printlogo


کد خبر: 234003تاریخ: 1400/3/8 00:00
اخبار

شکست سنگین والیبال ایران مقابل ژاپن
ملی‌پوشان والیبال ایران در نخستین دور از مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ والیبال دیروز جمعه مقابل ژاپن قرار گرفتند و بازی را واگذار کردند. تیم‌ ملی ژاپن که هم‌گروه ایران در المپیک است، در یک بازی یکطرفه توانست ایران را شکست دهد. ژاپن جزو نخستین تیم‌هایی بود که برای المپیک و لیگ ملت‌های والیبال خود را آماده کرد و با بازی‌های تدارکاتی، بین بازیکنانش هماهنگی به وجود آورد. این در حالی است که تیم ‌ملی ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی پا به این رقابت‌ها گذاشت. عدم شناخت کافی آلکنو از تیم ‌ملی و عدم هماهنگی بازیکنان باعث شد ایران در این بازی عملکرد خوبی نداشته باشد و با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست بخورد. به نظر می‌آید با گذشت زمان و شناخت بیشتر سرمربی ایران، ملی‌پوشان بتوانند در ادامه کار به نتایج بهتری دست پیدا کنند. سعید معروف به دلیل سرماخوردگی نتوانست در این دیدار ملی‌پوشان ایران را همراهی کند و غایب بزرگ این بازی نام گرفت.
***
واکنش طارمی به پیشنهاد ۶۰ میلیون یورویی تاتنهام
مهاجم تیم ‌ملی فوتبال کشورمان به موضوع پیشنهاد ۶۰ میلیون یورویی‌اش از باشگاه تاتنهام واکنش نشان داد. مهدی طارمی درباره ادامه حضورش در پورتوی پرتغال اظهار داشت: من در پورتو خیلی خوشحالم و در آنجا جا افتاده‌ام. اگر پیشنهادی به باشگاه ارائه شود، دیگر تصمیمش با باشگاه است. من با این باشگاه قرارداد دارم و باید ببینیم در آینده چه می‌شود. در تمام لیگ‌ها بتازگی مسابقات تمام شده است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. وی در واکنش به خبر خبرنگار پرتغالی مبنی بر پیشنهاد 60 میلیون یورویی تاتنهام تصریح کرد: من از موقعی که به ایران آمده‌ام تمام تمرکزم را روی تیم‌ ملی گذاشتم تا عملکرد خوبی برای تیم ‌ملی داشته باشم و به مرحله بعدی صعود کنیم. خیلی پیگیر خبرهای دیگر نیستم و چنین چیزی نشنیده‌ام ولی باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. مهاجم تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که دوست دارد در چه تیمی فوتبال بازی کند، گفت: یک تیم‌هایی هستند که مهاجم ندارند. من دوست دارم جایی بروم که بتوانم بازی کنم ولی همه چیز به باشگاه پورتو  بستگی دارد. همه می‌دانند من طرفدار چه تیمی هستم ولی ممکن است که یک زمانی به تیم رقیبش بروم، آن وقت مشکل درست می‌شود. 
***
یزدانی با ضربه فنی المپیک را از دست داد
امیرمحمد یزدانی با ضربه فنی مقابل مرتضی قیاسی از رسیدن به المپیک توکیو بازماند. به گزارش ایسنا، رقابت انتخابی درون‌اردویی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم‌ ملی کشتی آزاد برای شناخت نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو صبح دیروز میان امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد. در این مبارزه که با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار شد، قیاسی با بدنی آماده و نمایشی مسلط موفق شد با ضربه فنی به برتری برسد و به عنوان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو معرفی شود. قیاسی تا ثانیه پایانی ۱۰ بر ۵ پیش بود و در لحظات آخر موفق به ضربه فنی یزدانی شد. این مبارزه در ۳ دقیقه وقت نخست با حساب یک بر صفر به سود یزدانی به پایان رسید. کادر فنی تیم‌ ملی پیش از انجام این مبارزه اعلام کرده بود رقابت انتخابی این وزن در یک‌ مبارزه برگزار می‌شود و در صورت صلاح‌دید مربیان و اشتباهات داوری، مبارزه تکرار خواهد شد و باید دید با توجه به شکست یزدانی آیا این مبارزه تکرار می‌شود یا خیر؟ امیرمحمد یزدانی چندی پیش در رقابت‌های گزینشی آسیا در قزاقستان با کسب مدال نقره موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم شد و قیاسی نیز به مدال برنز آسیا رسید. تاکنون رقابت انتخابی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با معرفی رضا اطری و حسن یزدانی برگزار شده و قرار است نمایندگان ایران در ۳ وزن باقیمانده ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز با اعزام به تورنمنت لهستان که ۱۸ و ۱۹ خردادماه برگزار می‌شود، مشخص شوند. 
***
پیرلو  برکنار شد
باشگاه یوونتوس از برکناری سرمربی خود خبر داد. به گزارش فارس، باشگاه یوونتوس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آندره‌آ پیرلو فصل آینده سرمربی تیم نخواهد بود و از تیم جدا می‌شود. به همین خاطر باشگاه یوونتوس از آندره‌آ تقدیر و تشکر و برای این اسطوره باشگاه در آینده آرزوی موفقیت می‌کند. پیرلو ابتدای فصل گذشته جانشین مائوریتسیو ساری شد ولی نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و یوونتوس قهرمانی سری آ را از دست داد و در جایگاه چهارم ایستاد. از سوی دیگر فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی مدعی شد قرارداد ماسیمیلیانو آلگری با یوونتوس امضا شده و بزودی رسما این خبر اعلام خواهد شد. قرارداد آلگری با بانوی پیر تا سال 2025 اعتبار دارد و این مربی ایتالیایی سالانه 9 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد. 
***
واکنش جالب لاپورتا به شایعات بازگشت گواردیولا روی نیمکت بارسلونا
رئیس باشگاه بارسلونا به شایعات بازگشت گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسلونا واکنش نشان داد. 
خوان لاپورتا در واکنش به سوال خبرنگاران درباره احتمال جانشینی پپ گواردیولا و ژاوی هرناندز به جای رونالد کومان روی نیمکت مربیگری بارسلونا گفت: آنچه درباره پپ اکنون در ذهنم می‌آید قهرمانی او به همراه سیتی در لیگ قهرمانان اروپاست. او به همراه بارسلونا قهرمان اروپا شد و اگر به همراه سیتی هم قهرمان شود، برای من و دوستدارانش خبری خوشحال‌کننده است. وی افزود: من به اینجا نیامدم تا درباره آرزوهایم صحبت کنم، بلکه به اینجا آمدم که اهدافم را محقق کنم. من آرزویی را برای شما شرح نمی‌دهم که مثل گوجه‌فرنگی در ذهنم است. کومان با باشگاه قرارداد دارد و باید به او احترام بگذاریم. شما درباره مربیان زیادی صحبت می‌کنید که می‌خواهند روی نیمکت بارسلونا باشند اما ما در نهایت باید تصمیم‌گیری کنیم. 

Page Generated in 0/0077 sec