printlogo


کد خبر: 233937تاریخ: 1400/3/6 00:00
نتانیاهو رئیس جدید سازمان اطلاعات و عملیات رژیم صهیونیستی را معرفی کرد
«دیوید بارنیا» رئیس جدید موساد

گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «دیوید  بارنیا» را به عنوان رئیس جدید موساد معرفی کرد. با توجه به تحولات اخیر در منطقه از جمله شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه غزه،  بارنیا مأموریت‌های متفاوتی نسبت به «یوسی کوهن» خواهد داشت. این وظایف برآمده از شرایطی است که در منطقه، عرصه بین‌الملل و روابط خارجی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است. 
 
* رئیس جدید موساد کیست؟
دیوید  بارنیا متولد 1965، دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه نیویورک است. وی در ارتش رژیم صهیونیستی در واحد ویژه «سایرت مطکال» خدمت کرده است. روزنامه «جروزالم پست» نوشت وی در واحد اطلاعات ارتش خدمت کرده است.  بارنیا سال 1996 وارد واحد عملیات موساد شد. پس از آن فرماندهی واحد عملیات موساد در خارج را در دست داشت. بین سال‌های 2013 تا 2019 ریاست «تصومت» (بخش استخدام جاسوس) و نایب‌رئیسی بخش شنود الکترونیکی را بر عهده داشته است. وی 2 سال نیز مسؤول بخش «کشت» (بخش نظارت و نفوذ) بوده است. او از سال 2019 نیز پست جانشین رئیس موساد را در اختیار داشت. 
 
* اهداف و مأموریت‌های رئیس جدید موساد
به نظر می‌رسد با توجه به تحولات جاری منطقه و تغییرات چند ماه گذشته در نظام بین‌الملل و همین‌طور سابقه عملکرد رئیس جدید موساد در بخش‌های جاسوسی، عمده تمرکز این سازمان معطوف به خرابکاری در مسیر اجرای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، مقابله با موشک‌های مقاومت و تقویت و اعتماد‌سازی در برقراری ارتباطات امنیتی با دولت جو بایدن است. در کنار این موارد در سطح منطقه رژیم صهیونیستی ضمن دنبال کردن راهبرد ترور مقامات و دانشمندان کشورهای منطقه، در صدد خواهد بود نفوذ امنیتی و اطلاعاتی خود را در جنوب یمن افزایش دهد. حضور جنبش «انصارالله» یمن در عرصه سیاسی این کشور و موفقیت‌هایی که طی سال‌های گذشته به دست آورده است، این جنبش را در آستانه حضور در یک دولت مقاومتی در رأس قدرت سیاسی یکی دیگر از کشورهای منطقه قرار داده است. حالا اگر انصارالله در یمن قدرت را به دست بگیرد، به دلیل اشرافی که بر باب‌المندب دارد، خطری بزرگ برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. پس از عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات، این رژیم اقدام به تأسیس ایستگاه اطلاعاتی رسمی در مناطق تحت نفوذ امارات در یمن کرد. ضمن آنکه صهیونیست‌ها سال‌هاست در سواحل باب‌المندب، ایستگاه‌های شنود و جاسوسی ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل با توسعه قدرت انصارالله، پرونده یمن نیز یکی از مأموریت‌های اصلی رئیس جدید موساد خواهد بود. یکی دیگر از اهداف جدی صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر که در اولویت‌بندی‌های رژیم صهیونیستی در رده‌های بالا قرار داشته، مقابله با موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله است. این خطر از نظر میدانی نزدیک‌ترین و خطرناک‌ترین چالش امنیتی صهیونیست‌هاست، چرا که از هر تهدید دیگری زودتر می‌تواند صهیونیست‌ها را به بحران نزدیک کند. این تهدید هم به دلیل اولویت و هم به دلیل تخصص  بارنیا که جذب جاسوس است، در اولویت‌های رئیس جدید موساد قرار خواهد داشت. آنچه در مجموع به عنوان مأموریت‌های رئیس جدید موساد در دستور کار وی و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد، مجموعه‌ای از پرونده‌های امنیتی، نظامی و بین‌المللی است که همگی مربوط به ایران و همپیمانانش است. این یعنی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی طی 5 سال آینده تمام تمرکز خود را بر ایران و پرونده‌های مرتبط با آن قرار خواهد داد. 

Page Generated in 0/0050 sec