printlogo


کد خبر: 234146تاریخ: 1400/3/11 00:00
اخبار

آمادگی کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه سال گذشته برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان برنامه‌ریزی کرده بودیم، گفت: حدود ۹۹ درصد از برنامه ما محقق شد. حجت‌الله عبدالملکی در نشست خبری گفت: سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی جدید ایجاد شد که ۱۷۰ هزار مورد از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و ۲۷ هزار مورد نیز از طریق کاریابی حاصل شده است. به این ترتیب حدود ۹۹ درصد از برنامه ما محقق شد. عبدالملکی در ادامه اظهار کرد: سال 99 در دولت و مجلس آمادگی خود را برای اینکه مسؤولیت کل اشتغال خانگی کشور و کل اشتغال خرد روستایی کشور را به عهده بگیریم اعلام کردیم. این را خدمت معاون اول رئیس‌جمهوری عرض کردیم و با آقای قالیباف مکاتبه شد که اگر این مسؤولیت به کمیته امداد واگذار شود و منابع هم در اختیار کمیته امداد قرار گیرد که پیش‌بینی ما ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، می‌توانیم امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را برنامه‌ریزی و به این تعهد عمل کنیم، البته هنوز پاسخ رسمی دریافت نکرده‌ایم.  
***
احتمال اعزام  زائران ایرانی به مراسم حج امسال
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از قطعی شدن برگزاری مراسم حج امسال و اعزام احتمالی ۲ هزار زائر از ایران خبر داد. علی مرعشی درباره مراسم حج در سال ۱۴۰۰ گفت: دولت عربستان دستورالعملی را در راستای برگزاری مراسم حج در سال جاری اعلام کرده که طبق آن ۶۰ هزار زائر در حج تمتع امسال می‌توانند شرکت کنند. از این تعداد ۱۵ هزار نفر زوار داخلی آن کشور هستند و سایر کشورها نیز می‌توانند مجموعا ۴۵ هزار زائر اعزام کنند. وی افزود: با توجه به سهمیه هر کشور در سنوات گذشته و نسبتی که وجود داشت، احتمالا حدود ۱۵۰۰ نفر سهمیه به ایران تخصیص داده می‌شود که احتمال افزایش این سهمیه به ۲ هزار نفر نیز وجود دارد. در این مراسم فقط زائران ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند شرکت کنند و زائر بیمار نیز مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. مرعشی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم حج، حتما باید واکسینه شده باشند و از دوز دوم دریافتی آنها نیز ۱۴ روز گذشته باشد. مرعشی ادامه داد: زائران حتما ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید تست PCR داده باشند و جواب آن نیز منفی باشد. گفتنی است، شعار حج امسال «خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» اعلام شده است.
***
استقرار توده هوای گرم در کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از استقرار توده هوای گرم در کشور طی 5 روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت دمای هوا نیز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، همچنین دمای هوا طی روز سه‌شنبه (امروز ۱۱ خرداد) در اردبیل و طی روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) در سواحل دریای خزر به دلیل وزش باد گرم جنوبی بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۱۳ خرداد) در سایر مناطق کشور توده هوای به ‌نسبت گرم تا 5 روز آینده همچنان مستقر خواهد بود. 
***
جزئیات «ممنوعیت سفر» در تعطیلات خردادماه
جانشین پلیس راهور ناجا جزئیات ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش رو و میزان جریمه‌های پیش‌بینی شده را اعلام کرد. سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس، درباره مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت سفر در تعطیلات پیش رو اظهار داشت: بنا بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ به پلیس راهور تردد از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه تا ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خردادماه به همه استان‌ها با رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است. وی تصریح کرد: بر این اساس خروج خودروهای بومی از استان‌ها با رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و ورود خودروها با پلاک غیربومی نیز به استان‌ها ممنوع است. سردار حسینی گفت: علاوه بر تیم‌های پلیس راه و راهور که در ورودی‌ها و خروجی‌های استان‌ها و همچنین در جاده‌ها مستقر هستند، دوربین‌های ثبت تخلف نیز تردد غیرمجاز خودروها را ثبت و اعمال قانون می‌کنند. 
وی خاطرنشان کرد: جریمه تردد به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. جانشین پلیس راهور ناجا گفت: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به قوت خود باقی است. 
***
کمبود پزشک به معضل «پیری جمعیت» اضافه می‌شود
 تا ۲۰ سال آینده جمعیت کشور ۲ برابر می‎شود و نیاز به خدمات پزشکی افزایش می‌یابد، با این وجود نظام سلامت ایران کماکان با معضل کمبود پزشک دست و پنجه نرم می‌کند؛ کمبودی که اگر رفع نشود ایران را مجبور به واردات پزشک از سایر کشورها خواهد کرد. به گزارش تسنیم، چند روز پیش سعید نمکی، وزیر بهداشت در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با موضوع پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت برگزار شد، گفت: «امروز فراتر از انتظار ما 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآورد می‌شود تا سال 1420 جمعیت سالمند کشور ۲ برابر شود که بسیار تکان‌دهنده است». این خبر، زنگ خطری بلند برای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود، چرا که نظام بهداشت و درمان هیچ تدبیری برای این مساله در ذهن و در عمل ندارد. با مقایسه هرم سنی سال 1395 با هرم سنی تخمینی 1415 می‌توان نتیجه گرفت جمعیت سالمندان کشور تا 15 سال آینده بیش از ۲ برابر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0067 sec