printlogo


کد خبر: 233904تاریخ: 1400/3/5 00:00
اخبار

تخلف تاکسی‌های اینترنتی با قطعی برق
اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را درباره قطعی برق در شهرهای مختلف از جمله پایتخت و افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی‌های اینترنتی در صحن شورا مطرح کردند. به گزارش فارس، ابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران دیروز در صحن شورای شهر درباره قطعی برق در پایتخت گفت: همان‌طور که کارشناسان می‌گویند موضوع قطعی برق ربطی به کم‌بارشی یا مستهلک بودن تأسیسات ندارد و ناشی از ضعف مدیریت و بی‌برنامگی مدیران است. وی با بیان اینکه قطعی برق علاوه بر مشکلات مالی مخاطرات جانی نیز به همراه دارد و برای بیماران مبتلا به کرونا نیز حادثه‌ساز است، گفت: همچنین قطعی برق سبب بروز ترافیک در چهارراه‌ها و گرفتاری شهروندان در آسانسورها شده است. در ادامه حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکری در صحن شورای شهر درباره افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی اظهار داشت: برابر با قانون شهرداری‌ها، تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه در شهر بر عهده شورای شهر است، البته اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی هم در این زمینه مدعی قیمت‌گذاری بر تاکسی‌های اینترنتی هستند و وظیفه نظارت بر آن را بر عهده دارند. وی در ادامه با اشاره به توافقنامه بین شهرداری و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات حمل‌و‌نقل اینترنتی، گفت: این شرکت‌ها موظف هستند چنانچه رقم کرایه‌شان از نرخ مصوب تاکسی‌های تلفنی بالاتر بود آن را به اطلاع مسافران برسانند. وی ادامه داد: ولی با این وجود طی روزهای اخیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی شدیدا افزایش یافته در حالی که مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی فقط 35 درصد بوده است ولی شرکت‌های اینترنتی تاکسی در برخی مسیرها حتی کرایه را 50 درصد نیز بیشتر افزایش داده‌اند. 
***
وجود 7000 ماده شیمیایی در سیگار
سیگار حاوی ۶۰۰ نوع ماده‌ مختلف است. بسیاری از این مواد در قلیان هم یافت می‌شوند. وقتی این ۶۰۰ ماده‌ موجود در سیگار را آتش می‌زنید، بیش از ۷۰۰۰ ماده‌ شیمیایی تولید می‌شود. به گزارش فارس، سیگار حاوی تنباکو است. پس فرقی نمی‌کند روزی یک سیگار بکشید یا بیشتر. تنباکو برای بدن بشدت ضرر دارد؛ از مضرات سیگار می‌توان به ابتلا به بیماری‌‌های ریوی از جمله عفونت ریه، سرطان ریه و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی مثل حمله قلبی اشاره کرد. سیگار حاوی ۶۰۰ نوع ماده‌ مختلف است که بسیاری از آن در سیگار برگ و قلیان هم پیدا می‌شوند. وقتی این ۶۰۰ ماده‌ موجود در سیگار را آتش بزنید، بیش از ۷۰۰۰ ماده‌ شیمیایی تولید می‌شود که بسیاری از آن سمی هستند و تقریبا ۶۹ مورد از آنها نیز باعث بروز سرطان می‌شوند. وقتی سیگار می‌کشید، سموم از سیگار وارد خون شما می‌شود. این سموم خون را مسموم کرده و آن را غلیظ می‌کنند و احتمال تشکیل لخته خون در این حالت افزایش می‌یابد. همچنین فشار خون و ضربان قلب‌تان نیز افزایش می‌یابد و باعث می‌شود قلب شما سخت‌تر از حالت عادی کار کند. 
***
مقاومت دولت در مقابل بیمه ۱۰ هزار تاکسیران تهرانی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار راننده تاکسی در انتظار تصمیم دولت برای بیمه‌ شدن هستند، گفت: بیمه تاکسیرانان هزینه‌ای برای دولت ندارد و دلیل تعلل‌شان مشخص نیست. محمد روشنی در گفت‌و‌گو با مهر در واکنش به صحبت‌های اخیر مرتضی تضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور که گفته است نیمی از بیمه‌شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند، اظهار داشت: این مساله درباره تاکسیرانی تهران صدق نمی‌کند. به گفته وی، تاکسیرانان تهرانی کد شناسایی دارند و تا به حال ۱۰۰ هزار راننده تاکسی در تهران شناسایی شده‌اند. وی درباره وضعیت بیمه تاکسیرانان تهرانی نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه بیمه این است که به ما قول داده بودند ۱۰ تا ۱۱ هزار راننده تاکسی را بیمه کنند اما با وجود جلسات متعددی که در مجلس با حضور نایب‌رئیس مجلس و رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها داشتیم هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه تاکید کرد: روند بیمه شدن رانندگان تاکسی هزینه مضاعفی را برای دولت به دنبال ندارد و به ازای هر راننده تاکسی بازنشسته می‌توانند یک راننده را بیمه کنند و هیچ هزینه‌ای را دولت متحمل نمی‌شود اما برای‌مان مشخص نیست چرا در مقابل آن مقاومت وجود دارد! 
***
کاهش نسبی دما و شدت یافتن بارندگی در نوار شمالی کشور از امروز
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها امروز - چهارشنبه - در استان مازندران خواهد بود و طی این روز کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. از امروز بتدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و در استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها طی امروز در استان مازندران خواهد بود و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه نیز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پدیده غالب منطقه خواهد بود. همچنین در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز و در شمال شرق رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. روزهای جمعه و شنبه نیز در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. طی این روز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بعدازظهر رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

Page Generated in 0/0061 sec