printlogo


کد خبر: 233895تاریخ: 1400/3/5 00:00
اخبار

موافقت باشگاه پرسپولیس با حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی
باشگاه پرسپولیس با حضور مربی این تیم در کادر فنی تیم‌ ملی به طور موقت موافقت کرد. تیم ملی فوتبال ایران که در دیدارهای گذشته مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نتوانسته بود نتایج قابل قبولی با مارک ویلموتس کسب کند، خرداد سرنوشت‌سازی را در پیش دارد و باید ۴ دیدار حساس و مهم را برابر کامبوج، ویتنام، عراق و بحرین برگزار کند و با شرایط موجود چاره‌ای ندارد جز اینکه هر ۴ دیدار خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: با پیشنهاد رسمی از سوی فدراسیون فوتبال و موافقت مدیریت باشگاه پرسپولیس و با هماهنگی کادر فنی، کریم باقری برای مدتی کوتاه در اردوی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان حضور پیدا می‌کند تا در راه صعود به جام‌جهانی در کنار دراگان اسکوچیچ فعالیت کند. بعد از آنکه پیشنهاد مسؤولان فدراسیون فوتبال به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رسید، بررسی تمام ابعاد این پیشنهاد در دستورکار قرار گرفت. در این مسیر، از یحیی گل‌محمدی نیز نظرسنجی شد و بنا به مصلحت‌اندیشی ملی، کمک به تیمی که متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است و با توجه به نگاه ملی‌ای که همه پرسپولیسی‌ها در طول تاریخ به فوتبال کشورمان داشتند، به صورت موقت و تنها تا پایان دور مقدماتی انتخابی جام جهانی، باقری به عنوان دستیار اسکوچیچ به کادرفنی تیم‌ ملی اضافه می‌شود. تیم ملی کشورمان ۱۳ خرداد مقابل هنگ‌کنگ، ۱۷ خرداد برابر بحرین، ۲۱ خرداد مقابل کامبوج و در نهایت سه‌شنبه ۲۵ خرداد‌ماه با عراق در گروه سوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی بازی خواهد کرد و بعد از اتمام این ۴ مسابقه، کریم باقری به همراه محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری از اردوی تیم‌ ملی به تمرینات پرسپولیس بازمی‌گردند. 
***
بازداشت سرپرست تیم‌ ملی والیبال
سرپرست تیم‌ ملی والیبال ایران پیش از سفر به ایتالیا بازداشت شد. به گزارش فارس، کاروان 25 نفره تیم‌ ملی والیبال مردان ایران ساعت 23:30 دوشنبه به هتل محل اقامت خود در شهر ریمینی (محل برگزاری لیگ ملت‌ها) رسید اما سفر ملی‌پوشان ایران به ایتالیا بی‌حاشیه نبود. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ ملی والیبال به دلیل همراه داشتن 165 هزار یورو اجازه خروج از کشور را پیدا نکرد و بازداشت شد! طبق قوانین برای خروج این مبلغ از کشور باید نامه بانک مرکزی صادر شود اما خوش‌خبر به دلیل همراه نداشتن این نامه و برای طی مراحل قانونی و اداری از سوی ماموران بازداشت شد. میثم جعفری، مدیر تشریفات فدراسیون والیبال با تایید این خبر به فارس گفت: متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و البته تاخیر بانک مرکزی مجوزهای لازم به دست خوش‌خبر نرسید و به همین دلیل ماموران مانع خروج وی از کشور شدند. پس از رایزنی‌های طولانی سرانجام مقرر شد من به عنوان نماینده فدراسیون و جایگزین امیر خوش‌خبر در فرودگاه بمانم تا سرپرست تیم‌ ملی بتواند همراه با تیم به ایتالیا سفر کند. در نهایت خوش‌خبر با مبلغ کمتری توانست تیم را همراهی کند تا مجوزهای لازم برای انتقال مبلغ باقیمانده فراهم شود. به این ترتیب طی روزهای آینده مبلغ باقیمانده به ایتالیا منتقل می‌شود تا دست سرپرست تیم‌ ملی بسته نباشد. 
***
واکنش رئیس کمیته استیناف به پرونده جنجالی فوتبال
رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: بدون اغماض و با نهایت دقت به پرونده اعتراض به حکم بازی سایپا - پیکان رسیدگی می‌کنیم. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در پی انتشار حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اعلام نتیجه ۳ بر صفر بازی بین تیم‌های سایپا و پیکان به نفع تیم سایپا، گفت: تاکنون پرونده مربوط به کمیته استیناف واصل نشده است. در صورت اعتراض به حکم صادره و ارسال پرونده، نهایت دقت خود را در بررسی پرونده و انطباق با مقررات مبذول خواهیم کرد و تاکید رئیس فدراسیون هم بدون هرگونه اغماضی بر رسیدگی سریع و قاطع بر پایه اجرای عدالت با محوریت قوانین و مقررات مربوط است. وی اضافه کرد: لذا توصیه می‌شود تمام دست‌اندرکاران، کارشناسان محترم حقوقی و اعضای محترم تیم‌های مرتبط با موضوع، ضمن خویشتن‌داری، از هرگونه پیش‌داوری و اظهار نظر خارج از محتویات پرونده پرهیز کنند. 
***
کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت ـ  استقلال
تورج حق‌وردی معتقد است داوری دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان به هیچ وجه خوب نبود و حاج‌ملک اشتباهاتی داشت. تورج حق‌وردی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت حمید حاج‌ملک اظهار کرد: داوری این دیدار اصلا خوب نبود و داور اشتباه‌های متعددی داشت. در دقیقه ۳۳ یک آفساید اشتباه از بازیکنان صنعت نفت گرفته شد که موقعیت خوب میزبان را گرفت‌. در دقیقه ۳۴ خطایی روی مهدی قائدی صورت گرفت که پنالتی بود و داور به اشتباه به قائدی کارت زرد نشان داد. او ادامه داد: در دقیقه ۷۴ استقلال به گل رسید که داور به اشتباه آفساید اعلام کرد و گل آبی‌ها صحیح بود. حق‌وردی درباره اخراج مدافع صنعت نفت هم گفت: مدافع صنعت نفت بدرستی اخراج شد اما داور می‌توانست آوانتاژ دهد. 

Page Generated in 0/0070 sec