printlogo


کد خبر: 234351تاریخ: 1400/3/19 00:00
قدرت موشکی و توان پاسخگویی مقاومت به تجاوزات صهیونیست‌ها سبب شده کابینه امنیتی این رژیم نیز در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم راهپیمایی پرچم‌ها‌ دچار اختلاف عمیق شود
صهیونیست‌های مستأصل

گروه بین‌الملل: معادله «پیوند قدس با غزه» که در دوره جنگ 12 روزه اخیر علیه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های مقاومت تثبیت و منجر به شکست صهیونیست‌ها شد، سبب شده مقامات این رژیم در ارزیابی‌های خود در ارتباط با اقدامات تنش‌زایی که گروه‌های افراطی در دستور کار دارند، دچار تشکیک و اختلاف نظر شوند. تازه‌ترین نمونه این مورد نیز فشار این گروه‌ها برای برپایی مراسم و ترس و وحشت مقامات این رژیم از پاسخ مقاومت به تعدی به مسجدالاقصی و فلسطینیان است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد حتی می‌تواند بر روند تشکیل کابینه در این رژیم نیز اثرگذار باشد. 
 
* اعلام آماده‌باش عمومی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با اصرار صهیونیست‌های تندرو برای برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در بیت‌المقدس و مجاورت مسجدالاقصی، به ‌رغم مخالفت پلیس این رژیم، گروه‌های مردمی و جوانان بیت‌المقدس نیز خواستار آماده‌باش سراسری فلسطینی‌ها شدند. به نوشته العربی الجدید، در این فراخوان از تمام مردم بیت‌المقدس و شهرک‌ها و روستاهای اطراف خواسته شده است تا جایی که می‌توانند خود را به نزدیکی منطقه «باب‌العامود» در اطراف مسجدالاقصی برسانند. در این راستا «عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی نسبت به تصمیم شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار داد و گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، هیچ کسی نمی‌تواند نتیجه این یورش را پیش‌بینی کند، بویژه اینکه دعوت‌کنندگان به این یورش، از تندروهای یهود هستند». او با بیان اینکه تولیت مسجدالاقصی وظیفه مراقبت و نگهداری از این مکان مقدس را دارد، از تمام فلسطینی‌ها خواست ارتباط دائمی خود را با این تولیت حفظ کنند. در مراسم راهپیمایی پرچم‌ها که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیست و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان ‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند. پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب برپایی راهپیمایی رقص پرچم‌ها در بخش قدیمی قدس، هموطنان فلسطینی را به تشدید رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد‌الاقصی دعوت کرد. 
 
* نقش نتانیاهو در تشدید تنش‌ها در بیت‌المقدس
با اینکه پلیس رژیم صهیونیستی خواستار لغو این مراسم شده و دولت آمریکا نیز به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تبعات برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» هشدار داده اما جریان‌های تندرو صهیونیست قصد برگزاری این مراسم در مقابل منطقه «باب‌العامود» در مسجدالاقصی را دارند. سازمان صهیونیستی «الهیکل» در این راستا خواستار حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی در ساعت 13:30 روز پنجشنبه شده و در بیانیه‌ها و اعلامیه‌های خود گفته است: «در خانه‌های‌تان ننشینید. بیرون بیاید و از کوه معبد بالا روید... با افتخار از کوه معبد بالا می‌رویم و برای تشکیل دولتی خوب و شجاع برای اسرائیل دعا می‌کنیم». دیگر سازمان‌ها و گروه‌های صهیونیستی از جمله «کوه هیکل»، «زنان برای هیکل»، انجمن ورزشی صهیونیستی «بیتار» و دیگر سازمان‌های صهیونیستی نیز خواستار مشارکت وسیع صهیونیست‌ها در این مراسم تحریک‌آمیز شده‌اند. سازمان تروریستی «لاهاوا» نیز در صدر دعوت‌کنندگان برای حضور در این راهپیمایی است. ارتباط این گروه‌ها با حزب «لیکود» به سردستگی «بنیامین نتانیاهو» نیز کاملا روشن و واضح است و چند تن از نمایندگان این حزب در کنست نیز گفته‌اند که در مراسم روز پنجشنبه شرکت خواهند کرد. واقعیت این است که نتانیاهو در فرصت کمتر از یک هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری نشست کنست برای تحلیف کابینه جدید، به دنبال این است تا با رادیکالیزه‌تر کردن فضای سیاسی و اجتماعی، ائتلاف شکل‌گرفته علیه خود را شکست دهد و انتخابات پنجم را رقم بزند. 
 
* جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره مراسم فردا
یک روز پس از آنکه هشدارهای گروه‌های مقاومت فلسطینی درباره تبعات برگزاری راهپیمایی تنش‌زای پرچم‌ها در محله‌های مسلمان‌نشین قدس اشغالی، پلیس این رژیم را وادار به عقب‌نشینی از برگزاری آن کرد، مقامات این رژیم از دیروز برگزاری جلسات متعدد امنیتی را در دستور کار قرار داده‌اند. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کابینه امنیتی رژیم اسرائیل روز سه‌شنبه ساعت 17:30 به وقت محلی برای صحبت درباره امکان برگزاری این راهپیمایی تنش‌آمیز در قدس اشغالی، تشکیل جلسه داد. شامگاه دوشنبه نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با رؤسای دستگاه‌های امنیتی دیدار کرد تا مراسم تنش‌آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم‌ها» در مناطق مسلمان‌نشین شهر قدس اشغالی را احیا کند. این در حالی است که «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل شامگاه شنبه بعد از جلسه‌ای که با مقام‌های ارشد نظامی و پلیس، دادستان کل و دیگر مسؤولان امنیتی این رژیم داشت، توصیه کرده بود این راهپیمایی در هفته جاری برگزار نشود.
 
* مقاومت فلسطین خطاب به اهالی قدس: انتفاضه را ادامه دهید
در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها‌ در بیت‌المقدس از سوی گروه‌های افراطی صهیونیستی به‌ رغم مخالفت پلیس رژیم با برپایی این مراسم، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که مقاومت با دقت اوضاع در قدس را زیر نظر دارد. در این بیانیه آمده است: مردم ما و مقاومت ما در تمام طیف‌های خود حماسه‌ای قهرمانانه را در مقابله با دشمن صهیونیستی در نبرد سیف‌ القدس ثبت کردند و ملت ما با اتحاد خود و با ابزارهای مختلف مقاومت بینی دشمن را به خاک مالید. بر اساس این بیانیه، ملت فلسطین نقشه‌های دشمن را برای تحمیل واقعیت‌هایی جدید در بیت‌المقدس ناکام گذاشت؛ نقشه‌هایی که قرار بود با آواره کردن اهالی این شهر و پیگرد آنها و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی عملی شود. در این بیانیه آمده است: مقاومت که طی سال‌ها قدرت خود را برای دفاع از قدس بسیج کرده بود و ملت آن محاصره و گرسنگی را در راه آن تحمل کرده بودند، نمی‌توانست بیکار بنشیند؛ بنابراین بهترین پشتیبان برای انتفاضه اهالی قدس و اعتراضات هموطنان کرانه باختری بود. گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند: با پیوستن ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 و امت ما در هر کجا به این انتفاضه، محاسبات رژیم اشغالگر به هم ریخت و هموطنان‌مان به او فهماندند که مسجدالاقصی مردانی دارد که به هیچ قیمتی از دفاع از مقدسات دریغ نخواهند کرد و از همین رو مجبور به متوقف کردن تجاوزات خود و پذیرش ذلت و شکست شد. در ادامه این بیانیه آمده است: در سایه اخباری که این روزها درباره راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها و اوضاع در الشیخ جراح و به طور کلی بیت‌المقدس منتشر می‌شود، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین بر چند موضوع تاکید می‌کند؛ اولا فرماندهی اتاق مشترک از نزدیک رفتار دشمن صهیونیست در بیت‌المقدس را زیر نظر دارد و اگر دشمن بخواهد اوضاع را به قبل از ۱۱ ماه مه برگرداند مقاومت حرف خود را به کرسی می‌نشاند و هرگز به رژیم اشغالگر اجازه صادر کردن بحران‌های داخلی خود به میان ملت ما را نمی‌دهیم. دوم ما به مقاومت و همه طیف‌های مردم خود در هر جایی که هستند درود می‌فرستیم، چرا که همان‌گونه که تاکنون توانسته‌اند اراده خود را بر رژیم اشغالگر اعمال کنند می‌توانند همه نقشه‌های آتی آن را برای نابودی آرمان فلسطین ناکام گذارند. نکته سوم اینکه از همه ملت خود در قدس، کرانه باختری و داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 می‌خواهیم به مقابله با دشمن ادامه داده و با روش‌های مختلف آتش خشم خود را بر سر آن خالی کنند و اجازه ندهند نقشه‌های دشمن برای یهودی‌سازی و شهرک‌سازی عملی شود و مقاومت را هم در کنار خود خواهند یافت در حالی که در لحظه مناسب آماده پشتیبانی از آنهاست. 

Page Generated in 0/0060 sec