printlogo


کد خبر: 234115تاریخ: 1400/3/10 00:00
اخبار

مشارکت حداکثری تضمین‌کننده امنیت ملی کشور و آینده مردم است
وزیر دفاع در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل رژیم تا بن‌دندان مسلح صهیونیستی، افزود: حماسه سوم خرداد سال 1361 در شرایطی به وقوع پیوست که رزمندگان اسلام با دست خالی و با کمترین امکانات دفاعی و نظامی بر دشمن فائق آمدند و امروز نیز مردم فلسطین مانند مجاهدان دوران دفاع‌مقدس در سخت‌ترین شرایط با دشمن مبارزه کردند و توانستند با اعتماد به نصرت الهی بر باطل پیروز شوند. 
وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ریشه کاملا مردمی دارد، تصریح کرد: هدف اول دشمنان ملت ایران دلسرد کردن مردم، بی‌رونق ساختن انتخابات و تلاش برای حضور حداقلی مردم در انتخابات پیش رو است اما هدف نهایی آنها اضمحلال و نابود کردن منافع ملی جمهوری اسلامی و عقب راندن کشور از جایگاه اقتدار خود است. امیر سرتیپ حاتمی تأکید کرد: مهم‌ترین موضوعی که منافع و امنیت ملی کشور و آینده مردم را تضمین می‌کند حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است و ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان، این حماسه در 28 خردادماه دسیسه استکبار جهانی را به خودشان بازخواهد گرداند. 
وزیر دفاع با بیان اینکه پیشرفت‌ها و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب محقق شده است، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ۳ حوزه کلان دفاعی، مبارزه با تحریم‌ها و سازندگی، راهبرد‌های خود را با محوریت تدابیر فرمانده معظم کل قوا برنامه‌ریزی کرده و از این حیث و به لطف پروردگار متعال، کمترین چالش و فراز و نشیب را داشته است و همواره بعد از پیروزی انقلاب نیز سیر صعودی خود را ادامه داده است. 
***
نیروی انتظامی آماده برگزاری انتخاباتی امن است
نماینده مردم تهران در مجلس دیروز با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور سردار اشتری و معاونانش برای بررسی موضوع امنیت انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد. به گزارش مهر، ابوالفضل عمویی در ادامه گفت: در این جلسه سردار اشتری با ارائه گزارشی از اقدامات و تدابیر در نظر گرفته شده نیروی انتظامی در تشکیل قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در مراحل پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات، بر آمادگی کامل ناجا برای برگزاری آرام و امن انتخابات تاکید کرد. 
وی ادامه داد: بر اساس گزارش جامع ارائه‌شده، نیروی انتظامی، اشراف خوبی روی جریان‌های معارض از جمله جریان نفاق و آنارشیست‌ها دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نمایندگان عضو کمیسیون هم در این جلسه ضمن تقدیر از اشراف و تدابیر نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به احسن وجه، دغدغه‌های مدنظر خود را مطرح کردند که مورد توجه مقامات نیروی انتظامی قرار گرفت. 
***
آمادگی برای اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همه شرایط لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور فراهم شده است. جمال عرف بعد از جلسه مشترک با ستاد انتخابات خارج از کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا‌وسیما، با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه متولی برگزاری انتخابات در خارج از کشور است، افزود: به همین دلیل در جلسه امروز آخرین هماهنگی‌ها بین ستاد انتخابات کشور، ستاد انتخابات خارج از کشور و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انجام شد. وی با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰ روز به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، گفت: علاوه بر اقلام انتخاباتی، امکانات بهداشتی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم به شعب اخذ رای در خارج از کشور ارسال شده است. عرف افزود: تعداد شعب اخذ رای در خارج از کشور در این دوره از انتخابات افزایش یافته است.
***
مجلس برای حل مشکلات مردم میدان را ترک نمی‌کند
در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در قدردانی از فرمایشات رهبر انقلاب در آغاز اجلاسیه دوم مجلس یازدهم قرائت شد. به گزارش مهر، در بخشی از متن این بیانیه آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از این بیانات سراسر هدایت و تذکرات دلسوزانه و پدرانه، با ایشان و ملت شریف ایران عهد می‌بندیم در اجرای فرامین و تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی، چه آن دسته از نکاتی که به حوزه رفتارهای فردی نمایندگان مربوط می‌شود و چه آن دسته از نقاط آسیب‌شناسانه ایشان که به عملکرد مجلس مربوط است، همه توان و تلاش خود را به کار گیریم و ان‌شاء‌الله بار سنگین مسؤولیت در مجلس را با قوانین موثر و کارآمد و نیز نظارت‌های دقیق و اثرگذار به انجام رسانیم. 
همچنین عهد می‌بندیم در اجرای توصیه مهم ایشان مبنی بر اینکه حضور در میدان و حضور در کنار مردم را ترک نکنیم، همیشه در کنار مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی بمانیم و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم؛ ان‌شاء‌الله. 

Page Generated in 0/0058 sec