printlogo


کد خبر: 234154تاریخ: 1400/3/11 00:00
اخبار

تخلفات کارخانجات روغن و مسؤولانی که خودشان را به خواب ‌زده‌اند
در حالی همچنان شرکت‌ها فروش اجباری کالا همراه روغن را ادامه می‌دهند و برای عدم احراز تخلفات خود فاکتور کالاهای اجباری را مجزا صادر می‌کنند که مسؤولان مدام این تخلف را رد کرده و حاضر به پذیرش آن نیستند.  «فروش اجباری کالا با روغن» موضوعی است که در چند ماه اخیر توسط کارخانجات با شگرد‌های مختلف انجام شده و هنوز مسؤولان با کتمان آن تأکید می‌کنند که فروش اجباری تخلف بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده آن را به سازمان حمایت اعلام کنند.  در جدیدترین اظهارنظر، امیرهوشنگ بیرشک به عنوان دبیر انجمن صنفی روغن‌نباتی گفته است: فروش اجباری روغن ‌نباتی با کالاهای دیگر تخلف است و هر شرکتی مرتکب این کار شود متخلف خواهد بود. وی با بیان اینکه وظیفه اجتماعی ما این است که اگر چنین اتفاقی را رصد کردیم، آن را به سازمان حمایت اعلام کنیم، افزود: ما به همه کارخانه‌های تولید روغن ‌نباتی اعلام کرده‌ایم حق فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر را ندارند و این کار تخلف است. دبیر انجمن صنفی روغن ‌نباتی افزود: در حال حاضر محدودیتی در عرضه روغن‌های مورد نیاز خانوار اعم از سرخ‌کردنی و پخت و پز از سوی کارخانه‌های تولید روغن وجود ندارد و اگر روغن همراه با کالاهای دیگر عرضه می‌شود از حیطه اختیار تولیدکنندگان خارج است. نکته قابل تأمل در اظهارات این مقام مسؤول عدم دریافت تخلف کارخانجات است به نحوی که معتقد است «تاکنون گزارشی درباره تخلف در فروش اجباری کالا نداشته‌ایم، البته ما به شرکت‌های توزیع‌کننده روغن تذکر داده‌ایم که فروش اجباری روغن همراه با کالاهای دیگر تخلف است». صحبت‌های این مقام مسؤول در حالی مطرح می‌شود که همچنان شرکت‌ها فروش اجباری کالا را به همراه روغن انجام داده و حتی برای عدم احراز تخلفات خود فاکتور کالاهای اجباری را مجزا صادر می‌کنند و فروشنده در صورت خرید روغن باید کالاهای اجباری را نیز خریداری کند. 
***
صادرات ۷۸۰ هزار تن بنزین با ۲۳ نفتکش در ۲ ماه
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ۲ ماه سال جاری به وسیله ۲۳ فروند شناور در مجموع ۷۸۰ هزار تن بنزین از اسکله‌های بندر شهید رجایی صادر شده است. منصور خرمشکوه افزود: صادرات این میزان بنزین از طریق ۲۳ فروند نفتکش و با اختصاص ۳ پست اسکله انجام شده است. معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی و حجم بالای ترافیک در اسکله‌های یک و ۲ نفتی، الحاق اسکله‌ای جدید را مورد توجه قرار داد. بر این اساس اختصاص یک اسکله جدید که قابلیت کمترین اتصال برای انتقال فرآورد‌ه‌های نفتی به پالایشگاه‌ها را دارا باشد، به تصویب رسید. خرمشکوه افزود: با برگزاری جلسات متعدد، در نهایت امر تغییر کاربری اسکله ۴ که در نزدیکی اسکله‌های نفتی وجود داشت و پیش‌تر در امر کانتینری فعال بود، مصوب شد. وی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی عملیات تغییر کاربری اسکله یادشده شروع و بهره‌برداری از این اسکله باکاربرد جدید از نیمه دوم سال ۹۹ آغاز شد. معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت فقط از اسکله شمار ۴ حدود ۲۰۰ هزار تن بنزین با ۶ فروند شناور و ۵۸۰ هزار تن دیگر از طریق اسکله‌های یک و ۲ با استفاده از ۱۷ فروند شناور صادر شده است.  خرمشکوه افزایش ظرفیت عملیاتی بندر در حوزه نفتی و همچنین تسریع در امر تخلیه و بارگیری شناور‌ها را از مزایای الحاق اسکله جدید شماره ۴ عنوان کرد. 
***
تکانه‌های قیمتی در بهای انواع خودروها
با روند تغییرات قیمتی در نرخ ارز، بازار خودرو هم تکانه‌های قیمتی را در انواع خودروهای داخلی و خارجی تجربه کرده است اما مهم اینجاست هنوز کسی حاضر به معامله نیست و فروشنده‌ها هم تمایلی به فروش خودرو ندارند.  نوسان قیمت ارز، زمزمه آزادسازی قیمت خودرو و روند افزایشی قیمت محصولات در کارخانجات خودروسازی خود عاملی شده تا رکود در بازار خودرو تشدید شود. در حال حاضر قیمت‌ها فقط اعلام شده و در عمل خبری از رونق خرید و فروش نیست. هم‌اکنون پراید 131 با قیمت 115 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس با قیمت 192 میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای با قیمت 149 میلیون تومان، پژو 405 دوگانه سوز 191 میلیون تومان و پژو پارس با قیمت 216 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرند.  همچنین پژو 207 اتوماتیک 391 میلیون تومان، «پژو 2008» 890 میلیون تومان، رانا پلاس 233 میلیون تومان و دنا پلاس «تیپ 1» 321 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. 

Page Generated in 0/0064 sec