printlogo


کد خبر: 234047تاریخ: 1400/3/9 00:00
مشکلاتی که برخلاف ادعای دولت، استقلال بدون حل آنها نمی‌تواند به فرابورس برود
واگذاری، حلال مصائب نیست

باشگاه استقلال در حالی که گفته می‌شود در آستانه ورود به فرابورس قرار دارد، با چندین مشکل بزرگ روبه‌رو است. وجود چندین سوال بدون پاسخ با محوریت باشگاه استقلال در آستانه ورود ۱۰ درصد از سهام این باشگاه به فرابورس، موجب نگرانی هواداران این باشگاه از آینده نامعلوم شده است. این باشگاه با ابهامات فراوانی مواجه است که این ابهامات عملکرد تیم مدیریتی این باشگاه را زیر سوال برده است. 
 
* جا ماندن از کورس قهرمانی
با اینکه آبی‌پوشان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارند اما واضح است این شانس بسیار کمرنگ بوده و شاید تنها وقوع اتفاقات عجیب و غریب باعث قهرمانی آنها در این فصل شود. در حال حاضر آبی‌پوشان ۱۱ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و در صورت پیروزی در دیدار معوقه مقابل شهرخودرو این فاصله به ۸ امتیاز کاهش می‌یابد. باز هم با توجه به اینکه تنها ۷ هفته تا پایان فصل باقی مانده است، شانس جبران ۸ امتیاز در ۷ هفته خیلی زیاد نیست، بویژه که ۲ تیم ۴۸ امتیازی در جدول حضور دارند. 
 
* وضعیت نامعلوم ۲ بازیکن خارجی
در فصلی که بر اساس یک قانون خلق‌الساعه استفاده از بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران ممنوع شد، حضور ۲ بازیکن باکیفیت خارجی برای استقلال یک غنیمت بود اما رفتارهای مالی نامناسب باشگاه با این دو بازیکن در طول ماه‌های اخیر، سوال‌برانگیز است. با اینکه دیاباته و میلیچ برادری خود را به استقلال ثابت کرده‌اند اما کماکان مطالبات‌شان پرداخت نشده و هیچ چراغ سبزی هم از سوی باشگاه برای تمدید به این دو بازیکن داده نشده است. 
 
* تمدید قراردادها
در فوتبال حرفه‌ای عرف است بعد از به صدا در آمدن سوت آغاز نیم‌فصل دوم، باشگاه‌ها سراغ تمدید قرارداد با بازیکنان مورد نظرشان می‌روند. در لیست استقلال ۱۰ بازیکن حضور دارند که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد و بعید است هیچ‌یک از آنها در لیست تمدید قرارداد نباشند. با این وضعیت هنوز باشگاه استقلال اقدامی برای مذاکره و تمدید قرارداد با سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و محمد نادری نکرده‌ است. 
 
* بلاتکلیفی هیأت‌مدیره
بعد از بازداشت اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال، ۲ ابهام بزرگ پیش آمد؛ ابهام اول اینکه ملاک انتخاب اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال چه بوده و آیا این نفرات از فیلترهای نظارتی عبور نمی‌کنند؟ و سوال دوم اینکه حالا که چنین مشکلی برای او پیش آمده، چرا وزارت ورزش در قبال آن سکوت کرده و موضعی کاملا انفعالی گرفته است؟! آیا نباید با سرعت وضعیت هیات‌مدیره یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ورزشی کشور مشخص شود؟ این مشکل به تنهایی می‌تواند پیامدهای بیشتری هم برای باشگاه استقلال داشته باشد که نخستین آن حق امضاست که باعث شده فعلا مدیران این باشگاه در استفاده از حساب‌های مالی خود محدودیت‌هایی داشته باشند. 
 
* پنجره‌ای که گاهی باز است
پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌پوشان باز هم بسته شد و البته بسته ماند. این اتفاقی جدید و عجیب در حوزه باشگاه استقلال نیست و در چند سال اخیر معمولا پنجره این باشگاه بسته بوده است. پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها آنقدر بسته است که با کمی اغراق بتوان گفت گاهی باز بوده و در اغلب موارد این باشگاه با محدودیت‌های نقل و انتقالاتی مواجه بوده است. استقلال بزرگ‌ترین ضربه از محدودیت‌های نقل و انتقالاتی را در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا متحمل شد که نه تنها نتوانست از بازیکنان جدید استفاده کند، بلکه حتی امکان استفاده از داریوش شجاعیان را هم از دست داد تا مجید نامجو‌مطلق، سرمربی وقت آبی‌ها با دستانی کاملا بسته و خالی در مرحله گروهی حضور پیدا کند.

Page Generated in 0/0057 sec