printlogo


کد خبر: 233978تاریخ: 1400/3/6 00:00
اخبار

باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم
محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آمده‌ام با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای، با اراده یکایک ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم. 
محسن رضایی نوشته است: «ملت بزرگ ایران! برای ساختن آینده روشن و آرام و کشوری جذاب در جهان، با تمسک به خون همرزمان شهیدم و تمام شهدای تاریخ این مرز و بوم که پاسدار این میراث بوده‌اند، با شما پیمان می‌بندم تمام تلاش خویش را جهت احیای اقتصاد و خروج کشور از دور باطل مدیریت ناکارآمد به کار گیرم. نگهبانان دائمی ایران و انقلاب، مردم هستند. مردم‌سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رأی و انتخابات است. در کنار آن، باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم. آمده‌ام تا دولت مردم را تشکیل دهم و رئیس‌جمهور همه شما باشم نه یک جناح خاص. ملت بزرگ ایران شاهدند بیش از 20 سال است درباره معیشت مردم و آینده اقتصاد ایران هشدار می‌دهم. در تدوین و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی کشور مشاوره دادم. دولت‌ها کاری نکردند. این بار آمده‌ام با کنار گذاشتن هر ملاحظه‌ای،‌ با اراده یکایک شما ملت ایران، اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم».
***
اعلام قوانین جدید برای مناظره‌های انتخاباتی
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به کرونا و جلوگیری از تجمعات تصمیم گرفته شد هر نامزد انتخاباتی با هر استانی گفت‌وگو با دوربین داشته باشد. سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی درباره زمان مناظره زنده نامزدها خاطرنشان کرد: مناظره بین نامزدهای انتخاباتی هر کدام به مدت ۳ ساعت است و این مناظره از تلویزیون پخش زنده خواهد شد. علاوه بر این اگر نامزدی به نامزد دیگر توهین کرده یا تهمت و افترا بزند و زمان آن فرد برای پاسخ دادن به این تهمت‌ها به اتمام رسیده باشد، با نظر کمیسیون به او برای دفاع از خود وقت داده می‌شود. عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: بنابراین اگر در مناظره نامزدی فکر کند وقت دارد و هیچ‌ کس نمی‌تواند پاسخ دهد، صحیح نیست، بلکه به نامزدی که به وی تهمت و افترا وارد شده، زمان داده می‌شود، حتی چنانچه نسبت سوئی به افراد خارج از مناظره داده شود، ۲ برابر وقت به آن فرد حقیقی یا حقوقی داده می‌شود که برنامه او به صورت ضبط شده پخش خواهد شد. قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: البته مناظره رادیویی میان نماینده نامزدهای انتخاباتی در رادیو اقتصاد برگزار می‌شود. در پیشنهادات بحث مستندات تولیدی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها ۲ مستند ۳۰ دقیقه‌ای بود که بر اساس این پیشنهاد مستنداتی که توسط ستادهای تبلیغاتی خود نامزدها تولید می‌شود، پخش می‌شود. ابتدا قسمت اول مستند همه نامزدها پخش می‌شود و سپس قسمت‌های بعدی. علاوه بر این بحث گفت‌وگوی کاندیداها با استان‌ها نیز مطرح است به این ترتیب که هر نامزد انتخاباتی با هر استانی گفت‌وگو با دوربین خواهد داشت که با توجه به کرونا و جلوگیری از تجمعات این تصمیم گرفته شده است. این کار جدید و به ازای آن، دشوار است اما شورآفرینی جدی و جدیدی را به همراه خواهد داشت. 
***
امیدواریم ثمره انتخابات پیش رو تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی باشد
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار امیدواری کرد ثمره انتخابات پیش رو تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و تقویت نور امید در بین مردم باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نخستین اجلاس مشترک نمایندگان ولی‌فقیه، ائمه جمعه و فرماندهان نیروی انتظامی با تبیین ابعاد و ویژگی‌های انتخابات پیش رو، اظهار امیدواری کرد این رویداد ملی، پرشورتر از همیشه و در کمال سلامت و امنیت برگزار شود و ثمره آن، تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و تقویت نور امید به افق روشن پیش رو در قلب مردم شریف باشد. 
***
کارخانه رشت الکتریک در اختیار بیت‌المال قرار گرفت
پیرو گزارش سازمان بازرسی کل کشور و دستور رئیس قوه‌ قضائیه در سفر به استان گیلان درباره کارخانه الکتریک ایران- رشت، با تکمیل پرونده و اقدامات قضایی توسط دادگستری استان گیلان، سهام این شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری بازگشت. به گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، در پی گزارش مستند و مبسوط بازرسی کل استان گیلان درباره واگذاری ناموفق شرکت الکتریک ایران-رشت و تعطیلی و توقف تولید و اشتغال در این کارخانه بزرگ و دستور مؤکد رئیس قوه ‌قضائیه و پیگیری و نظارت مستمر مسؤولان قضایی گیلان، اخیرا سهام این شرکت و اراضی و املاک کارخانه بالغ بر 5/8 هکتار در داخل شهر رشت به ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان اقاله و این اموال به بیت‌المال بازگردانده شد. شرکت الکتریک ایران- رشت به عنوان یکی از تولیدکننده‌های اصلی محصولات الکتریکی و دارای ۲ هزار کارگر، سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار شده بود ولی خریداران به رغم توافق اولیه واحد تولیدی را تعطیل کرده و به فروش گذاشته بودند. طی سفری که سیدابراهیم رئیسی بهمن سال گذشته به استان گیلان داشت، پس از بازدید از کارخانه رشت الکتریک دستور رسیدگی فوری به وضعیت این کارخانه را صادر کرد که در نهایت این واگذاری با توافق طرفین فسخ شد.

Page Generated in 0/0057 sec