printlogo


کد خبر: 234096تاریخ: 1400/3/10 00:00
آیه یأس‌خوان‌ها پیاده‌نظام‌ دشمن هستند

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی*: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی اگر مردم در صحنه حضور نداشتند و همراهی نمی‌کردند، حتی اگر ما صاحب همه‌‌جور امکانات و تسلیحات هم بودیم، امکان نداشت به پیشرفتی که امروز به آن نائل شده‌ایم، دست پیدا ‌کنیم. آنچه به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توان و قدرت داد تا توانستند نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا کنند و با قدرت به پیش ببرند، حمایت مردم از این انقلاب بود و دقیقا به همین دلیل نظام و انقلاب ما مردمی است. 
اگر وقایع و اتفاقات صدر اسلام را بررسی کنیم، به این نتیجه تاریخی می‌رسیم که وقتی مردم در صحنه حضور نداشته باشند، حتی ائمه معصومین هم نمی‌توانند جامعه را رهبری کنند و حکومت تشکیل دهند، لذا مردم مهم‌ترین عامل بقای نظام هستند و باید تلاش کرد در صحنه باقی بمانند. 
قطعا هر چه مردم بیشتر در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت کنند، بر مشروعیت، مقبولیت، امنیت و قدرت ملی کشور افزوده می‌شود، لذا کسانی که آیه یأس می‌خوانند و با صحبت‌ها و عملکرد خود بر این حضور حداکثری تأثیر منفی می‌گذارند، در زمین دشمنان نظام بازی می‌کنند و به تعبیری پیاده‌نظام دشمن هستند. 
امروز نخبگان و خواص جامعه باید برای مردم از اقدامات و خدمات بزرگ نظام اسلامی بگویند. ایران اسلامی امروز قدرتمندترین کشور در منطقه غرب آسیاست و چنین نظام توانمند و قدرتمندی را که منشأ تحول در سایر کشورها شده باید محترم بشماریم. مردم را امیدوار کنیم که این کشور توانسته به جایی برسد که با آمریکا مبارزه ‌کند و آن را به زانو درآورده است. 
نباید به واسطه یک جریان یا فردی که رأی نمی‌آورد یا شخصا امید به آینده ندارد، نظام را زیر سوال برد. انتخابات فرصتی تاریخی برای تعیین سرنوشت کشور و پیوند مردم با نظام اسلامی است و نتیجه آن، حل تدریجی تمام مشکلات کشور بویژه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است. 
همگان ـ بویژه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ـ باید بدانند آنچه از رأی آوردن آقای زِیْد یا آقای عَمْرو مهم‌تر است، اصل نظام است، لذا مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی توصیه کنید و در مقابل اصل انتخابات مخالف‌خوانی نکنید. حضرت امام(ره) فرمودند: «حفظ نظام حتی از عبادت‌های فردی هم مهم‌تر است». 
بنابراین تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید اولویت کاندیداهای ریاست‌جمهوری باشد. ذکر این نکته نیز بسیار ضروری به نظر می‌رسد که نامزد‌های انتخابات از دادن وعده‌هایی که توان عمل کردن به آن را ندارند به‌ جد بپرهیزند، چرا که اگر خلاف این وعده‌ها عمل کنند، مردم به مرور دچار یأس خواهند شد. 
* عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

Page Generated in 0/0051 sec