printlogo


کد خبر: 233968تاریخ: 1400/3/6 00:00
زالی: قطع برق مشکلاتی را در عرصه بهداشت و درمان ایجاد کرده است
قطع برق نفس بیماران را به شماره انداخت

اگر چه قطع برق مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است اما تداوم آن حیات بیماران بیمارستانی را تهدید و باعث اختلال روند درمان در مراکز پزشکی- درمانی شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، مدتی است برق در مواقعی از شبانه‌روز در تهران و خیلی از استان‌ها قطع می‌شود که این موضوع باعث شده نفس خیلی از بیمارانی که با اکسیژن تنفس می‌کنند به شماره بیفتد؛ اقدامی که تبعات سختی چون مرگ بیماران، اختلال روند درمان و... را در این شرایط کرونایی به دنبال دارد. 
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، درباره قطع برق و مشکلات ناشی از آن در حوزه بهداشت و درمان گفت: قطع برق نگرانی‌هایی را در عرصه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است، چرا که تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز هستند که این موضوع فشار مضاعفی را به بیمارستان‌ها تحمیل می‌کند. وی ادامه داد: اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس نیز در حیطه بخش‌های پرخطر در مواجهه با نوسانات برقی هستند. برخی دستگاه‌ها نیز که قیمت گرانی دارند در نوسانات برق دچار مشکل می‌شوند. وی گفت: علاوه بر اینها در حوزه واکسیناسیون، زنجیره سرد از اهمیت بسزایی برخوردار است که همین موضوع موجب نگرانی‌هایی شده است؛ این نگرانی‌ها از طریق استاندار تهران به مسؤولان حوزه برق انتقال داده خواهد شد. 
البته محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درباره تأثیر قطع برق بر واکسن‌های دپو شده، گفت: قطع شدن برق در روزهای اخیر تأثیری بر واکسن‌های انبار شده ندارد، چرا که در انبارها از ژنراتورهای جانبی استفاده می‌شود و به محض قطع شدن برق، برق انبارها از طریق این دستگاه‌ها تأمین می‌شود. این در حالی است که داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، مراکز تصویربرداری پزشکی و... نیازمند استفاده از برق هستند. فرض کنید این مراکز برای چند ساعت با قطعی برق مواجه شوند، در این صورت برای نگهداری آزمایش‌ها، برخی اقلام دارویی و همین‌طور ارائه خدمات رادیولوژی دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد. 
 

Page Generated in 0/0055 sec