printlogo


کد خبر: 233994تاریخ: 1400/3/8 00:00
«میجر» عبدی‌پور بالاخره به فجر رسید

پس از اینکه فیلم‌های قبلی احسان عبدی‌پور راهی به جشنواره فجر پیدا نکردند، سرانجام آخرین فیلم او یعنی «میجر» به‌رغم اینکه در جشنواره فجر داخلی پذیرفته نشد اما در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی‌آید.  به گزارش «وطن‌امروز»، احسان عبدی‌پور که تاکنون ۴ فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است، با هیچ کدام از آثارش موفق به رقابت در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر نشده است. عبدی‌پور فیلمسازی برخاسته از بوشهر است و آنچه از او در ذهن سینماگران و سینمادوستان باقی مانده تقلایش برای حضور در جشنواره فیلم فجر دوره سی‌و‌یکم است؛ کارگردانی که با «تنهای تنهای تنها» پا به این عرصه گذاشت و نام فیلمش را برگرفته از تنهایی‌های خود در مسیر مصائب این فیلم می‌داند؛ همان فیلمی که اگرچه دشواری‌های ساختش در ذهن فیلمسازش باقی ‌مانده اما قصه و بازی نقش‌آفرینان نوجوانش در همان دوره از جشنواره تحسین خبرنگاران و منتقدان را برانگیخت.  
احسان عبدی‌پور در دومین گام سراغ «تیک‌آف» رفت؛ فیلمی که اگرچه هنوز رنگ و بوی جنوب می‌داد و اساسا در پی تصویرگری ویژگی‌های آن منطقه بود اما نمی‌توان آن را فیلمی بومی دانست. عبدی‌پور در «تیک آف» برخلاف نخستین ساخته‌اش سراغ چهره‌های نام‌آشناتر رفت. حضور چند بازیگر مطرح سینما، گویی او را از سینمای مورد علاقه‌اش دور کرده بود، تا آنجا که حتی نام فیلم بر جانش نمی‌نشست؛ خودش هم می‌گفت دوست دارد «تیک آف» با نام اولیه‌اش یعنی «آه‌ ای عبدالحلیم» شناخته شود اما گویی مناسبات تجاری این اجازه را نمی‌داد. عبدی‌پور بعدتر با «پاپ» بازگشتی به همان سبک و سیاق مورد علاقه‌اش در فیلمسازی داشت؛ فیلمی که حال و هوای بومی و حضور نابازیگران آن را تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ساخته‌هایش کرد.  عبدی‌پور این بار در آخرین فیلم خود با همکاری حمید فرخ‌نژاد «میجر» را ساخته است؛ ۲ هنرمند از جنوب کشور که محصول‌شان این بار هم حال و هوای بومی دارد.
 احسان عبدی‌پور درباره شرایط تولید آخرین فیلم خود می‌گوید: «شرایط تولید «میجر» بسیار آرمانی و دلی بود و واقعا حمید فرخ‌نژاد برای این فیلم هزینه کرد، همه می‌خواستیم فیلمی که دغدغه‌مان بود را بسازیم، هر چند برای آن هزینه می‌دادیم و از دستمزد و آسایش‌مان برای کار می‌گذشتیم و می‌دانستیم این نوع سینما دکان دونبشی نیست که بخواهیم از آن درآمدزایی داشته باشیم».

Page Generated in 0/0054 sec