printlogo


کد خبر: 234102تاریخ: 1400/3/10 00:00
اخبار

نهایی شدن لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شوراها تا ۱۲ خرداد
رئیس شورای ائتلاف استان تهران از احتمال مشخص شدن لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران تا ۱۲ خرداد سال جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی چمران در تشریح روند جمع‌بندی لیست ۲۱ نفره شورای ائتلاف برای شورای شهر تهران گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، مصاحبه با افراد آغاز شده تا از میان ۸۴ نفر به لیست ۲۱ نفره برسیم. در این راستا جداولی تهیه شده که در آن حداقل‌هایی در نظر گرفته شده همانند اینکه بیش از نیمی از افراد باید جوان باشند، البته جوانی باتجربه، توانمند و کاردان و دارای تحصیلات مرتبط و خلاق که بتواند در شورا منشأ کار مؤثر باشد. 
وی افزود: از سوی دیگر افراد پیشکسوت که دارای تجربه هستند حضور خواهند داشت تا خلاقیت و تجربه کنار هم قرار گیرند و شورایی محرک و متحول شکل بگیرد. قطعا اگر تنها افراد تازه‌کار وارد شورا شوند معلوم نیست نتیجه خوبی حاصل شود و اگر هم فقط افراد قدیمی وارد شورا شوند باز هم ممکن است تحول و تحرک مورد نیاز شهر و مدیریت شهری ایجاد نشود ولی اگر این دو کنار یکدیگر باشند یعنی نیروهای جوان و کسانی که تجربه در شورا و شهرداری دارند، می‌تواند نتیجه مثبتی حاصل شود. 
رئیس شورای ائتلاف استان تهران ادامه داد: تمام تخصص‌های مورد نیاز مدنظر قرار می‌گیرد به شکلی که چند معمار شهرساز، چند حقوقدان، چند اقتصاددان و چند متخصص ترافیک نیاز داریم و این موارد احصا شده که حدود ۱۵ تخصص است. در حقیقت بر اساس نیازهایی که شورا و کمیسیون‌های شورا دارند این نیازسنجی‌ها انجام شده است. 
***
رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد
تأثیر قطع برق بر مدیریت ترافیک و امنیت
سردار حسین رحیمی درباره خاموشی‌های اخیر که ناشی از قطع برق در برخی مناطق تهران است، گفت: واقعیت این است که قطع برق مشکلات زیادی در حوزه ترافیک برای پلیس راهور ایجاد کرده و علاوه بر آن در انضباط‌‌بخشی و ارتقای امنیت پایتخت نیز مشکلاتی رقم ‌زده است. از این رو امیدوارم این مساله زودتر حل شود و مسؤولان مربوط اقدامات لازم را برای جلوگیری از قطع برق انجام دهند. به گزارش ایسنا، وی درباره تاثیر استخراج رمز‌ارزها بر قطع برق که منجر به دستور اخیر رئیس‌جمهوری برای توقف تولید ارز دیجیتال نیز شده است، تصریح کرد: همان‌طور که در عمل هم نشان داده‌ایم، ما در پلیس پایتخت این آمادگی را داریم با هرگونه فعالیت غیرقانونی برای استخراج رمزارزها و فعالیت ماینرها برخورد کنیم و این موضوع را به وزارت نیرو نیز اعلام کرده‌ایم که هر جایی را در سطح شهر تهران اگر به ما اعلام کنند ما با تمام توان با فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمزارزها برخورد خواهیم کرد. رئیس پلیس پایتخت افزود: ما این آمادگی را داریم و قبلا نیز اعلام کرده‌ایم. علاوه بر آن در صورت مشاهده چنین مواردی خودمان نیز وارد عمل شده و با آن برخورد می‌کنیم. 
***
۷۰ هزار مبتلا به «ام‌اس» در ایران
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی وزارت بهداشت در حوزه بیماری ام‌اس، گفت: طی دهه‌های اخیر شیوع بیماری ام‌اس در کشور بویژه در مناطق شهری افزایش یافته است. دکتر مهدی شادنوش با اشاره به وضعیت بیماران‌ ام‌اس در کشور، گفت: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه بیماران خاص معاونت درمان وزارت بهداشت، تا امروز ۷۰۰۰۰ بیمار مبتلا به ‌ام‌اس در کشور برآورد شده است. 
وی با بیان اینکه شیوع بیماری ام‌اس همچنان با نسبتی 5/2 برابری در زنان بیش از مردان بوده و بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۵ سال است، گفت: متوسط شیوع این بیماری بر اساس آمارهای جهانی به میزان ۱۱۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و میزان بروز آن نیز 2/5 به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. البته این نسبت در کشورهای مختلف متفاوت است. شادنوش ادامه داد: در ایران نیز شیوع ام‌اس معادل ۸۷ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و کشورمان از نظر شیوع ام‌اس در شمار کشورهای با شیوع بالا محسوب می‌شود. در عین حال باید توجه کرد که طی دهه‌های اخیر شیوع بیماری ام‌اس در کشور بویژه در مناطق شهری افزایش یافته است. این مساله اهمیت تشخیص و کنترل بیماری در جوانان و میانسالان را با توجه به شیوع متوسط تا بالای این بیماری در کشور نشان می‌دهد. 
***
رشد ۱۴۰ درصدی جمع‌آوری فطریه
مدیرکل امور اجرایی زکات از رشد ۱۴۲ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در کمیته امداد نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدطه مهری با اعلام آمار اولیه جمع‌آوری زکات فطریه در کمیته امداد گفت: بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۳۰۴ میلیاردتومان زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است. 
وی ادامه داد: از این رقم ۲۶۰ میلیارد تومان فطریه عام و ۱۴ میلیارد تومان فطریه سهم سادات بوده است. مدیرکل امور اجرایی زکات اضافه کرد: همچنین حدود ۳۰ میلیارد تومان از میزان زکات فطریه مربوط به کفارات و رد مظالم است. مهری با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کل کشور جمع‌آوری شد، تاکید کرد: با توجه به رقم ۳۰۴ میلیارد تومانی زکات فطریه در سال جاری، این عدد نسبت به سال گذشته ۱۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
وی با اشاره به اینکه آمار زکات فطریه در کل کشور هنوز نهایی نشده است، گفت: میزان نهایی زکات جمع‌آوری شده پس از ثبت اطلاعات در سامانه جامع اعلام خواهد شد. مدیرکل امور اجرایی زکات خاطرنشان کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کمترین زمان ممکن به دست خانواده‌های نیازمند رسیده و صرف امور معیشتی محرومان شده است.

Page Generated in 0/0054 sec