printlogo


کد خبر: 234045تاریخ: 1400/3/9 00:00
اخبار

قانون 5 تعویض تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید شد
هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) به ‌عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال اجرای قانون 5 تعویض در مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۲ مورد تایید قرار داد. بر این اساس با تصویب IFAB جام‌جهانی 2022 قطر نخستین جام تاریخ با اجرای 5 تعویض در هر مسابقه به شمار می‌رود و از این نظر منحصر به فرد تلقی خواهد شد. در بیانیه IFAB آمده است: قانون اجرای 5 تعویض که با از سرگیری مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به تصویب رسید تا پایان دسامبر 2022 برای تمام مسابقات رسمی اجرا خواهد شد. تمدید مهلت استفاده از این قانون بر اساس مطالعات و تحقیقاتی است که پیرامون شیوع بیماری کرونا در فوتبال و تاثیر افزایش تعداد تعویض‌ها در جهان انجام شده است. پیش از این اتحادیه فوتبال اروپا نیز بر اجرای این قانون در مسابقات یورو 2020 تاکید کرده بود؛ رقابت‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و قرار است خردادماه سال جاری برگزار شود. قانون اجرای 5 تعویض در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و اکثر لیگ‌های اروپایی جز لیگ برتر انگلیس اجرا می‌شود. این قانون با توجه به فشردگی مسابقات بعد از تعطیلی طولانی‌مدت رقابت‌ها و در راستای حمایت از سلامتی بازیکنان فوتبال به مرحله اجرا گذاشته شد. بر این اساس در جام‌جهانی 2022 قطر شاهد اجرای 5 تعویض در هر مسابقه خواهیم بود که به این صورت رکورد تازه‌ای در تعداد بازیکنان به میدان رفته در این مسابقات ثبت می‌شود، چرا که اعضای کادر فنی تیم‎‌ها می‌توانند در هر بازی به 11 بازیکن ترکیب اصلی و 5 یار تعویضی و مجموع 16 بازیکن میدان بدهند. 
***
تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی کوچک دعوت شد
با دعوت فدراسیون فوتبال تایلند، تیم ‌ملی فوتسال ایران به جام‌جهانی کوچک دعوت شد. پس از منتفی شدن حضور ایران در تورنمنت شش‌جانبه تایلند، حالا دعوتنامه رسمی تایلند برای حضور تیم ‌ملی فوتسال ایران در تورنمنت اینترکنتینانتال به فدراسیون فوتبال رسیده است. در حالی که اما و اگرهای زیادی درباره برگزاری تورنمنت تایلند با توجه به شرایط کرونا مطرح شده بود، سرانجام دعوتنامه این کشور برای تیم ‌ملی فوتسال ایران به فدراسیون فوتبال رسید. این تورنمنت به دلیل حضور ۱۲ تیم از جهان به جام‌جهانی کوچک معروف شده و می‌تواند تدارکات مناسبی برای تیم ‌ملی فوتسال پیش از حضور در جام‌جهانی باشد. بنا به اعلام تایلند، تورنمنت اینترکنتینانتال با حضور ۱۲ تیم و در قالب 4 گروه از ۱۰ تا ۲۰ جولای (۱۹ تا ۲۹ تیر) در سالن بانکوک آره‌نا (سالن جام‌جهانی ۲۰۱۲) برگزار خواهد شد. با توجه به حضور ایران در تورنمنت شیراز در نیمه تیر، باید دید کادرفنی برای حضور در این تورنمنت باکیفیت برنامه‌ریزی خواهد کرد یا نه؟
***
شرط PSG برای موافقت با انتقال پوچتینو به رئال‌مادرید
باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای فسخ قرارداد پوچتینو و موافقت با انتقال این مربی به رئال‌مادرید ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو می‌خواهد. به گزارش اسپورت، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید رئال‌مادرید زیاد است. رسانه‌های اسپانیایی روز پنجشنبه از پوچتینو به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزینی زیدان سخن به میان آوردند. پوچتینو سابقه کار کردن در اسپانیا را دارد. او قبل از آنکه هدایت پاری‌سن‌ژرمن را بر عهده گیرد، از علاقه خود برای مربیگری در رئال‌مادرید خبر داد اما در نهایت هدایت تیم پاریسی را بر عهده گرفت. شبکه دیونسا سنترال اسپانیا اعلام کرد پوچتینو یکی از گزینه‌های اصلی هدایت رئال‌مادرید است و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هم با یک شرط با جدایی این مربی موافقت خواهد کرد و آن گرفتن ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو برای فسخ قرارداد است. پوچتینو رابطه خوبی با لئوناردو، مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن ندارد و این باعث شده است جدایی او قبل از پایان قراردادش محتمل باشد. او یک فصل دیگر با تیم قرارداد دارد. این مربی آرژانتینی در فصل نخست حضورش در پاری‌سن‌ژرمن عملکرد خوبی از خود نشان نداد، چرا که تیم تحت هدایتش هم در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود و هم در لیگ فرانسه قهرمانی را از دست داد. 

Page Generated in 0/0061 sec