printlogo


کد خبر: 233917تاریخ: 1400/3/5 00:00
کاندیداهای منتخب فراکسیون اکثریت مجلس برای انتخابات هیأت‌رئیسه مشخص شدند
قالیباف تنها گزینه فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس

گروه سیاسی: نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب هیأت‌رئیسه برای سال دوم مجلس دیروز برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در این جلسه ۲۲۶ نفر از اعضا  از مجموع 250 عضو حاضر، محمدباقر قالیباف را به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس انتخاب کردند. همچنین عبدالرضا مصری با ۱۴۳ رأی و علی نیکزاد با ۱۴۰ رای به عنوان گزینه‌های فراکسیون برای نواب رئیس اول و دوم در انتخابات هیأت‌رئیسه اجلاسیه دوم انتخاب شدند. علی‌اصغر خانی، نماینده شاهرود در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: در جلسه فراکسیون انقلاب امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، علی نیکزاد، عبدالرضا مصری و همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی برای نواب‌رئیسی ثبت‌نام کرده‌ بودند که بر اساس رای‌گیری انجام شده، عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه در مجلس با 143 رای و علی نیکزاد با 140 رای به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند، همچنین حاجی‌بابایی و امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی هر کدام به ترتیب 104 و 86 رای کسب کردند. 
خانی عنوان کرد: همچنین محسن دهنوی با 139 رای، علی کریمی فیروزجایی با 119 رای، روح‌الله متفکرآزاد با 106 رای، محمد رشیدی با 98 رای، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با 85 رای و مجتبی یوسفی با 76 رای گزینه فراکسیون برای دبیری هیأت‌رئیسه پارلمان شدند. نماینده شاهرود در مجلس تصریح کرد: محسن پیرهادی با 126 رای، سیدنظام موسوی با 107 رای و محمدحسین فرهنگی با 86 رای به عنوان کارپرداز هیأت‌رئیسه مجلس انتخاب شدند. 
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی پیش از برگزاری این انتخابات در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این انتخابات تعیین‌کننده است و تکلیف هیأت‌رئیسه سال دوم مجلس یازدهم را مشخص می‌کند. کسانی که در فراکسیون رای بیاورند معمولا در صحن مجلس هم رای می‌آورند. نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی یادآور شد: این نمایندگان، منتخبان فراکسیون اکثریت برای نامزدی عضویت در هیأت‌رئیسه اجلاسیه دوم مجلس یازدهم هستند و تعهد و برنامه فراکسیونی ما این است که افرادی که در فراکسیون اعلام کاندیداتوری کرده و رأی لازم را کسب نکردند در صحن مجلس کاندیدا نشوند اما افراد دیگر که در مجمع عمومی کاندیدا نشدند ممکن است در جلسه صحن اعلام کاندیداتوری کنند. گفتنی است جلسه انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم مجلس یازدهم امروز برگزار می‌شود. 
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد: بر اساس رویه سال گذشته و سال جاری به خاطر شرایط کرونایی، انتخابات هیأت‌رئیسه به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0058 sec