printlogo


کد خبر: 233916تاریخ: 1400/3/5 00:00
اخبار

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع‌مقدس به لحاظ نظامی و دفاعی بود
محمدباقر قالیباف در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به همه ملت ایران، افزود: بدون شک آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی از بعد معنوی، سیاسی، نظامی و دفاعی در دوران دفاع‌مقدس بود. حضرت امام(ره) نیز از همین جهت فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد». این اوج اعتقاد به سنت و نصرت الهی برای رزمندگان مخلص بود که نحوه رفتار دنیا را در اوج قدرت رزمندگان در بعد سیاسی و نظامی تغییر داد. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، یاد شهدا، امام شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع‌مقدس را گرامی داشت. قالیباف همچنین با گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول، گفت: دزفول در دوران دفاع‌مقدس بیش از 3 هزار بار با موشک، توپخانه و حملات هوایی مورد تجاوز دشمن واقع شد، لذا این روز را به مردم عزیز دزفول تبریک گفته و امیدواریم این مردمان موفق و مؤید باشند. 
***
سرلشکر سلامی: مرز‌ها را در برابر نفوذ اشرار مصونیت ‌بخشید‌ه‌ایم‌
فرمانده کل سپاه با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر‌، درباره پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس و همچنین پیروزی‌های اخیر مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: در کنار تلاش‌ها و مجاهدت‌های فوق‌العاده سنگینی که نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت در منطقه جنوب شرق کشور انجام می‌دهد و مرز‌ها را در برابر نفوذ اشرار مصونیت می‌بخشد‌، همچنین امنیتی را فراهم می‌کند که با آن امنیت، آبادانی، پیشرفت و رفاه مردم شکل گیرد. 
به گزارش تسنیم، سرلشکر سلامی افزود: نیروی زمینی سپاه از کمک به اقشار نیازمند این منطقه غافل نیست و یکی از سیاست‌های مهم و اصولی سپاه پاسداران در مناطقی که مأموریت‌های امنیتی دارد این است که به ‌موازات برقراری امنیت‌، خدمات‌رسانی و رفع دغدغه معیشت مردم را در کانون توجهات خود قرار دهد. 
فرمانده‌ کل سپاه در ادامه تصریح کرد: رفع محرومیت از مناطقی که کم‌برخوردارند و همچنین ارائه کمک‌های معیشتی به مردمی که چه بر اثر کرونا یا غیرکرونا آسیب دیده‌اند و همچنین ایجاد سهولت برای ازدواج جوانان، راهی را باز می‌کند که مردم بتوانند راحت‌تر زندگی کنند و این مسیر توقف‌ناپذیری است که به ‌شکل یک فرهنگ عمومی و بویژه در سپاه به یک حرکت ثابت تبدیل شده است و اختصاص به یک منطقه ندارد. وی اضافه کرد: نیروی زمینی ما در شمال غرب و در شمال شرق کشور نیز این خدمات را ارائه می‌دهد و مردم ما شایسته ارائه بهترین خدمات در ابعاد امنیتی، اشتغال‌زایی، رفع بیکاری و سهولت برای آغاز زندگی هستند. 
***
نتانیاهو: به تقابل با برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تقابل این رژیم با هسته‌ای شدن ایران تاکید کرد. 
به نوشته روزنامه جروزالم‌‌پست، نتانیاهو پیش از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات‌متحده به فلسطین اشغالی، تهدید کرد به اقدامات خودسرانه علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. نتانیاهو شامگاه دوشنبه طی مراسمی برای اعطای جایزه به مأموران سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، گفت: «مأموریت اصلی برای هر کدام از شما این است که مانع تجهیز ایران به سلاح اتمی شوید. این بالاترین مأموریت است». به گزارش فارس، وی با تقدیر از حمایت‌های آمریکا از امنیت رژیم کودک‌کش صهیونیست، اظهار داشت: «لازم است با توافق یا بدون توافق، تصمیمات شجاعانه و مستقلی بگیریم و هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی انجام می‌دهیم، زیرا این مساله وجودی ما است».
***
رابرت مالی: هنوز کار زیادی برای احیای برجام باقی است
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توئیتری درباره دور جدید و پنجم گفت‌وگوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد. «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ضمن سازنده خواندن دور قبلی گفت‌و‌گوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد هنوز کار زیادی برای احیای کامل این توافق باقی مانده است. این مقام آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: «دور قبلی مذاکرات (در وین) سازنده بود و شاهد پیشرفت معنادار بودیم اما هنوز کار زیادی باید انجام شود». نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران افزود: «برای دور پنجم (گفت‌و‌گوها) در راه وین هستیم و امیدواریم بتوانیم برای بازگشت متقابل به پایبندی (به توافق برجام) بیشتر جلو برویم».
***
ظریف با الهام علی‌اف دیدار کرد
وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان دوشنبه‌شب وارد باکو شد، سه‌شنبه با «الهام علی‌‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش و سطح مناسب روابط ۲ کشور در سال‌های اخیر، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات ۲ کشور تاکید کردند. 
آخرین تحولات روابط دوجانبه، پروژه‌های مشترک اقتصادی، مشارکت ایران در مین‌روبی و بازسازی مناطق آزاد شده، آخرین تحولات اجرای بیانیه آتش‌بس بین ارمنستان و آذربایجان و تنش‌های مرزی اخیر بین ۲ کشور، کریدورهای ارتباطی، ارتباطات ریلی بین ایران، آذربایجان و ارمنستان، اجرایی شدن ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای شش‌جانبه و سایر مسائل مورد علاقه ۲ طرف از محورهای گفت‌وگو و رایزنی محمدجواد ظریف با رئیس‌جمهور آذربایجان در این دیدار بود. رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر راهی ایروان می‌شود تا با مقامات ارمنستان هم دیدار و گفت‌وگو کند. 

Page Generated in 0/0056 sec