printlogo


کد خبر: 233873تاریخ: 1400/3/4 00:00
سعید جلیلی در ادامه سلسله گفت‌وگوهای روایت به بحث «مبارزه با فساد» پرداخت
جلوگیری از فساد وظیفه دولت است

گروه سیاسی: داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دولت، طراحی و اداره سازوکار برای جلوگیری از فساد است. وقتی جلوی فساد گرفته شود، دیگر لازم نیست تمام وقت یک دستگاه معطوف به پیدا کردن مفسد اقتصادی و بازگرداندن اموال مردم شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست‌‌جمهوری در ادامه سلسله گفت‌و‌گوهای روایت به بحث «مبارزه با فساد» پرداخت. 
جلیلی با بیان اینکه در مبارزه با فساد، پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار داشت: اگر پرونده‌ای در قوه ‌قضائیه باز شود، رسیدگی به آن زمان خواهد برد و حتی اگر فردی مرتکب فسادی شد و به اشد مجازات هم محکوم شد، آیا مشکل فرآیندهای مفسدپرور حل خواهد شد؟ 
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: فساد مخل رفاه مردم و مانع پیشرفت کشور است و پیشگیری از وقوع فساد یکی از اصلی‌ترین وظایف رئیس‌جمهور است. وی ادامه داد: کسی که ۳ دوره و به مدت 12 سال ریاست مجلس را بر عهده داشته است، کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند. باید بگویند ما 12 سال مجلس بودیم، این کارها را کردیم. روند را به گونه‌ای طی کردیم که فساد آنقدر کاهش پیدا کرد. اگر این کاهش پیدا نکرده باشد بلکه افزایش هم یافته باشد، معلوم می‌شود جایی ایراد داشته است. باید کارنامه بدهند. با الفاظ و با تیکه به این و طعنه به آن که فساد جلویش گرفته نمی‌شود. 
جلیلی تاکید کرد: اینکه من می‌گویم کشور با نمایش اداره نمی‌شود، یکی از نمایش‌ها این است که بیاییم ۲ تا جمله خوب درست کنیم، بگوییم فعلا همه با این دو تا جمله مشغول باشند. اخیرا گفته‌ شده اقتصاد کشور پادگان و دادگاه نیست. خب! همه اینها یا هست یا نیست. شما گزارش کار خودت را بده. ۱۲ سال مسؤولیت داشتید؛ بگویید در این ۱۲ سال برای مبارزه با فساد چه کرده‌اید؟
جلیلی افزود: می‌گویند از ما سوالات سخت بپرسید؛ همین سوالات آسان را پاسخ بدهید، سوالات سخت هم خواهیم پرسید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دولت، طراحی و اداره سازوکار برای جلوگیری از رخداد فساد است. وقتی جلوی فساد گرفته شود، دیگر لازم نیست تمام وقت یک دستگاه معطوف به پیدا کردن مفسد اقتصادی و بازگرداندن اموال مردم شود؛ همان مثال معروف که در خانه‌ات را ببند، همسایه‌ات را دزد نکن!

Page Generated in 0/0056 sec