحیم
برادر مجاهد جناب آقای زیاد نخاله وفقه‌الله و اَعانه
سلام علیکم
نامه‌ برادرانه‌ جنابعالی را دریافت کردم. جهاد بزرگ و پیروز شما برادران فلسطینی، چشم دوستداران‌تان در سراسر جهان را روشن کرد. دل‌های ما در صحنه‌ مبارزات شما حاضر و دعای ما برای دوام و استمرار پیروزی‌های شما، دائم است. وعده‌ الهی راست است که فرمود: وَلَیَنصُرَنّ َ‌الله مَن یَنصُرُه، و شما پیروزی نهایی را خواهید دید؛ ان‌شاءالله و بحوله و قوّته. 
برادر شما سیدعلی خامنه‌ای
دوشنبه ۱۲ شوال ۱۴۴۲ -۳ خرداد ۱۴۰۰
***
دستور رئیسی برای پیگیری قطعی مکرر برق
رئیس دستگاه قضا صبح دیروز در جلسه شورای‌ عالی قوه ‌قضائیه، «صیانت از حقوق عامه و حقوق شهروندی» را از مهم‌ترین مأموریت‎های دستگاه قضا عنوان و از حق آموزش، حق بهداشت و حق برخورداری از مسکن مناسب به عنوان نمونه‎هایی از مصادیق حقوق شهروندی یاد کرد. وی همچنین بر لزوم توجه به اصل پیشگیری در پیگیری حقوق عامه نیز تأکید کرد و افزود: حقوق عامه به‎ معنی حقوق همه مردم است و هر جا بحث حقوق مردم مطرح است، باید به‎ طور جدی مراقبت شود تا حقوق مردم از سوی هیچ‎ کسی در هر جایگاهی که قرار دارد تضییع نشود. رئیس قوه‌ قضائیه با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه قضائیه درباره موضوع قطعی مکرر برق در روز‌های گذشته، سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور را مأمور بررسی و پیگیری علت این قطعی‌ها کرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به در پیش بودن تابستان و افزایش مصرف برق در این فصل تصریح کرد: این موضوع یکی از مصادیق اصلی حقوق عامه است و نباید نسبت به تضییع آن بی‌توجهی شود. رئیس قوه ‌قضائیه همچنین درباره برخی گرانی‌های اخیر خصوصا افزایش غیرقانونی قیمت نان در برخی نانوایی‌ها، سازمان بازرسی کل کشور را مأمور کرد بر اساس وظایف قانونی خود به این موضوع رسیدگی کرده و به مجموعه‎های خاطی تذکر داده و برخورد لازم را نسبت به آنها اعمال کند. 
***
توضیحات رئیس ستاد انتخابات کشور درباره افزایش زمان برگزاری انتخابات
رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران درباره روند اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بر اساس بیان سخنگوی شورای نگهبان، قرار است فردا (امروز) اسامی تایید صلاحیت‌شدگان به وزارت کشور اعلام شود. قانون نیز به وزارت کشور این اجازه را داده که ۲ روز بعد از اعلام شورای نگهبان، اسامی را اعلام عمومی کند، لذا اگر فردا شورای نگهبان اسامی را به ما اعلام کند، تلاش می‌کنیم در نخستین فرصت اسامی را اعلام عمومی کنیم. 
جمال عرف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی روند اخذ آرا با توجه به افزایش زمان رای‌گیری گفت: به دلیل همزمانی شیوع کرونا با برگزاری انتخابات، چندین اقدام در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته که از جمله این اقدامات افزایش تعداد شعب اخذ رای است؛ بر اساس تاکیدات وزیر کشور، ۱۰ هزار شعبه به شعب اخذ رای اضافه کرده‌ایم. وی با تاکید بر اینکه مبنای افزایش شعب اخذ رای را برای شعب بالای هزار رای تعیین کرده‌ایم، اظهار کرد: همه شعب اخذ رای بالای هزار رای شناسایی شده‌اند تا در کنار این شعب، شعب جدید ثابت یا سیار بگذاریم. 
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: درباره زمان برگزاری انتخابات نیز بر اساس پیشنهاد وزارت کشور، ستاد ملی کرونا مصوب کرد ما یک ساعت زودتر یعنی ۷ صبح فرآیند اخذ رای را آغاز کنیم و از آن سمت نیز بر اساس تشخیص وزیر کشور تا ساعت ۲ بامداد روز بعد امکان تمدید وجود دارد. باید ببینیم کدام یک از شعب و فرمانداری‌ها ظرفیت استفاده از این ظرفیت قانونی را دارند. این اختیار به وزیر کشور واگذار شده و بنایی بر تمدید در همه استان‌ها وجود ندارد. 

Page Generated in 0/0056 sec