printlogo


کد خبر: 234194تاریخ: 1400/3/12 00:00
اخبار

افزایش دمای هوا تا 5 روز آینده
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی،‌ امروز در برخی نقاط شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی 5 روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در کشور حاکم است. پنجشنبه، جمعه و شنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. 
امروز دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به سبب وزش باد گرم جنوبی بین ۷ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد. پنجشنبه و جمعه مجددا با توجه به شمالی شدن جریان‌ها، دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت. تا پنجشنبه در خوزستان سرعت وزش باد افزایش یافته و با احتمال خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. 
***
شناسایی باند خرید و فروش نوزادان
دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام‌شده عاملان خرید نوزادان در فضای مجازی شناسایی و با صدور قرار منتهی به بازداشت راهی زندان شدند. محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی از دستگیری باند فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد و گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مرکز خراسان رضوی، گروهی که در فضای مجازی مبادرت به واسطه‌گری و خریدوفروش اطفال و نوزادان می‌کردند، شناسایی شدند. 
او با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع مراتب بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم به ضابطان صادر شد، افزود: در این زمینه ۳ نفر از متهمان که در مشهد قصد فروش نوزاد تازه به دنیا آمده را داشتند در قرار صوری دستگیر شدند. دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی ادامه داد: متهم اصلی که اقدام به راه‌اندازی پیج اینستاگرامی کرده بود، همچنان تحت تعقیب است ولی عامل این گروه در مشهد با صدور قرار منتهی به بازداشت راهی زندان شد. درودی بیان کرد: این گروه با راه‌اندازی پیج اینستاگرام، نوزادان را از والدین آنها خریداری کرده و با مبالغ هنگفتی به فروش می‌رساندند. 
او با بیان اینکه قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی و برای آن تا 5 سال حبس پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: مجرمان حتی در فضای مجازی یقین داشته باشند که اقدامات آنان از نظر همکارانم در دادسرای فضای مجازی دور نخواهد ماند و در اقصی نقاط کشور به آنها دسترسی پیدا خواهیم کرد. 
***
کشف بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای آبی چابهار
فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر (تریاک) توسط مرزبانان استان سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر افزود: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به مرزهای ایران اسلامی، مرزداران پایگاه دریابانی چابهار با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در منطقه، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در آب‌های سرزمینی چابهار دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند. وی ادامه داد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران پایگاه دریابانی چابهار در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان‌و‌بلوچستان موفق شدند یک محموله مواد مخدر را کشف کنند. فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب از طریق دریا وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزبانان، اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند. به علت حجم زیاد آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیده و با بر جا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند. 
وی بیان کرد: مرزداران غیور پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند. 
***
مشهد نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد از تأیید «مشهد هوشمند» به عنوان نخستین شهر کشور توسط اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در زمینه ارزیابی شهرهای هوشمند جهان خبر داد. محمدجواد رجائیان افزود: با برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری، پس از طی فرآیندی مستمر در ۲ سال اخیر مراحل جمع‌آوری داده‌ها، مستندسازی و اعتبارسنجی دستاوردهای مشهد در حوزه هوشمندسازی انجام شد و در نهایت مورد تأیید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) قرار گرفت. این فرآیند در قالب پروژه «ارزیابی شاخص‌های شهر هوشمند پایدار جهان» صورت گرفت که تاکنون حدود 100 شهر در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده است. وی با تأکید بر اهمیت بین‌المللی کسب این جایگاه گفت: مشهد پس از شهرهای پیشرویی همچون دوبی، سومین شهر خاورمیانه است که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد و بر اساس برآوردهای انجام شده، امتیاز آن در حوزه‌هایی همچون ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و زیرساخت‌ها در سطح بالایی قرار دارد. 
رجائیان با اشاره به کسب این دستاورد به عنوان یکی از نتایج مثبت ارتباطات بین‌المللی و حضور در مجامع جهانی طی سال‌های اخیر افزود: کسب جایزه جهانی wego در بخش شهرهای هوشمند پایدار، شرکت در کنفرانس بین‌المللی و نیز حضور موثر در هشتمین دوره رویداد بین‌المللی WSIS2020 از جمله دستاوردهای بین‌المللی سازمان فاوای شهرداری مشهد است.

Page Generated in 0/0063 sec