printlogo


کد خبر: 234070تاریخ: 1400/3/9 00:00
اخبار

در پی درگذشت والد نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان  صادر شد
پیام تسلیت رهبر انقلاب به حجت‌الاسلام محامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت والد حجت‌الاسلام محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان‌و‌بلوچستان و امام جمعه زاهدان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مصطفی محامی دامت توفیقاته
درگذشت والد مکرم را که عالمی پرهیزگار و پارسا بودند، به جنابعالی و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم بزرگوار و بقای عمر و توفیق جنابعالی را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای - ۸ خرداد ۱۴۰۰
***
انتخابات سوریه پیام معناداری به دشمنان این کشور بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، این رویداد را پیام مقتدر و معناداری به دشمنان سوریه برشمرد. در بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: «بی‌شک این رخداد مبارک و تاریخی که نماد اراده ملت سوریه در حفظ استقلال کشور برابر توطئه‌ها و طمع‌ورزی‌های دشمنان امت اسلامی و حمایت و پایبندی آنان به آرمان‌های مقاومت و تداوم مبارزه با تروریسم تکفیری و رژیم جعلی و گرگ‌صفت صهیونیستی است، از یک سو پیام مقتدر و معناداری به دشمنان سوریه محسوب و از سوی دیگر نویدبخش طلوع آینده‌ای درخشان و پرفروغ برای آن سرزمین خواهد بود».
***
نامزدهای انتخابات مجاز نیستند به موضوع «سرباز حرفه‌ای» بپردازند
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: نامزدهای ریاست‌‌جمهوری به هیچ عنوان مجاز نیستند برای جذب رای به موضوعاتی مانند سرباز حرفه‌ای بپردازند. سردار ابوالفضل شکارچی درباره اینکه آیا کاندیداهای ریاست‌جمهوری مجاز هستند برای جذب رای به موضوعاتی مانند سرباز حرفه‌ای بپردازند، اظهار داشت: پرداختن به موضوع سرباز حرفه‌ای مستلزم کار کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح است. به عبارت دیگر، هر آنچه در اقتدار دفاعی کشور اثر داشته باشد و بتواند از ظرفیت عظیم جوانان کشور استفاده کند و منافع جوانان را هم مدنظر داشته باشد، ستاد کل نیروهای مسلح به آن می‌پردازد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: البته نتیجه این کارهای کارشناسی به‌گونه‌ای خواهد بود که علاوه بر توجه به جوانان، آسیبی هم به امنیت و منافع ملی و قدرت بازدارندگی کشور وارد نمی‌شود؛ با این توضیح که تمام ملاحظاتی که درباره جوانان عزیز کشور وجود دارد نیز مدنظر قرار می‌گیرد. سردار شکارچی در ادامه تأکید کرد: کاندیداهای ریاست‌جمهوری به هیچ عنوان مجاز نیستند که برای جذب رای به موضوعاتی مانند سرباز حرفه‌ای بپردازند؛ آنها می‌دانند که نباید بعضی کلیدواژه‌هایی را که صرفا کاربرد انتخاباتی دارد استفاده کنند. 
***
رئیس مجلس سوریه انتخاب مجدد قالیباف به ریاست مجلس را تبریک گفت
رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در پیامی به محمدباقر قالیباف، انتخاب مجدد وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت. در بخشی از پیام حموده صباغ آمده است: «ما در مجلس الشعب بشدت خواستار تقویت روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و افزایش تماس‌ها و رایزنی‌ها هستیم، چرا که شکوفایی و تحقق منافع ۲ ملت و ۲ مجلس را به همراه خواهد داشت».
***
۱۶ خرداد اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات شوراها اعلام می‌شود
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت اسامی کاندیداهای نهایی انتخابات شوراها ۱۶ خرداد به وزارت کشور اعلام می‌شود. احمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در مرحله رسیدگی به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده در تمام استان‌هاست، اظهار کرد: هیات مرکزی مشغول بررسی اعتراضات بوده که پیش‌بینی می‌شود به بخشی از شکایات پاسخ مثبت داده شود و افراد به گردونه رقابت برگردند. وی با بیان اینکه کار هیات عالی نظارت بر استان تهران تمام شده است، گفت: البته هیات مرکزی نظارت اجازه اعمال ماده ۶۳ را به هیات استان تهران داد که ما این کار را در برخی از پرونده‌ها انجام دادیم. بدین معنا که بر اساس استعلام نهادهای مسؤول می‌توانیم نظرمان را درباره افراد تایید‌شده یا ردشده تغییر دهیم. این اتفاق در موارد اندکی در استان تهران رخ داد. نادری در پایان گفت: هیات مرکزی نظارت امروز (دیروز شنبه) نتیجه نهایی درباره رسیدگی به شکایات داوطلبان انتخابات شوراها را مشخص می‌کند. یک هفته زمان برای جمع‌بندی دارد و در نهایت ۱۶ خرداد اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات شوراها به وزارت کشور اعلام می‌شود. 

Page Generated in 0/0076 sec