printlogo


کد خبر: 233896تاریخ: 1400/3/5 00:00
استقلال در دقایق آخر از تساوی برد ساخت
طلسم‌شکنی آرمان استقلال

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال توانست در گرمای ۴۰ درجه آبادان در واپسین لحظات به پیروزی برسد. در این پیروزی بیش از آنکه رسیدن آبی‌ها از رده پنجم به رده سوم جلوه کند، به ثمر رساندن گل سرنوشت‌ساز آرمان رمضانی، مهاجم مورد غضب هواداران مورد توجه قرار گرفت. رمضانی پس از آنکه با عملکرد ضعیف در تیم پرسپولیس، در نیم فصل دوم با پوشیدن پیراهن استقلال، تعجب همگان را برانگیخت، معمولا در دقایق پایانی به میدان می‌آمد و نمی‌توانست مفید و مؤثر عمل کند. در واقع انتظار زیادی بود در لیگ قهرمانان آسیا که بازی‌ها فشرده برگزار می‌شد و دیدارهای حساس و مهمی هم بود، در دقایق پایانی انتظار گلزنی از این بازیکن داشته باشیم. شاید انتخاب غلط این بازیکن و رفتن به پرسپولیس و عملکرد ناموفقش باعث شده بود کمتر هواداری به او امید داشته باشد اما سرانجام درهای امید به روی او باز شد. در بازی استقلال مقابل صنعت‌نفت آبادان، رمضانی به جای ارسلان مطهری، دیگر مهاجم تیم از دقیقه ۸۰ به میدان آمد تا شاید بر خلاف دیدارهای گذشته او باشد که راه غیرهموار و دشوار رسیدن به گل را هموار و آسان کند. در شبی که مطهری مثل چند دیدار گذشته عملکرد خوبی نداشت و قائدی در خط حمله تنها بود، امید مجیدی به ساق‌های رمضانی بود. 
در دیداری که گل زدن به صنعت‌نفت طلسم ‌شده بود و حتی داور مسابقه اشتباهات فاحشی داشت و یک پنالتی در نیمه اول روی مهدی قائدی و یک گل سالم شماره ۱۰ آبی‌ها در نیمه دوم را آفساید اعلام کرد، آبی‌ها باید به فکر معجزه‌ای می‌بودند که نیازی به قضاوت داور نداشته باشد. 
این معجزه هم با گل دقیقه ۹۴ آرمان رمضانی رخ داد تا خیال هواداران استقلال برای کسب ۳ امتیاز تیم‌شان در این دیدار دشوار راحت شود. رمضانی ۳۰۶ روز پیش بود که آخرین گل خود را با پیراهن سایپا مقابل شاهین بوشهر در لیگ نوزدهم به ثبت رسانده بود؛ آمار ضعیفی که می‌توانست آخرین فصل حضور او در تیم‌های لیگ برتری بویژه تیم‌های بزرگ را رقم بزند اما آرمان استقلال پس از چند بازی در دقایق پایانی و نارضایتی هواداران توانست یک گل حیاتی و ۳ امتیازی به ثمر برساند که چه بسا همین گل سرنوشت خودش را هم تغییر دهد. حالا هواداران استقلال هم نگاه دیگری به او دارند و کمی مهربانانه‌تر به حضورش در ترکیب استقلال واکنش نشان می‌دهند. 
رمضانی در فصلی که شیخ دیاباته، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر نتوانسته در ترکیب استقلال موفق عمل کند و ارسلان مطهری در ترکیب تیم محو شده، عملکرد خیلی متفاوتی نسبت به آنها نداشته و شاید بتواند در دیدارهای آینده به مهره تأثیرگذارتری در استقلال مثل دیدار با صنعت‌نفت آبادان مبدل شود. او حالا یک گل حساس به ثمر رسانده و قطعا با روحیه بهتر در تمرینات حاضر می‌شود و احتمالا دقایق بیشتری را در دیدارهای پیش روی تیمش به میدان برود. 
شاید قائدی که بارها در خط حمله استقلال با دیاباته و مطهری زوج‌سازی می‌کرد، در بازی‌های باقیمانده بتواند با آرمان رمضانی هم یک زوج موفق تشکیل دهد. سرمربی استقلال به رمضانی اعتقاد دارد و شاید این فرهاد باشد که بهتر از یحیی گل‌محمدی از مهاجمش بهره ببرد. 

Page Generated in 0/0049 sec