printlogo


کد خبر: 233993تاریخ: 1400/3/8 00:00
تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۲ اعلام شد

آکادمی اسکار تاریخ برگزاری  نود‌و‌چهارمین دوره خود را اعلام کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آکادمی اسکار روند برگزاری اهدای جوایز ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد یکشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ۱۴۰۱) زمان اهدای جوایز نود‌و‌چهارمین دوره اسکار خواهد بود. 
در حالی که انتظار می‌رفت جوایز اسکار نود‌و‌چهارم به تاریخ‌های پیش از پاندمی بازگردد و ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود اما برگزاری مسابقات پربیننده سوپربول -که قرار است ۱۳ فوریه در لس‌آنجلس انجام شود- و مسابقات المپیک زمستانی -که ۴ تا ۲۰ فوریه برگزار خواهد شد- موجب شده تاریخ‌ها درست با تاریخ‌های برگزاری هر سال مطابقت نداشته باشد. بنابراین کماکان اسکار به زمان همیشگی خود پیش از پاندمی بازنگشته و در اواخر فصل اول سال برگزار می‌شود. گفته شده اسامی نامزدها نیز سه‌شنبه ۸ فوریه اعلام می‌شود. اگرچه این تاریخ‌ها یک ماه زودتر از آن چیزی است که امسال و در ۲۵ آوریل برگزار شد اما هنوز یک ماه با تاریخ اصلی برگزاری اسکار در سال‌های پیش از این تفاوت دارد. 
زمان نهایی برای پخش فیلم‌هایی که می‌خواهند در این رقابت حضور داشته باشند نیز ۳۱ دسامبر تعیین شده که جلوتر از تاریخ ۲۸ فوریه است که امسال به دلیل شرایط کرونایی تعیین شده بود. 
به این ترتیب فیلم‌هایی که در رقابت اسکار شرکت می‌کنند در واقع به جای ۱۲ ماه فرصت برای پخش، حدود ۱۰ ماه وقت دارند تا اکران سینمایی شوند. جوایز مدیران آکادمی (جوایز گاورنرز) هم که امسال به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره بازمی‌گردد و ۲ ماه زودتر از معمول، یعنی ۱۵ ژانویه برندگانش را معرفی می‌کند. با اعلام این تاریخ‌ها، دیگر جوایز همزمان مانند بفتا و جایزه موسسه فیلم و جوایز منتخب منتقدان و انجمن‌های سینمایی نیز می‌توانند تاریخ‌های معرفی نامزدها و برندگان‌شان را تعیین کنند. این مراسم طبق معمول توسط ABC از دالبی تئاتر در بیش از ۲۰۰ منطقه جهان به صورت مستقیم پخش می‌شود.
***
    تجلیل لوکارنو از فیلمبردار ایتالیایی «مخمصه»   
جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ از دانته اسپینوتی، فیلمبردار ایتالیایی تجلیل می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز» جشنواره فیلم لوکارنو امسال از فیلمبردار ایتالیایی «دانته اسپینوتی» که ۲ بار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد با اهدای جایزه یک عمر دستاورد تجلیل می‌کند. این جایزه که با عنوان جایزه «پدرو آلا کاری» شناخته می‌شود، در هفتاد‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو در ماه آگوست به این فیلمبردار اهدا می‌شود. لوکارنو همچنین میزبان ۲ فیلم از فیلم‌های این فیلمساز خواهد بود. وی که سال‌ها با «مایکل‌ مان» همکاری کرده، شاهد نمایش «نفوذی» فیلم نامزد اسکار و تریلر کلاسیک «مخمصه» در این جشنواره خواهد بود. اسپینوتی جایزه‌اش را طی مراسمی که۱۲ آگوست در پیازا گرانده برگزار می‌شود دریافت و روز بعد نیز در مراسم پرسش و پاسخ با حضور تماشاگران شرکت می‌کند. اسپینوتی از کارنامه‌ای پر و پیمان در طول 4 دهه کار برخوردار است. وی نخستین فیلم بلندش با عنوان «سوپ سبزیجات» را سال ۱۹۸۱ فیلمبرداری کرد که به کارگردانی سرجیو سیتی ساخته شد. وی فیلمبردار فیلم‌هایی چون «سریع و مرده» سم ریمی، «فرانکی و جانی» گری مارشال با بازی آل‌پاچینو و میشل فایفر و «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» ساخته برت راتنر است. این فیلمبردار ۲ بار نامزدی اسکار را تجربه کرده که برای «نفوذی» و «محرمانه لس‌آنجلس» است. فیلم دوم همچنین نامزدی بفتای آن سال را کسب کرد. اسپینوتی سال ۱۹۹۲ نیز جایزه بفتا را برای «آخرین موهیکان» به دست آورد. اسپینوتی ۷۷ ساله اگرچه با فیلم‌های پرفروش شناخته شده اما همچنین فیلمبردار آثار مستقل و مولف هم بوده که فیلمبرداری «افسانه دایم‌الخمر مقدس» در سال ۱۹۸۸ و «راز جنگل قدیمی» ارمانو اولمی، «نرم... نرم» لینا ورتمولر و «غیرقانونی تو» ساخته پیتر باگدانوویچ از جمله آنهاست. «نل» ساخته مایکل ایتد، «برنده و بازنده» ساخته سم ریمی، «مرد خانواده»، «اژدهای سرخ» و «پس از غروب» هر ۳ ساخته برت راتنر و «دشمنان مردم» ساخته مایکل مان از دیگر فیلم‌های این فیلمبردار هستند. جشنواره لوکارنو امسال از ۴ تا ۱۴ آگوست (۱۳ تا ۲۳ مرداد) به صورت فیزیکی و با رعایت پروتکل‌های «کووید-19» برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0052 sec