printlogo


کد خبر: 234353تاریخ: 1400/3/19 00:00
اخبار

سیدحسن نصرالله:
 در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند
 سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر دیروز طی سخنرانی ویدئویی زنده، از امیدواری خود برای برپایی نماز در مسجدالاقصی صحبت کرد. دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ابتدای اظهاراتش با اشاره به کسالت اخیر خود، از مردم تشکر کرد و در این باره گفت: «من به محبت مردم افتخار می‌کنم و به آنان اطمینان خاطر می‌دهم در کنار آنها هستم و ما این راه را با هم ادامه خواهیم داد؛ ان‌شاء‌الله». سید‌حسن نصرالله ادامه داد: «همچنان امید دارم ما با یکدیگر در مسجد مبارک الاقصی نماز خواهیم خواند». وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «امام خمینی بزرگ به این امت جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. او برای بشریت جایگزینی تمدنی در این عصر ارائه کرد. روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت علیه پیکارجویان را زنده کرد». دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد:‌ «آنچه در فلسطین، قدس و مسجدالاقصی جریان دارد بیانگر آن است که ما در برابر یک دشمن کینه‌توز و احمق قرار داریم که ممکن است در نتیجه بحران‌های داخلی به جلو فرار کند». نصرالله افزود:‌ «نتانیاهو امروز شکست‌ خورده است و در بحران به سر می‌برد. او شاید برای خروج از بحران‌ها به گزینه‌های متفاوت و عجولانه‌ای روی آورد». وی همچنین به مردم فلسطین اشاره کرد و درباره آنها گفت: «فلسطینی‌ها در غزه، قدس، کرانه‌ باختری و اراضی ۱۹۴۸ به محافظت از قدس و مقدسات مصمم هستند و امت باید از آنها حمایت کند. ما با جدیت سعی داریم [به این نقطه] برسیم که تجاوز به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای». دبیرکل حزب‌الله همچنین به یمن اشاره کرد و گفت که نخستین گام درباره بیان معادله جدید قدس از سوی یمن بود و «سیدعبدالملک الحوثی» آن را بیان کرد. نصرالله در ادامه بیان کرد: «از روز اول تجاوز‌های سعودی علیه مردم یمن، به توانمندی ملت یمن در پایداری و [کسب] پیروزی باور داریم». وی افزود: «اقدام آمریکا در معرفی خود به عنوان [طرف] کمک‌کننده برای پایان دادن به جنگ علیه یمن، شارلاتان‌بازی و اقدامی گمراه‌کننده است، زیرا این کشور می‌خواهد جنگ را پایان و محاصره را ادامه دهد».
***
از دسترس خارج شدن برخی رسانه‌های جریان اصلی در سراسر جهان
روز گذشته خبرگزاری «رویترز»، چند وب‌سایت متعلق به رسانه‌های جریان اصلی شامل پایگاه اینترنتی روزنامه‌های انگلیسی «فایننشال‌تایمز» و «گاردین»، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» و شبکه آمریکایی «بلومبرگ» در سراسر جهان از دسترس خارج شدند. همچنین برخی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دولتی هم با همین مشکل مواجه شدند که بر اساس گزارش‌ها، می‌تواند به نقص در خدمات شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی «فستلی» که سرویس رایانش ابری را فراهم می‌کند، مرتبط باشد. این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرده در حال بررسی تاثیر بالقوه سرویس‌های شبکه تحویل محتوا (CDN) بر عملکرد است. در وب‌سایت این شرکت نشان داده شده که اغلب مناطق تحت پوشش فستلی با اختلال در عملکرد مواجه است. طبق گزارش‌ها، هزاران نفر در سراسر جهان اعلام کردند هنگام ورود به این سایت‌ها با پیام مشکل اتصال یا خطای ۵۰۳ مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش رویترز، وب‌سایت آمریکایی آمازون، از خرده‌فروشی‌های پیشتاز آنلاین هم به طور مجزا با همین مشکل مواجه بوده است. با این حال روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» گزارش داده مشکلی که مشتریان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده به نظر می‌رسد مرتبط با سرویس وب آمازون باشد و باعث شده دسترسی به سایر سایت‌ها امکان‌پذیر نباشد. طبق این گزارش، هنوز علت اختلال در سرویس وب آمازون نامشخص است. سرویس وب آمازون، سرویس رایانش ابری است که به مشتریان امکان دسترسی به پایگاه‌های داده، ذخیره‌سازی و سرورها را می‌دهد. آمازون در این باره بلافاصله اظهارنظر نکرد و هنوز علت این اختلال روشن نشده است. «نتفلیکس» بزرگ‌ترین سامانه پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان هم دیروز با همین مشکل مواجه بوده است. 
***
سیلی معترض فرانسوی به صورت مکرون
یکی از شهروندان فرانسوی در شهر «دروم» حین بازدید «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از این شهر به صورت وی سیلی زد و علیه او شعار داد. رسانه‌های خبری عصر دیروز به وقت تهران گزارش دادند یکی از معترضان دولت فرانسه به صورت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور سیلی‌ زده است. به گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، در این حادثه در حالی ‌که رئیس‌جمهور فرانسه حین دیدار از شهر «دروم» در جنوب شرقی این کشور بود و ماموران امنیتی کنار وی بودند، یکی از حاضران پشت حصارهای امنیتی در حالی ‌که فریاد «مرگ بر مکرون» سر می‌داد، به صورت وی سیلی نواخت. مکرون برای برگزاری ساز‌و‌کار انتخاباتی و ساماندهی اوضاع کرونا عازم این شهر شده بود. به گزارش این منبع خبری، نیروهای امنیتی همراه مکرون بلافاصله وارد عمل شده و این فرد را دستگیر کردند. تاکنون هویت فردی که به صورت مکرون سیلی زد و انگیزه‌های او نامشخص باقی مانده است. گفته می‌شود در جریان این حادثه امنیتی ۲نفر دستگیر شده‌اند. مکرون بویژه قبل از شیوع کرونا با اعتراض‌های مردمی در فرانسه مواجه بود و در جریان این اعتراضات چند هزار نفر بازداشت و ده‌ها تن زخمی شدند. 

Page Generated in 0/0067 sec