printlogo


کد خبر: 234013تاریخ: 1400/3/8 00:00
اخبار

درج نشان «اهدای عضو» روی «کارت‌های ملی» با تصویب دولت
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از پیگیری و تصویب درج نشان «اهدای عضو» روی «کارت‌های ملی» خبر داد. دکتر نجفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه در ایران حدود ۱۰ درصد بزرگسالان‌ ما کارت اهدای عضو دارند؛ این در حالی است که این آمار در آمریکا به ۵۶ درصد می‌رسد و در انگلیس نیز بیش از یک‌سوم بزرگسالان کارت اهدای عضو دارند. در کشورهای غربی روی گواهینامه افراد درج می‌شود که فرد تمایل به اهدای عضو دارد. وی در ادامه افزود: در ایران ۸ سال پیگیری کردیم که نشان تمایل به اهدای عضو روی گواهینامه درج شود اما نسبت به این امر موفق نشده بودیم؛ حتی یک بار تا کمیسیون اجتماعی دولت رفت و رد شد. ما مجددا از طریق وزارت بهداشت، وزارت کشور و راهنمایی و رانندگی اقدام کردیم و با پیگیری دکتر جهانگیری دوباره موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد که ما را دعوت کردند و دلایل‌مان را توضیح دادیم. خوشبختانه درخواست ما مبنی بر درج نشان «اهدای عضو» روی کارت‌های ملی را این بار پذیرفتند و چند روز قبل هم این درخواست در هیات دولت تصویب شد. حتی به این صورت تصویب شد که نه‌تنها روی کارت گواهینامه، بلکه در اطلاعات کارت ملی ثبت شود که فرد تمایل به اهدای عضو دارد. قرار است طی روزهای آینده این مصوبه ابلاغ شود و بعد باید برای اجرایی شدن آن را پیگیری کنیم. 
***
برخورد پلیس با استخراج‌کنندگان رمز ارزها
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارزها خبر داد و در عین حال تاکید کرد هیچ صرافی‌ای مجوز خرید و فروش رمز ارزها را ندارد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره استخراج غیرمجاز رمزارزها در پایتخت اظهار کرد: در تهران بزرگ مواردی داشته‌ایم که افراد در منازل و... اقدام به استخراج رمزارزها کرده‌اند که ما با این موارد برخورد کردیم. حتی مواردی را در اطراف تهران کشف و با آن برخورد کردیم. رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ صرافی‌ای مجوز خرید و فروش رمزارزها را ندارد، اضافه کرد: در این موارد پلیس همراه دستگاه‌هایی است که با استخراج غیرقانونی و غیرمجاز رمزارزها مبارزه می‌کنند. به گفته وی، در موارد متعددی نیز تاکنون پلیس اقدام به کشف دستگاه‌های ماینر و بازداشت استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارزها کرده است. 
***
افزایش نسبی دما طی ۵ روز آینده
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۵ روز آینده، در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۵ روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی ۲ روز آینده در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور و از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق کشور افزایش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه انتظار می‌رود. وی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (۸ خرداد) صاف تا کمی‌ ابری و طی روز یکشنبه (۹خرداد) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۲ درجه و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
بیماری «قارچ سیاه» تهدید‌کننده است
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت این بیماری در کشور، توضیحاتی درباره علت بروز بیماری قارچ سیاه در میان مبتلایان کرونا ارائه کرد. دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بیماری عفونی قارچ سیاه یا موکورمایکوزیس گفت: این بیماری در همه نقاط دنیا ممکن است رخ دهد؛ بیماری قارچی مهاجم که بیشتر مخاط بینی و ریه را درگیر می‌کند و بیمارانی که کورتون با دوز بالا دریافت می‌کنند، ممکن است گرفتار این بیماری شوند. همچنین بیمارانی که در هند به دلیل کرونا در حد بالایی دگزامتازون دریافت کرده بودند، دچار بیماری قارچ سیاه شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه این بیماری از کرونا کشنده‌تر است، اظهار کرد: درمان بیماری به داروی ضدقارچ نیاز دارد که در هند شاید به دلیل مسائل مالی و اینکه نتوانستند به بیماران این دارو را بدهند بیماری نیز گسترش بیشتری یافت. چند ماه قبل ما در ایران یک مورد از ابتلا به بیماری قارچ سیاه در بیمارستان لقمان داشتیم که به دلیل تزریق دگزامتازون زیاد این بیماری را گرفته بود که پس از بهبودی از کرونا ۴ تا ۶ هفته هم درمان عفونت قارچی را دریافت کرد و با حال عمومی خوب هم از بیمارستان مرخص شد. مردانی ادامه داد: به هیچ عنوان مردم به شکل سرخود اقدام به مصرف کورتون نکنند؛ در صورتی که عوارض این بیماری به چشم برسد باید چشم تخلیه شود. 
***
افزایش مرخصی 9 ماهه زایمان ابلاغ شد
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور دستور اداری به شعب این سازمان در سراسر کشور اجرای مصوبه هیأت‌وزیران مبنی بر افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه را ابلاغ کرد. به گزارش مهر، در دستور اداری صادر شده از سوی دکتر مصطفی سالاری آمده است: در اجرای مصوبه هیات‌وزیران مبنی بر پیش‌بینی بار مالی ناشی از افزایش مدت مرخصی زایمان در لوایح بودجه سنواتی یا لحاظ کردن به عنوان دیون دولت، توجه واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی را به رعایت نکاتی چند معطوف کرده است. بیمه‌شدگان زن با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری و بارگذاری مدارک و مستندات مربوط شامل تصویر شناسنامه مادر، گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و گواهی پزشک ذی‌ربط، می‌توانند در صورت تمایل از افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بهره‌مند شوند. واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی موظفند با رعایت همه شرایط قانونی، نسبت به صدور سند پرداخت کمک‌بارداری (مرخصی زایمان) موضوع این دستور اداری و ارسال آن به اداره کل امور مالی اقدام کنند. 

Page Generated in 0/0059 sec