printlogo


کد خبر: 234183تاریخ: 1400/3/12 00:00
اخبار

سلطانی‌فر: ورزشکاران همیشه در حفظ ارزش‌های نظام تلاش کرده‌اند
وزیر ورزش در مراسم بیعت با آرمان‌های امام راحل گفت: ورزشکاران و جوانان کشورمان همیشه در حفظ ارزش‌های نظام تلاش کرده‌اند. در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی صبح دیروز مسعود سلطانی‌فر به همراه معاونان وزارت ورزش و مدیران و تعدادی از روسای فدراسیون‌ها با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند. در این مراسم که مدیران کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند، مسعود سلطانی‌فر گفت: در آستانه سالگرد ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب هستیم و جامعه ورزش و جوانان جزو نخستین گروه‌هایی هستند که برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) در مرقد مطهر حضور یافته‌اند. وی در ادامه بیان کرد: ورزشکاران و جوانان کشورمان همواره در حفظ ارزش‌های نظام تلاش کرده و با حضور مقتدرانه در عرصه‌های مختلف در کسب افتخار برای ایران عزیز کوشا هستند. وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم باشیم تا بتوانیم مسیر رشد و توسعه ایران عزیز را به بهترین شکل ادامه دهیم. وی گفت: ۲ رویداد مهم ورزشی در پیش داریم؛ یکی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی فوتبال است که از ۱۳ خردادماه آغاز می‌شود. هر چند تیم خوبی داریم و ستارگان بی‌نظیری در تیم هستند ولی به دلیل تصمیم ناعادلانه AFC میزبانی از کشورمان گرفته شد. سلطانی‌فر در ادامه به المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ روز دیگر آوردگاه بزرگ المپیک را خواهیم داشت که مجرب‌ترین و بهترین ورزشکاران جهان در این مسابقات حضور دارند. وی افزود: خدا را شکر در کسب سهمیه توانسته‌ایم موفق عمل کنیم و تلاش ما این است با کسب مدال‌ توسط ورزشکاران در المپیک دل مردم ایران را شاد کنیم.
***
جریمه پرسپولیس و استقلال در آسیا
روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا احکام انضباطی جدیدی را علیه استقلال و پرسپولیس صادر کرد. بر این اساس باشگاه پرسپولیس به خاطر انتشار پستی در صفحه رسمی خود و توهین به هندی‌ها از سوی AFC به پرداخت جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون تماشاگر بعد از دوران کرونا محکوم شد. پرسپولیس در حالی راهی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی هند شد که رسانه رسمی این باشگاه قبل از شروع مسابقات با انتشار مطلبی جنجالی به فتح هند توسط ایران اشاره کرد. این پست دردسرهای زیادی را برای باشگاه ایرانی به وجود آورد. هر چند باشگاه پرسپولیس ضمن حذف این پست جنجالی بارها از مردم و مسؤولان هند عذرخواهی کرد و در مطالب منتشر شده تلاش کرد از آنها دلجویی کند اما هندی‌ها به خاطر این پست به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کردند. باشگاه پرسپولیس سه‌شنبه اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی مربوط به حاشیه سفر سرخپوشان پایتخت به شهر گوا و انتشار پستی تاریخی درباره فتح هند توسط ایران را صادر کرد. در رأی کنفدراسیون آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد. از سوی دیگر سرمربی و کاپیتان استقلال و خود باشگاه به دلیل ارتکاب تخلف در لیگ قهرمانان آسیا روی هم مبلغ ۲۵ هزار دلار جریمه شدند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال به دلیل عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل قطر، مبلغ ۱۰ هزار دلار جریمه شده است. با اعلام AFC، مبلغ 7500 دلار از این جریمه به مدت ۲ سال تعلیقی است و مجیدی باید ظرف ۹۰ روز آینده مبلغ 2500 دلار به کنفدراسیون آسیا پرداخت کند. کنفدراسیون آسیا به دلیل عدم حضور مجیدی در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل، باشگاه استقلال را هم مشابه با سرمربی این تیم جریمه کرده است. استقلال شامل جریمه ۱۰ هزار دلاری AFC شده است اما ۷۵۰۰ دلار از این جریمه تعلیقی است و استقلال باید ظرف ۹۰ روز، ۲۵۰۰ دلار به حساب AFC واریز کند. همچنین وریا غفوری به دلیل اظهاراتی که در مصاحبه بعد از بازی با الشرطه عراق انجام داد، مبلغ ۵ هزار دلار جریمه شده است. ۳ هزار و ۷۵۰ دلار از این میزان تعلیقی است و کاپیتان استقلال باید ۱۲۵۰ دلار به AFC پرداخت کند.
***
طارمی بالاتر از رونالدو، بنزما و لوکاکو
مهدی طارمی در رده دهم بهترین بازیکنان اروپا در زمینه گلزنی و گلسازی و بالاتر از ستاره‌هایی همچون رونالدو، بنزما، مولر و لوکاکو قرار گرفت. فصل 2021-2020 رقابت‌های فوتبالی در اروپا به پایان رسید و حالا پرداختن به آمار و ارقام به ثبت رسیده در لیگ‌های اروپایی قابل توجه است. وب‌سایت GiveMeSport در مطلبی به بررسی موثرترین بازیکنان فوتبال اروپا در فصل گذشته در زمینه گلزنی و گلسازی پرداخته است. در این لیست 30 نفره که با در نظر گرفتن مجموع گل‌های‌ زده و گل‌های ساخته شده، بازیکنان رتبه‌بندی شده‌اند، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو با تأثیرگذاری مستقیم روی 41 گل پورتو در طول فصل گذشته، رتبه فوق‌العاده 10 را از آن خود کرد. طارمی در این بخش بالاتر از بازیکنان بزرگی چون کریستیانو رونالدو، روملو لوکاکو، کریم بنزما، هونگ مین سون، توماس مولر، محمد صلاح، مارکوس رشفورد و ممفیس دپای قرار گرفت.

Page Generated in 0/0062 sec